مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

  • ۰
  • ۰

AMP چیست

استفاده روز افزون از اینترنت و فضای مجازی و افزایش بیشمار تعداد صفحات مورد استفاده، باعث شده راهکارهای ویژه و متفاوتی برای تسهیل استفاده از اینترنت و فضای مجازی اندیشیده شود.

یکی از راهکارهای جدیدی که گوگل در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد ابزاری به نام پروژه AMP بود که برای استفاده راحت تر از صفحات وب به وسیله گوشی همراه طراحی شده است.در ادامه به طور کامل با پروژه AMP و ویژگی های آن بیشتر آشنا می شویم.

بهترین سئو کار

AMP چیست
فهرست محتوای این مقاله    
پروژه AMP دقیقا چه کاری انجام می دهد:
ضرورت استفاده از پروژه AMP :
چگونه سایت خود را طبق پروژه AMP بهینه سازی کنیم؟
کاستی های پروژه AMP و روش غیر فعال کردن آن:
پروژه AMP دقیقا چه کاری انجام می دهد:
لود شدن بسیاری از صفحات سنگین اینترنتی در گوشی بسیار زمانبر است و حتی بسیاری از صفحات به طور کامل لود نمی شوند.پروژه AMP به برنامه نویسان این امکان را می دهد که صفحات HTML با حجم کم ایجاد کنند.در این روش برنامه نویسان وب بسیاری از عناصری که باعث کند شدن سرعت لود صفحات در اینترنت می شوند را حذف می کنند.

البته پروژه AMP را نمی توان در تمام تگ ها استفاده کرد بلکه استفاده از آن تنها در تگ های خاصی از HTML مجاز است.این پروژه در ابتدا به وسیله گوگل و توئیتر مورد استفاده قرار گرفت اما هم اکنون شرکت های بزرگ فناوری وب مانند لینکدین، اپل ، پینترست یا وردپرس از آن استفاده می کنند.

ضرورت استفاده از پروژه AMP :
سال ها است که استفاده از گوشی های هوشمند برای اتصال به اینترنت و ورود به صفحات وب از استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر پیشی گرفته است.علت این امر نیز کاملا مشخص است زیرا شما در هر زمان و مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید گوشی تلفنتان همراهتان است و از آن برای ورود به دنیای بزرگ اینترنت استفاده می کنید.

نکته جالبی که باید برای شما بازگو کنم آن است که با داشتن اینترنت پر سرعت تنها سه ثانیه طول می کشد که صفحات مختلف در گوشی های هوشمند بارگذاری شوند اما در همین سه ثانیه افراد زیادی صفحه می بندند.

در حالیکه استفاده از پروژه AMP این زمان را تا یک ششم کاهش می دهد و سرعت لود شدن سایت شما را ۶ برابر بیشتر می کند.بنابراین استفاده از پروژه AMP به شکل چشمگیری باعث افزایش بازدید از سایت شما می شود و کاربران کم حوصله نیز در کوتاهترین زمان ممکن می توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند.از سال انتشار پروژه AMP تا کنون بالغ بر ۲۵ میلیون سایت مختلف از این امکان برای افزایش سرعت خود استفاده کرده اند.

این تعداد به شکل روزشمار و حتی ساعتی در حال افزایش و تغییر است بنابراین اگر شما نیز یک سایت دارید که قصد افزایش بازدید و ترافیک آن را دارید قطعا استفاده از پروژه AMP یکی از راهکارهای مهم و کاربردی است.

مطالعات مختلف تاثیر استفاده از پروژه AMP نشان می دهد که علاوه بر افزایش سرعت بارگذاری سایت، صفحاتی که از AMP استفاده کرده اند، در رتبه های بالاتری نسبت به سایر سایت ها قرار می گیرند.نتایج نظرسنجی ها و تحقیقات نیز نشان می دهد استفاده از پروژه AMP در سایت های فروشگاهی نیز میزان فروش و سود را تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داد.

  • ۹۸/۰۶/۲۱
  • ati alipour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی