چرا
بازاریابی محتوا اینقدر حیاتی است؟ در دنیای بازاریابی دیجیتال، هر چهرهای از نام تجاری شما چه درست، چه غلط، در ذهن مخاطب می ماند . به همین عامل شرکتها به دنبال این میباشند که تجربههای کاربری مثبت را برای کاربران خویش به حداکثر برسانند و مانع ها را از سر راهشان بردارند . محتوا یکی از ابزارهای خوب برای این فعالیت می باشد . شما با ساخت محتوا، در واقع نقاط ارتباطیتان با مشتری را در هر تراز از سفر مشتری افزایش میدهید .
با
مزیت رقابتی، جلوتر از سایر تکان کنیدحتما بخوانید: با مزیت رقابتی، جلوتر از سایر حرکت کنید اگر کسی سوالی داشته باشد، شما آنجا حضور دارید . درصورتیکه دنبال مطلب خاصی باشد، مقالههای شما را پیدا میکند . در حالتی که ویژگیهای محصولتان را بخواهد، در سایتتان در دسترس میباشد . با این اوصاف در صورتیکه محصولی نیز بخواهد، مارک شما اولین گزینه او خواهد بود . البته به شرطی که کارتان را در تمامی روند بازاریابی محتوا، درست و بینقص انجام دهید .
اینها همه گزیده از اهمیت بازازیابی محتوا را نشان میدهد؛ البته مزایای محتوا به اینجا ختم نمیشود . در ادامه 5 برهان با اهمیت که محتوا چقدر برای کسبوکار شما می تواند کلیدی باشد را بیان کردیم .
اعتماد در بازاریابی محتوا1 .
ساخت اعتماد این روزها اینقدر حجم محتواهای تبلیغاتی زیاد شده میباشد که مردم دیگر به این پیامها اعتماد ندارند . خیره کننده نیز نمیباشد زیرا طبق گزارش FORBES، بهطور میانگین هر کس روزانه در معرض 4 .000 پیام تبلیغاتی قرار میگیرد! بسیار شدن این پیامها باعث شده که کسبوکارهای عالی نیز در در بین این پیامها نادیده گرفته شوند . به همین دلیل ایجاد اعتماد فی مابین مخاطبها و تبدیل آنها به مشتری، یک عدد از بزرگترین چالشهای هر کسبوکار میباشد .
محتوا به دو برهان میتواند در تولید این اعتماد مفید باشد .
نخستین اینکه، اکثر مردم ترجیح میدهند یک کسبوکار را چه بسا در تبلیغاتش از محتوایی که تولید میکند، بشناسند و خیلی از آن ها معتقدند کسبوکارهایی که می توانند محتوای بهتری ساخت کنند، توان بیشتری در برقراری ارتباط با مشتریان دارند . پس فراموش نکنید که اطلاعات بدون نقص و ارزشمند میتواند نقطه شروع جذب مشتری و اعتماد او باشد .
برهان بعدی این است که در هر زمینهای افراد به کارشناسان اعتماد میکنند و از آنان برای حل مسائل یاری می گیرند . هنگامی شما محتوایی در حوزه کاری خود تولید میکنید، در واقع دارید تخصصتان را با یوزرها به اشتراک می گذارید .
بیایید
نگاهی نیز به آمارها در این مورد بیندازیم که تارنما Hupspot درباره بازاریابی محتوا منتشر کرده است:
آمار
تاثیرگذاری محتوا
78% از مردمان ترجیح می دهند یک کسبوکار را به جای تبلیغات، از محتوایی که تولید میکند بشناسند .
70% مردم معتقدند کسبوکارهایی که میتوانند محتوای بهتری ساخت کنند، توانایی بیشتری در برقراری ارتباط با مشتریان دارند .
47% از مردم گذشته از خرید دستکم 3 تا 5 قطعه محتوا (مقاله، ویدئو، اینفوگرافیک و . . .) را نظارت می نمایند .
96% از خریداران تولید ها یا سرویس ها B2B گذشته از خرید به دنبال پیدا کردن داده ها تخصصی در قضیه محصول میروند .
82% یوزرها آن گاه از مطالعه محتوای خلقشده به وسیله یک کسبوکار، دید بهتری به آن پیدا مینمایند و 70% از آن ها سپس از سرگرم شدن، احساس قربت با مارک دارا هستند .
با دیدن این آمارها دیگر صحبت و سخنی باقی نمیماند و به سادگی میگردد فهمید که بازاریابی محتوایی چه نقش پررنگی در ایجاد اعتماد دربین مخاطبها داراست .
- ۹۸/۰۵/۱۷