مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

۳۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

Cohort Analysis می قدرت


Cohort Analysis
می قدرت Cohort Analysis را چک گروهی یوزرها بر طبق یک ویژگی مشترک تمجید کرد. به عنوان مثال کاربرانی که در یک مورخ برای اولی توشه به وب سایت شما راز زده اند در یک تیم قرار می‌گیرند. چک گروهی به شما اذن میدهد تیم های متفاوت یوزرها را به صورت جدا از هم باز نگری نمایید. به عنوان مثال می قدرت باز نگری کرد اخلاق و رفتار تیم های متعدد یوزرها به صورت هفتگی یا این که ماهانه با دقت به تاریخی که آن‌ها‌را به دست آورده اید چطور تغییر میکند یا این که به عنوان مثالً در شرایطی‌که برای یک سری روز یا این که یک هفته تبلیغ سایتتان روی تارنما دیگری یا این که بر روی Google Adwords بود، می‌توانید اخلاق و رفتار تیم کاربرانی که در آن برهه زمانی به تارنما شما وارداتی اند را بازنگری نمائید.

بهترین سئو کار

درین نصیب گزینش می‌کنید که در گزارش یوزرها بر چه اساسی جور بندی شوند. به صورت پیش فرض، آنالیتیکس یوزرها را بر طبق تاریخی که برای او‌لین توشه به وب سایت راز زده اند مدل بندی می‌نماید.
Cohort Size: در‌این نصیب معلوم می‌کنید که مورخ های گزارش بر طبق روز، هفته یا این که ماه باشند. در صورتی‌که هفته را گزینش نمائید، گزارش کاربرانی که در یک هفته یا این که هفت روز به دست آمده اند به شما داده میشود.
Metric: شما در‌این نصیب مؤلفه ای که برای هر تیم استفاده کننده باز‌نگری می گردد را گزینش می‌کنید.
Data range: در‌این نصیب مشخص و معلوم میکنید گزارش برای تعدادی بازه قبلی تهیه شود. مثل سایر بخش های گوگل آنالیتیکس، میتوانید گزارش را تا حداکثر 3 ماه گذشته تهیه فرمائید و دراین جا به شکل روزمره، هفتگی یا این که ماهانه آن را ملاحظه کنید.
شما همینطور میتوانید در بالای نمودار تعیین نمائید که نمودار داده مربوط را برای تمام ارتفاع دوران معلوم گردیده نشان دهد یا این که یک یا این که یک‌سری تیم استفاده کننده را مستقل نشان دهد تا بتوان آنان غیر وابسته بازنگری کرد یا این که با هم مقایسه کرد.

Acquisition Date مورخ اولی مشاهده استفاده کننده هست. در ردیف سمت چپ گزارش گروهی، مورخ اولی ورود یوزرها در آن روز داده میشود. فرض کنیم مورخ اولی ورود 27 January می باشد. 17% که برای Day 1 درج شده می‌باشد به‌این معنا میباشد که از 100% کاربرانی که برای او‌لین توشه در 27 January به وب سایت وارداتی اند، 17% روز آن گاه مجدد از وب سایت مشاهده کرده اند. به همین ترتیب، درصد هایی که در روزهای سپس نشان داده میشود نسبت به کل بازدیدکنندگان در Acquisition Date میباشد.

با تعیین آیتم Add Segment شما میتوانید یوزرها را بر پایه ی مؤلفه های متفاوت بخش بندی فرمایید و به صورت جزئی آنها‌را باز بینی فرمایید. هم زمان می‌توانید یوزرها را تا حداکثر 4 بخش قسمت بندی نمائید. با بخش بندی بازدیدکنندگان میتوانید برای مثالً اخلاق بازدیدکنندگانی که از گوگل به وب سایت شما رسیده اند با کاربرانی که به صورت بدون واسطه به وبسایت شما وارداتی اند را مقایسه نمائید. هر قسمت، جدولی تازه به نقل از با رنگی گوناگون بیشتر می نماید.

رنگ بندی منزل ها در گزارش گروهی نیز به این فیس می باشد که گوگل از 5 رنگ متفاوت برای نشان دادن نسبت مقدارها به کارگیری می‌کند. تیره ترین رنگ نمایانگر بالاترین مقدار مؤلفه می باشد و پر‌نور ترین رنگ نمایانگر زیر ترین مقدار مؤلفه. این که هر یه خرده در کجای طیف رنگ قرار بگیرد نسبت به بالاترین مقدار گزارش معقول می‌شود. مثلا در‌صورتی‌که بالاترین مقدار مؤلفه گزارش 100% باشد، هر رنگ نشانگر 20% مقدار اطلاعات میباشد یا این که در صورتی بالاترین مقدار 50% باشد، هر رنگ نشانگر 10% اطلاعات هست.

می قدرت اعلام کرد Cohort Analysis خویش بخش بندی مبنی بر مورخ هست و با افزودن Segment ها، لایه دیگری برای تقسیم اطلاعات بیش تر می‌کنید.

در صورتی‌که یوزرها را به قسمت های متفاوت تقسیم فرمائید، هر قسمت با یک رنگ متعدد نمایش داده می شود. 4 رنگ اصلی بنفش و صورتی، نارنجی رنگ، آبی‌رنگ و سبز می باشند.

User Explorer
آمار های این نصیب مرتبط با تک تک کسانی می‌گردد که به تارنما شما راز زده اند. گوگل آنالیتیک آی پی اشخاص را در مشت شما قرار میدهد و شما با داشتن آی پی ها می‌توانید نکات مختلفی را این نصیب استخراج نمایید.

یادگرفتن گوگل آنالیتیک ؟ | گوگل ارزیابی چه چیزی است ؟ آنالیتیکس چه میباشد ؟ | گوگل بررسی تارنما

در تصویر بالا با کلیک روی هر آی پی مانند آی پی جان دار در قاب قرمز‌رنگ می‌توانیم بفهمیم این فرد چه ساعتی، از چه طریقی، با چه وسیله ای و… وارد تارنما ما گردیده و چه وقتی را در تارنما سپری نموده است.

فراگیری گوگل آنالیتیک ؟ | گوگل بررسی چه است ؟ آنالیتیکس چه است ؟ | گوگل بررسی تارنما

Demographics
این نصیب مرتبط با سن و کالا مشاهده کننده های وب سایت می‌باشد. که گوگل آنالیتیک در مشت ما قرار میدهد. با کلیک روی Overview به نمودار های میله ای و دایره ای از برهه زمانی های سن و جنسیت تماشا کننده ها خوا هیم رسید.

یادگرفتن گوگل آنالیتیک ؟ | گوگل بررسی چه چیزی است ؟ آنالیتیکس چه میباشد ؟ | گوگل محاسبه تارنما

در پی همین قست برای باز‌نگری با جزییات بیشتر مقام سنی بازدیدکننده های وب سایت از منو کناری روی Age کلیک می‌کنیم که به برگه ای مشابه به تصویر تحت هدایت می شویم.

فراگیری گوگل آنالیتیک ؟ | گوگل تحلیل چه می‌باشد ؟ آنالیتیکس چه می باشد ؟ | گوگل تحلیل وب سایت

همینطور با کلیک روی Gender از منو سمت چپ به آماری ظریف از جنسیت مشاهده کننده های وب سایت خوا هیم رسید.

فراگیری گوگل آنالیتیک ؟ | گوگل تحلیل چه چیزی است ؟ آنالیتیکس چه چیزی است ؟ | گوگل محاسبه تارنما

Interests
این نصیب از بخش یوزرها آمار علایق مخاطبان شما‌را نشان می‌دهد. مثلا در صورتی شما یک وبسایت فروشگاهی داشته باشید و گونه های مختلفی از تولیدات در آن وجود داشته باشد با استعمال از این بخش و زیرمجموعه هایی که دارااست می‌توانید مشاهده کنید بازدیدکننده ها کدام مدل بندی را اضافه دوست داشته اند و از این به آن گاه برای ارتقا فروش خویش روی آن نوع بندی سپرده گذاری بیشتری انجام دهید.
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


این برنامه به طریق بدون پول از سوی گوگل ارائه شده‌است و به شما یاری می‌کند تا روئت کرد بهتر و ظریف تری نسبت به بازدیدکنندگان تارنما خویش داشته باشید. بعضی از سرویس ها ارائه گردیده به وسیله این اپلیکیشن عبارت اند از:

-یوزرها از کدام شهرها و کشورها تارنما شمارا مشاهده کرده اند؟

-تماشا کنندگان از روش چه وب سایت هایی وارد تارنما شما گردیده اند؟

-یوزرها کدام صفحه ها را تماشا کرده اند و چه چیزی را نشر داده اند؟

-چه دوران اشخاص در سایت شما بوده اند؟

-آن‌ها برای دیدن تارنما شما از چه وسیله ای استعمال کرده اند؟

-چه‌گونه بازاریابی وبسایت خویش را بهبود بخشیم و ...

این ابزار به صورت گسترده ای با دیگر قابل انعطاف افزارهای با صرفه سازی، بازاریابی و فروش به فعالیت می رود تا متخصصان اینترنت، بررسی جامع تر و ظریف تری نسبت به کارایی هر وبسایت داشته باشند. در پی طریق ی به کار گیری از گوگل آنالتیک شرح داده شده‌است.

همینطور جهت داده ها اضافه و نیز شناخت با تلاش بخش های متفاوت گوگل آنالیتیک، میتوانید به نوشته ی علمی راهنمای به کارگیری از گوگل آنالیتیک مراجعه کنید.
پیش نیازها:
برای به کار گیری از گوگل آنالیتیک دو شرط پیش روی شما قرار میگیرد. نخستین اینکه شما یک اکانت گوگل یا این که به عبارتی جیمیل داشته باشید و ثانیا قابلیت دسترسی مدیریتی به وبسایت متبوع برای شما فرآهم باشد تا بتوانید کد گوگل آنالیتیک را به آن بیش تر نمایید. مانند اکثری از قابل انعطاف افزارهای بررسی گر، گوگل آنالیتیک نیز ترکیبی از جاوا اسکریپت و HTML را آیتم به کار گیری قرار میدهد تا اقتدار ردیابی سایت را داشته باشد. شما می بایست برای افزودن کد ارائه گردیده بوسیله این ابزار به سایت خویش مراحلی را طی فرمائید.

طرز ساخت اکانت کاربری در گوگل:
قدم اولیه: به وبسایت گوگل آنالیتیک رجوع‌نمایید. آن‌گاه از منوی بالا سمت راست برگه، sign in را تعیین فرمایید.

1

در به عبارتی کاغذ یک پنجره کشویی برای شما گشوده میگردد که او‌لین مورد گوگل آنالیتیک می‌باشد.

2

در رخ داشتن اکانت کاربری جیمیل در کاغذ گشوده گردیده، sigh in میکنید در غیر این چهره با تعیین مورد تولید یک اکانت کاربری وارد ورقه ای می‌شوید که از شما درخواست اطلاعاتی از پاراگراف: اسم، جنسیت، مورخ ولادت و غیره را می‌خواهد.

3png

دقت داشته باشید که شماره تلفن را به صحت وارد فرمایید به دلیل آن که گوگل ممکن می‌باشد از آن برای تایید اکانت کاربری شما به کار گیری نماید. بعد از مالامال کردن تمام کادرها و تایید پایانی، گوگل یک نشانی آدرس اینترنتی با اسم کاربری وارداتی در نصیب پیشین را به شما اختصاص خواهد بخشید و فورا به شما توصیه می‌دهد تا در گوگل پلاس نیز عضو گردید. شما میتوانید با اضافه کردن اطلاعاتی در خصوص حالت مکانی، دفتر کار، عکس پروفایل و غیره یک برگه در‌این کانال داشته باشید. هنگامی که‌این روند کامل شدن شود، یک نشانی اینترنتی تایید برای شما از سوی گوگل ارسال خواهد شد.

حالا که یک اکانت کاربری گوگل برای شما ساخت گردیده، وقت آن رسیده می‌باشد که شیوه ی دسترسی به گوگل آنالیتیک را باز‌نگری کنیم.

نخست به امداد این اکانت کاربری در برگه گوگل آنالیتیک که پیش خیس توضیح داده شد، sigh in نمایید تا بدین اپلیکیشن متصل گردید و نشانی سایت متبوع خویش را درین ورقه وارد فرمائید.

نخست در نصیب بالای این برگه با کلیک کردن بر روی سایت و یا این که برنامه تلفن همراه، معین نمائید که قصد ردیابی کدام یک را دارید.
4

در قدم دوم برای وبسایت خویش یک اسم معین که بوسیله آن در گوگل آنالیتیک شناخته گردید، تعیین فرمائید. این اسم میتواند مارک تارنما شما یا این که مخفف آن باشد. بعد URL سایت خویش را وارد نمائید.
3-در نصیب صنعت، کسب و فعالیت خویش را مشخص و معلوم نمایید. در‌این نصیب 25 جور گوناگون موجود است. پس از گزینش گونه، مدت ی هنگامی حیطه خویش را در نصیب آنگاه وارد فرمائید.

4-آن‌گاه روی آیتم دریافت کردن ردیابی ID و یا این که get tracking ID کلیک فرمائید تا به کد ردیابی دسترسی پیدا فرمایید. این کد باید به وسیله طراح وب سایت به سایت طولانی تر شود.

سئو در مشهد

5-کد اکران داده گردیده به وسیله گوگل آنالیتیک را تا گذشته از تگ نسخه برداری کرده و آن را در سورس کد وبسایت خویش قرار دهید و یا این که اینکه درصورتی که با وردپرس فعالیت می‌کنید می‌توانید از روش نصب پلاگین گوگل آنالیتیک، ارسال کد را به شکل خود کار انجام دهید.(این نحوه به‌دنبال توضیح داده شده‌است.)

در‌این‌صورت‌ شما به یک کد رهگیری جهت فعالسازی این افزونه نیاز دارید. این کد به حالت ترکیبی از حروف UA و یک‌سری عدد میباشد که برای هر اینترنت سایتی منحصربه‌فرد می‌باشد.

شیوه نصب گوگل نظارت google analystic روی وردپرس:

برای این عمل دو طرز موجود هست:

- از پلاگین Insert Header and Footer برای نصب این ابزار روی وبسایت به کار گیری نموده و پس از نصب باید کد بالا را، در پیکربندی پلاگین اسکن فرمائید.

- رویکرد دوم درج بدون واسطه کد در هاست هست. به این خواسته بایستی فولدر header.php مرتبط با تم اصلی وب سایت را یافته و بعداز تگ کد مربوطه را نسخه برداری فرمائید.
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


این راهبرد یکی رایج‌ترین فرآیند تثبیت تارنما هست. شما میتوانید در نصیب Other verification methods بقیه طرز‌های تایید رئیس وب سایت را به کارگیری فرمایید. در تحت به تشریح مورد‌های مو جود می پردازیم:

HTML Tag: با کلیک بر روی این مورد، نصیب مربوطه گشوده میگردد که دربردارنده یک کد HTML می باشد. شما می بایست این کد را نسخه برداری کرده و در باطن پوشه قالب یا این که Index و در نصیب بخش وبسایت خویش وارد کنید. پس از وارد نمودن کد دکمه Verify را برای تثبیت وب سایت کلیک فرمایید. ولی دقت داشته باشید هنگامی که تارنما شما به وسیله کنسول کاوش گوگل تایید شد، کد تایید را از وب سایت خویش حذف نکنید! در حالتی که کد متبوع حذف شود، تایید تارنما شما نیز فسخ می‌شود.

بهترین سئو کار

Domain name provider: با گزینش این مورد شما می توانید از لیست کشویی نمایان گردیده ارائه دهنده اسم دامنه‌تان را تعیین نمائید و از این شیوه مبادرت به تایید تارنما خویش فرمائید. متاسفانه درین لیست گوگل وبمستر تولز، اسم ارائه دهنده‌های داخلی کشور ایران مو جود نمی‌باشند. در فیض ما قوی به تثبیت وبسایت خویش به‌وسیله این آیتم را نداریم.

Google Analytics: با این مورد میتوانیم وبسایت خویش را با به کار گیری از حساب خویش در گوگل آنالیتیکس تثبیت کنیم. در شرایطی که دارنده حساب گوگل آنالیتیکس می باشید از این شیوه می توانید مبادرت به تثبیت تارنما خویش در کنسول جستحوی گوگل نمائید. در رابطه ابزار آنالیز‌گر کمپانی گوگل آنالیتیکس بصورت مفصل توضیحات جامعی ارائه داده‌ایم که می توانید آن را مطالعه فرمایید.

فراگیری تصویری نصب گوگل آنالیتیکس برای محاسبه سایتحتما بخوانید: فراگیری تصویری نصب گوگل آنالیتیکس برای محاسبه وبسایت

Google Tag Manager: این آیتم نیز یکی منش های دیگر تثبیت وب سایت در کنسول کاوش گر گوگل هست. با تعیین این نصیب میتوانید وبسایت خویش را بوسیله ابزار رئیس تگ گوگل در وبمستر تثبیت نمایید. برای به کار گیری از این نحوه بایستی دسترسی‌های View, Edit, and Manage برای حساب google tag manager فعال گردیده باشد.

6. در حال حاضر پس از کلیک بر روی دکمه DONE که در تک تک آیتم‌های تثبیت وبسایت موجود هست، وارد کاغذ برد آمیز بودن تثبیت تارنما در گوگل وبمستر تولز می‌شویم. در‌این کاغذ بر روی لینک و پیوند GO TO PROPERTY کلیک فرمائید:

به گوگل وبمستر تولز خوش آمدید! وب سایت شما با پیروزی به تثبیت رسیده می‌باشد، در حال حاضر میتوانید از سرویس ها بی‌همتای گوگل در‌این ابزار، غایت استعمال را ببرید.

در اولِ عمل هیچ آمار و آدرس از وب سایت شما در دسترس نخواهد بود. البته به مرور روزگار آماری ظریف که از طرف موتور جستجوی گوگل ارسال می‌گردد قابل بازدید و بازبینی میباشد. برای توضیح مورد ها گوناگون اینجانب وارد وبسایت تثبیت گردیده در گوگل وبمستر تولز میشوم تا بخش های گوناگون این ابزار را معرفی کنم.


به‌دنبال یک راهکار سریع برای حضور در گوگل می باشید؟
ما به شما یاری میکنیم یک کمپین مالامال توان و معدود هزینه برای تبلیغات گوگلی خویش خط مش بیندازید.
برای مشورت کردن بدون پول، همین حال حاضر با ما تماس حاصل نمایید.
تبلیغات گوگل ادوردز021-63404داخلی 3
کنسول جستجوی گوگل تازه: ابزاری توسعه یافته‌خیس برای به کارگیری از به عبارتی شیوه‌های سابق
همان طور که در جریان می باشید گوگل اخیرا از ورژن نو گوگل وبمستر رو نمایی نموده است. و هنگامی که وارد حساب کنسول جستجوی گوگل خویش میشوید، یک پیغام به شما اکران داده می شود که از این ورژن به کارگیری نمائید.

طرز ورود به گوگل وبمستر تازه

این ورژن در واقع ریدیزاین به عبارتی وبمسترتولز پیشین می‌باشد که در آن از پباده سازی دوست داشتنی material مستعمل می‌باشد. اما علاوه بر تغییرات ظاهری چند از عملکردهای گوگل وبمستر نیز آپ تو دیت شده‌است.

آیا انجام سئو ضروری میباشد؟مسلما بخوانید: آیا انجام سئو ضروری هست؟
انگیزه گوگل از ارائه این ورژن تازه، با صرفه کردن کارایی ظاهری و فنی وبمستر تولز به خواسته ارتقا تمرکز شما برروی انجام شغل های یگانه مثل بررسی بر ترافیک و باز بینی رفتارهای خزنده‌ها با تارنما شماست.

مهم ترین تغییر‌و تحول این ورژن مرتبط با ابزارهای monitor کردن وبسایت می باشد. تمام ابزارهای گزارش گیری علاوه بر اینکه تجهیزات ورژن قبل را برای‌تان آماده می‌نمایند، خصوصیت‌های توسعه یافته و جدیدتری را ساپورت می‌نمایند. (که پیرو همین مقاله طریق عمل کردن آنان‌را حافظه خوا هیم گرفت)

به عنوان مثال درحال حاضر شما داده ها بی نقص‌تری از موقعیت خزش و فهرست صفحه های‌تان بوسیله گوگل در چنگ دارید. یا این که داده ها مرتبط با لینک و پیوند‌های داخلی و بک‌لینک و پیوند‌های وب سایت‌تان با جزئیات قابل اعتمادتری به شما اکران داده می شوند.

تمام اقدامات دستی شما (Manual Actions)، از گزاره درخواست‌ها و نتیجه ها آن قابل بازدید می‌باشند. شما هر موقع که بخواهید می توانید آنها‌را به حالت تاریخچه ملاحظه کنید.

همینطور شما می توانید دیتای ترافیک جستجوی 16 ماهه وب سایت خودتان را مشاهده کنید و باز نگری نمایید. در حالی که‌این آمار در قبلی صرفا به 3 ماه قبل مربوط می شد.

یک کدام از دیگر از خصوصیت‌های نیکی که بدین ورژن طولانی تر شده‌است، قابلیت و امکان آنالیز تک تک صفحه ها وبسایت هست. باز‌نگری محل ورود‌ها، کوئری‌ها، تکراری بودن محتوا، امکان به کارگیری کاغذ در گوشی و ... تمامی و کلیه از تجهیزات ورژن تازه می‌باشند که به شما اذن میدهند در صورتی‌که که در هر بخش از وبسایت خویش با خطایی مواجه شدید، آنان را رفع نمائید و صرفا با یک کلیک به گوگل درخواست خزش دوباره برگه را ارسال نمائید.
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


چنانچه به تازگی وارد اکانت گوگل سرچ کنسول خویش گردیده باشید، این اطلاعیه را چشم‌اید که سرچ کنسول نو مرحله بتا را پشت راز گذارده میباشد.

سئو در مشهد

گرچه از اولِ سال ۲۰۱۸ که گوگل آن را معرفی کرد، این کنسول در دسترس بود ولی از دید فنی تا به امروز در مرحله بتا بود تا گوگل خصوصیت‌های بیشتری به آن بیفزاید. با دقت به اطلاعیه گوگل، آن‌ها به افزودن خصوصیت‌ها ادامه می دهند ولی آن ها تصمیم گرفتند ورژن تازه سرچ کنسول را منتشر نمایند چون:

“ما معتقدیم که رایج‌ترین کاربردها به وجه نیکی در سرچ کنسول نو، پشتیبانی گردیده‌اند.

خصوصیت‌های ورژن نو گوگل سرچ کنسول
گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) پیش از اتمام مرحله بتا هم خصوصیت‌های متعددی داشت (که به دنبال پاره ای در رابطه آنان سخن میکنیم)، البته گوگل دو تغییر‌و تحول مهم در آن فیس داده هست:

گزارش تلاش دستی (Manual action) به کاغذ مرور (Overview) طولانی تر شد.
ابزار URL Inspection بجای اینکه روی ورژنی از ورقه که در ایندکس‌های گوگل موجود است اجرا شود، اینک بر روی نسخه لایو برگه اجرا می‌گردد.
گوگل همینطور یک نوارکناری (سایدبار) به سرچ کنسول نو بیشتر کرده که یافتن، دسترسی و جابجایی در بین گزارش‌ها را معمولی‌خیس نموده است:

راهنمای گوگل سرچ کنسول نو
در صورتی‌که شما هنوز گوگل سرچ کنسول نو را ندیده‌اید و یا این که آن را آزمون نکرده‌اید، تغییرات پهناور و بهبودهایی برای داده‌های در دسترس به شما راجع‌به اینکه گوگل چه طور وب سایت شمارا می‌بیند موجود هست. در‌این بخش ما به نقل از‌های متفاوتی که در دسترس شما می‌باشند و اینکه چه گونه شایسته ترین استعمال را از کلیه داده‌هایی که گوگل در مشت شما می گذارد، می پردازیم.

سایدبار سرچ کنسول
بخش Performance
در‌این بخش لغات کلیدی مختلفی که با جستجوی آن‌ها وب سایت شما در موتور جستجوی گوگل اکران داده شده‌است و روی لینک و پیوند تارنما شما کلیک شده‌است را تماشا می کنید. از این لغت ها کلیدی می‌اقتدار برای تبلیغات سرچ گوگل نیز به کار گرفت. گزارش تلاش (Performance) جایگزین Search Analytics در گوگل سرچ کنسول کهن (گوگل وبمستر تولز) شده‌است. گزارش‌های تازه به عبارتی معیارها و مجموعه‌بندی‌های کهن را دارااست:

کلیک‌ها
اکران‌ها (Impressions)
نرخ کلیک (CTR)
معدل مرتبه در حاصل (Average position)
دستگاه‌ها
روش ظواهر شدن در نتیجه ها (Search appearance)
کشورها
تغییر و تحول وسیع در اینجا این می باشد که داده‌های گوگل سرچ کنسول نو مرتبط با ۱۶ ماه قبل میگردند که پیشرفت بزرگی نسبت به بازه زمانی ۹۰ روزه نسخه سابق می‌باشد.

گوگل سرچ کنسول performance
به عقیده ما، در نسخه تازه تقسیم‌بندی داده و رفتن به عمق صفحه ها و سطح کوئری بی آلایش‌خیس از نسخه سابق می باشد.

به کار گیری از گزارش Performance
به کار گیری از گزارش کارایی بی آلایش و سریع می باشد. داده‌های مرتبط با Performance سایت شما در ۴ قدم معین می شود:

معیاری را که می خواهید، گزینش فرمایید: آیا می خواهید نمودار کلیک‌ها، تأثیرات، CTR و جایگاه و یا این که ترکیبی از هر ۴ گزینه را داشته باشید؟ هریک را که می خواهید از نصیب بالای نمودار تعیین نمایید.
طرز تیم‌بندی معیارهای خویش را تعیین فرمایید: آیا می خواهید تعداد کلیک‌ها را به ازای کوئری‌ها ملاحظه کنید؟ معدل مرتبه صفحه های متفاوت را می خواهید ببینید؟ چند دفعه در جستجوهای تلفن همراه اکران داده می شوید؟ یکی‌از نصیب‌های تیم‌بندی را در بالای جدول زیر نمودار تعیین نمائید.
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


ریدایرکت 301 (redirect 301) چه است؟
تغییر تحول مسیر یا این که ریدایرکت ۳۰۱، تغییر و تحول همیشگی مسیر از یک URL به یک URL دیگر می‌باشد. تغییر‌و تحول مسیر ۳۰۱، بازدیدکنندگان وبسایت و موتورهای کاوش را به URL گوناگون از آنچه در نوار مرورگر خویش تایپ کرده بودند، هدایت مینماید. از این گونه تغییر تحول مسیر به عارضه ها مختلفی به کار گیری می گردد که درین نوشته‌ی‌علمی به آنان اشاره میکنیم. عدم دقت به ریدایرکت صفحه های به جهت تغییر و تحول ساختار صفحه ها یا این که تغییر‌و تحول نشانی اصلی تارنما، موجب داخل شدن ضربه به درجه سئو وبسایت خواهد شد. نکات لازم برای به کارگیری از ریدایرکت ۳۰۱ و مزایای آن را درین نوشته‌ی‌علمی بخوانید.

بهترین سئو کار
بگذارید این نوشته‌ی‌علمی را با یک نمونه جذاب آغاز کنیم. فرض فرمائید در پهنا دو سال، پنج توشه مکان معاش‌تان را عوض کرده‌اید، خب بدون شک او‌لین کاری که بعداز هر توشه تغییر و تحول مکان بایستی انجام بدهید این می باشد که نشانی صندوق پستی‌تان را هم عوض نمائید تا طومار‌ها و بسته‌های مهم را از دست ندهید. این قضیه در رابطه اینترنت‌وبسایت‌ هم درست گو می باشد. هنگامی که نشانی وبسایت را تغییر تحول می‌دهید، چیزهای ارزشمندی دارید که رها کردنش عاقلانه وجود ندارد، براین اساس بهتر می‌باشد از تغییر تحول مسیر URL به کار گیری فرمایید تا بازدیدکننده‌های وب سایت گذشته را به نشانی تازه هدایت نمایید.
از آن‌جایی که ریدایرکت 301 راهی هست برای آن که authority دامنه وبسایت و سکو‌بندی آن را در بین وبسایت‌های دیگر مراقبت نمائید، از لحاظ سئو قیمت متعددی داراست. به عبارتی‌طور که می دانید، اعتبار کاغذ و همینطور اعتبار دامنه در سئو، دو دلیل بسیار مهم به حساب می آید. تغییر و تحول مسیر 301، با تغییر‌و تحول مستمر URL برگه، بازدیدکنندگان و موتورهای کاوش را سوای نیاز به تایپ URL تازه به برگه نو منتقل مینماید. ریدایرکت 301 ، URL‌ های متفاوت و دارای ارتباط به یک ورقه از وب سایت را عده‌آوری میکند و در فیض موتورهای کاوش برای مرتبه‌دهی به آنها از یک تیتر به کار گیری میکنند.
دو لینک و پیوند ذیل را در حیث بگیرید:
blog.hubspot.com
http://blog.hubspot.com
روی هرکدام از پیوند‌ها که کلیک نمایید، هنگام بار گذاری شدن کاغذ، با نشانی blog.hubspot.com مواجه میشوید، زیرا این دو نشانی به blog.hubspot.com ریدایرکت ۳۰۱ گردیده‌اند. صاحبان وبسایت‌ها و وبمستران برای خودداری از تولید محتوا و URL تکراری، از این جور انتقال مسیر تارنما به کارگیری می‌نمایند. به این ترتیب، آدرسی که سکو‌بندی آخرین را اخذ مینماید، نشانی پایانی میباشد که در مرورگر خویش تماشا میکنید. 

بیش تر بخوانید : الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چه می‌باشد و چه گونه کار می‌کند؟

ریدایرکت 301 (redirect 301) چه میباشد


سه استدلال برای به کارگیری از redirect 301
1- ترکیب کردن URL های متفاوت تحت یک نشانی تا اعتبار دامنه را ارتقاء دهند؛
2- برندسازی دوباره یا این که تغییر‌و تحول اسم و نشانی تارنما؛
3- هدایت ترافیک از یک URL به نشانی دیگری که وابسته به مالک به عبارتی وبسایت می باشد، ولی بازدیدکنندگان کمتری داراست. گه گاه صاحبان تارنما‌ها، دامنه‌هایی شبیه با زمینه خویش را می خرند تا ترافیک سایتشان را ارتقاء دهند.

به چه شکل ریدایرکت ۳۰۱ را اجرا کنیم؟
برای انجام این عمل دو خط مش موجود هست:
1- یدایرکت ۳۰۱ در سرور با به کارگیری از فولدر htaccess با دستکاری فولدر htaccess می توانید تغییر‌و تحول مسیر ۳۰۱ را به راحتی انجام بدهید. سرورهایی که از قابل انعطاف‌افزار Apache استعمال میکنند، میتوانند به راحتی با این شیوه، به انگیزه خویش برسند. اما رئیس پیکربندی آن در درازمدت طاقت فرسا خواهد بود. برای این عمل می بایست از FTP وارد وبسایت خویش گردید، پوشه‌ها را دستکاری نمایید و آن گاه روی سرور آپلود نمائید. این فرایند ریدایرکت سرور را به کاری طاقت فرسا تبدیل می نماید.
2- ریدایرکت در صفحه ها وبسایت: از روش وارد کردن کد در برگه به شکل دستی و با امداد تصاحب کردن از افزونه ها انجام می گردد.

موردها به کار گیری تغییر‌و تحول مسیر ۳۰۱
1. تغییر و تحول نشانی یا این که تغییر و تحول ساختار صفحه ها وب سایت؛
2. تغییر‌و تحول URL وب سایت به نشانی دیگر؛
3. انتقال صفحه ها کهن به صفحه های نو؛
4. اضافه کردن یا این که حذف SSL

چهار اشتباهی که در ریدایرکت ۳۰۱ می بایست از آن اجتناب نمائید
1- تفاوت قائل نشدن دربین http://www و //:http : این عمل موجب افت سکو سئو سایتتان میشود. برای آن‌که گوگل محتوای این دو پیوند را اسکن گردیده تلقی نکند، می بایست از تغییر و تحول مسیر 301 استعمال فرمائید؛
2- فارغ از انجام تغییر‌و تحول مسیر ۳۰۱، محتوای وب سایت خویش را به دامنه نو منتقل نکنید زیرا کراولرهای گوگل خیلی زود محتوا را نسخه برداری و تکراری تشخیص می دهند و سایتتان را جریمه خواهند کرد. 
3- پیوند‌های سابق وب سایت را بی تردید مسلما ریدایرکت نمایید. بعضی صاحبان وبسایت‌ها پیوند‌های دیرین را در تارنما خویش قرار می دهند و می‌گویند که نشانی نو به‌این وب سایت منتقل شده‌است. این عمل نادرست می‌باشد و موجب ارتقاء جایگاه سئو تارنما شما نخواهد شد.
4- استعمال از ریدایرکت ۳۰۲ به جای ریدایرکت ۳۰۱: تغییر و تحول مسیر ۳۰۲ در معنای انتقال موقت هست و اعتبار ورقه انتقال یافته نگهداری می‌گردد و صرفا محتوا و URL مبتلا تغییر‌و تحول می گردد. ریدایرکت ۳۰۲ در موتورهای کاوش تثبیت نمیشود و برای سئو وب سایت شما اثر گذار نخواهد بود.
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰

یادگرفتن gtmetrix


همان طور که در مقاله ها پیشین راجع‌به اهمیت و کاربردهای وبسایت gtmetrix توضیح دادیم (نوشته ی علمی GTMetrix چه می باشد؟ را مطالعه کنید)، هم اکنون به یادگرفتن GTmetrix به طریق جزء به جزء می‌پردازیم، به دلیل آن که GTMetrix یکی‌از ابزارهای مهم برای ارتقا سرعت بار گذاری وب سایت شما می‌باشد و بهبود سرعت بار گذاری وب سایت به سئو وب سایت یاری خواهد کرد.

سئو در مشهد

اولی بخش از GTMetrix بخش مرتبط با PageSpeed هست:

1. Optimize Images :
این بخش به شما یاری می نماید تا تصاویری که سبب ارتقا دوران بارگذاری سایتتان می‌شود را شناسایی فرمائید و هم چنین با در مشت گذاشتن پوشه معدود حجم تصاویر سایتتان، قابلیت ردوبدل تصاویر از حجم بالا به حجم زیر را برای شما سهل و آسان خیس می‌نماید.


یادگرفتن gtmetrix

2. Defer parsing of JavaScript :
برای بار گذاری شدن یک کاغذ، مرورگر بایستی تمام متن‌ها و تگ های
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


فراگیری SEO
میخواهید وبسایت وردپرسی خویش را با صرفه‌سازی فرمایید؟ بخش فراگیری SEO را مطالعه نمائید. یادگرفتن‌های جامع و جامعی درباره با سئو تارنما وردپرس برای شما در حیث داریم.

بهترین سئو کار

یادگرفتن سئو
سئو چه چیزی است؟
سئو در همه وب سایت‌ها سخن اولیه رو می‌زنه. وب سایت‌های گوناگون در جدال برای داشتن سئو فراتر از رقبای خودشان راهکارهایی رو در پیش می گیرند که بتوانند سئو وبسایت خودشان را به نسبت تارنما‌های دیگر بالا ببرند.

سئو وب سایت به عامل ها مختلفی بستگی دارااست و مورد‌های متعددی وجود دارا هستند که ما می‌تونیم با رعایت کردن آنان سئو تارنما خودمان رو تا حد متعددی بالا ببریم.

سئو تارنما یعنی ترازو اعتبار ما در گوگل! هرچه این اعتبار طولانی تر باشد وب سایت ما اقبال بیشتری برای چشم شدن بوسیله یوزرها خواهد داشت.

تاثیر سئو در برد وب سایت شما
درواقع می‌تونیم بگوییم که واحد سنجش پیشرفت وب سایت ما درگرو معیار سئو وب سایت می باشد چراکه سئو وبسایت در رابطه بی واسطه با ترافیک محل ورود وب سایت است و فیض داشتن یوزرها زیاد بسط و پیشرفت وب سایت میباشد. مرزوبوم وردپرس همگی راهکارهایی که می‌تونید از آنان در سمت رفع خطاها وبسایت و بالا بردن سئو تارنما به کار گیری فرمایید را درین برگه قرار داده می‌باشد.

این ورقه از وب سایت کشور وردپرس به چاره‌ها و نکات مهم و اساسی درباره با سئو وبسایت اختصاص‌یافته می باشد که یوزرها می‌تونند با 1 کلیک مقاله‌ها مرتبط با هر قسمت رو مطالعه نمایند و از نکات اثر گذار آن استعمال نمایند.

همینطور در اینجا ما به باز‌نگری عواملی که بر روی سئو وب سایت تأثیر متعددی دارااست پرداختیم و ترفندهایی برای حل اختلال این عامل ها ارائه کرده‌ایم که به‌راحتی می‌تونید به مقاله‌ها فراگیری سئو دسترسی داشته باشید و از این راهکارها در سمت و سوی بهبود سئو وبسایت خویش به کار گیری نمائید.
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


معرفی زمان، یادگرفتن جامع Google Search Console
تازمانیکه از کارایی خویش اطلاعی نداشته باشیم نمی توانیم ترازو برد خویش را معقول و در مسیر بهبود آن تکان کنیم. به این ترتیب داشتن یک برنامه معین برای تحلیل مداوم سعی، از ارکان طلاق ناپذیر باصرفه سازی وب سایت و سئو به حساب می آید. برای باز‌نگری حالت سئو تارنما خویش مستلزم ابزارهای مطلوب هستیم. شایسته ترین منبع برای این فعالیت ابزارهای معرفی گردیده بوسیله گوگل می‌باشند و همین نکته بی آلایش اهمیت یادگرفتن گوگل سرچ کنسول را به ما نشان می‌دهد.

سئو در مشهد

سئو، یک چرخه بی انتها از ایجاد محتوا، باز‌نگری حاصل و انگیزه گذاری های نو هست.
Google Search Console یک ابزار کار کشته و در عین اکنون مجانی برای مدیر و بهبود موقعیت سئو وبسایت شماست. این ابزار مستقیما به وسیله گوگل پباده سازی شده‌است و اطلاعاتی به شما ارائه می‌دهد که درهیچ یک از ابزارهای آنلاین سئو قابل دسترسی وجود ندارد. ابزار گوگل وبمستر به شما یاری مینماید تا همه نقاط ضعف و قوت وب سایت را شناسایی کرده و از تندرست و امنیت آن مطمئن گردید.

ابزار سرچ کنسول در درحال حاضر گذار از ورژن قدیم خویش به ورژن نو می باشد و در‌این دوران قسمت های متعددی از آن به پنل نو منتقل شده‌است با این هم اکنون هنوز بعضی از تجهیزات در پنل سابق در دسترس بوده و ابزار جایگزینی برای آن ارائه نشده هست. به همین مراد درین سوله پنل نو به طریق بی نقص یادگرفتن داده گردیده و در بخش هایی به ورژن سابق وبمستر تولز مراجعه خوا هیم کرد.

تفاوت گوگل سرچ کنسول و وبمستر تولز چه است
مثال ای از محتوای عصر و روش ارائه مطالب
برای آنکه شعور بهتری از روش فراگیری و بیان معلم عصر داشته باشید گزیده ای از ویدئوهای مرتبط با سوله های گذشته را در‌این بخش قرار داده ایم. همه کمپانی کنندگان عصر یادگرفتن ماهر گوگل سرچ کنسول در آخر گردهمایی فیلم بدون نقص و فولدر ارائه را اخذ خواهند کرد. توصیه می‌کنیم پیش از مطالعه توضیحات زمان، این کلیپ را تماشا فرمایید.
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


با یواست سئو پریمیوم به راحتی پیوند­‌سازی داخلی را انجام دهید.
افزونه یوست سئو پریمیوم (Yoast SEO Premium)، ابزار پیشنهادی لینک و پیوند­‌سازی داخلی می تواند شما‌را در بهبود ساختار پیوند­‌سازی داخلی و کشف کردن پستهای مرتبط با پیوند کمک کند. وقتی که شما یک نوشته‌ی علمی را می­نویسید، فورا می­توانید آن­را به یک پست دارای ربط لینک و پیوند دهید.

بهترین سئو کار

همینطور این افزونه مشتمل بر آیتم‌ای برای تعیین مهمترین نوشته ی علمی تحت عنوان محتوای اصلی می باشد و آن را در بالای لیست قرار میدهد، بدین ترتیب هیچ وقت لینک و پیوند­های آن نوشته ی علمی را فراموش نخواهید کرد.

در ورژن بدون پول یوست سئو، شما همینطور یک ابزار موءثر به اسم کانتر پیوند ­سازی متن می‌مشاهده کنید. این ابزار پیوند­‌سازی داخلی را در یک پست انجام می­دهد و لینک و پیوند­های داخلی را به سمت پست مشخص خواهد موفقیت. این­ مسئله نشان میدهد که کدام پست‌ها از یکسری پیوند استعمال کرده‌­اند و یا این که اینکه کدام پیوند‌ها بیش تر از همگی مستعمل‌­‍‌اند.  به‌این رخ می­توانید به صورت هدفمند برروی ساختار وبسایت خودکار فرمایید. همینطور به راحتی می توانید پست­هایی که به پست مدنظرتان لینک و پیوند نشده‌­اند را پیدا فرمایید. بعلاوه این قابلیت و امکان را به شما میدهد که پست­ها و صفحاتی را که به پست­ها و صفحه های دیگر سایت شما دارای ربط نیستند، پیدا فرمائید. با به کارگیری ازاین غربال، می­توانید پست‌های مهمی را که نیاز به پیوند‌های داخلی دارا‌هستند و بیشترین محل ورود را به شما می­دهند، پیدا فرمائید وبرای آن­ها لینک و پیوند­سازی انجام دهید.

محتوای خویش را پیوند فرمایید!
سوای پیوند، محتوای شما نمی‌تواند جایگاه بالایی اخذ نماید! بااستراتژی پیوند­‌سازی درونی، می توانید نشان دهید که کدامیک از محتواها به یکدیگر دارای ربط می‌باشند و کدامیک از مقاله‌ها شما آموزنده­خیس و باارزش­خیس می‌باشند.

در‌صورتی‌که از این راهبرد‌ها در پست موردنظرتان استعمال فرمائید، گوگل و یوزرها وبسایت شمارا بهتر ادراک می کنند، این دستور به نوبه خویش سبب ساز ارتقاء احتمال سکو­‌بندی وبسایت شما خواهد شد.

صد رد صد در باب لینک و پیوند سازی داخلی خودیک استراتژی در اولِ راه و روش انتخاب نمایید و در‌صورتی‌که تارنما شما هنوز راه‌اندازی نشده هست می‌توانید براساس مطالب بالا یک استراتژی تماما استانداردی پیاده سازی فرمایید.
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


7 نادرست در جستجوی لغات کلیدی که بایستی از آن­‌ها خودداری کنید
تفکر کردن درمورد عبارات کلیدی که می‌­خواهید با آن­‌ها جایگاه کسب‌ نمائید، اولی و مهم­‌ترین گام در استراتژی سئو تارنما شماست. با این­حالا، کاوش برای عبارات کلیدی تاحدودی دلهره­‌آور می‌باشد. پس می بایست ببینیم از چه اشتباهاتی در جستجوی کلمه ها کلیدی بایستی غربت کنیم؟در‌این نوشته‌علمی شمارا با رایج­‌ترین اشتباهاتی که مردم درباره با جستجوی کلمه ها کلیدی با آن مواجه می­‌شوند آشنا می‌­کنیم.

سئو در مشهد


خودداری از این مشکلات می­‌تواند شما‌را در استراتژی جستجوی لغت ها کلیدی امداد نماید.

۱-عدم جستجوی درست کلمه ها کلیدی:
لغات کلیدی در موتورهای کاوش

مرحله کاوش برای لغات کلیدی می­‌تواند بسیار طاقت فرسا و زمانه­‌بر باشد. بدین ترتیب ممکن میباشد از انجام گسترده و درست آن سرباز زنید و چیزی را پایه قرار دهید که به شکل غریزی شم می‌­نمائید مخاطبانتان آن­‌را کاوش می­‌نمایند. این عمل غلط بزرگی می باشد و شما باید برای تحقیق و تفحص در زمینه‌ی گویش مخاطبان خویش وعباراتی که معمولا کاوش می­‌نمایند وقت صرف فرمایید.

فیض کاوش شما برای کلمه ها کلیدی می بایست لیست گسترده‌­ای از عبارات کلیدی باشد که می­‌خواهید روی آن­‌ها سکو کسب فرمایید. این لیست می بایست به شکل منظم آپ تو دیت شود، به این دلیل که احتمال داراست مخاطبان شما، نیازها و یا این که تمرکز کسب­‌وکار شما به مرور زمانه تغییراتی داشته باشد.

سفارش اینترنت راز: شایسته ترین ابزارهای یافت کردن لغات کلیدی وبسایت در سال ۲۰۱۹

۲-انگیزه­‌گذاری روی لغت ها کلیدی رویایی
واقع­‌بینانه روی کلمه ها کلیدی خویش انگیزه­‌گذاری نمائید. برخی از کناره­‌های بازار بسیار رقابتی می‌باشند و در شرایطی که اخیرا تارنما و یا این که کسب­‌وکار خویش را رویه‌­اندازی کرده­‌اید، کسب جایگاه در‌این بخش­‌های بازار بسیار مشقت بار میباشد. در‌صورتی‌که نو وارد بازار گردیده‌­اید نباید به­ سراغ عبارات کلیدی اصلی “head” بروید. برعکس، در‌این‌حالت‌ بایستی به ­دنبال کلمه ها کلیدی طولانی “tail” باشید چراکه کسب سکو روی این عبارات کلیدی سهل و آسان­‌خیس می‌باشد.

به عنوان مثال در شرایطی‌که وبلاگی را درباره با فیتنس رویکرد­‌اندازی کرده­‌اید، کسب درجه روی کلمه و واژه کلیدی “فیتنس” عمل بسیار دشواری میباشد. بهتر می‌باشد آنچه که وب لاگ شما‌را اختصاصی بفرد و مختلف می­‌نماید را استخراج فرمایید و لغت ها کلیدی متناسب با آن را کاوش نمائید. به عنوان مثال ممکن می باشد در وبلاگتان در باب تمرینات فیتنس برای اشخاص بازنشسته بنویسید، به این ترتیب تعیین “فیتنس برای اشخاص بازنشسته” تحت عنوان عبارت کلیدی می­‌تواند استراتژی قابل قبولی باشد. درین نمونه شما باید عباراتی مثل “فیتنس برای بزرگسالان” و “فیتنس برای اشخاص کهن سال” را نیز آیتم انگیزه قرار دهید.

در صورتی‌که با لغات کلیدی طولانی­‌خیس توانستید به حالت پیروزی آمیز روی بازار خویش متمرکز گردید و درجه کسب فرمایید، بعد از آن می­‌توانید، روی عبارات کلیدی اصلی “head” دیگر نیز انگیزه­‌گذاری نمایید. انگیزه‌­گذاری برای لغات کلیدی اصلی می بایست بخشی از استراتژی بلندمدت جستجوی عبارات کلیدی شما باشد.
 

  • ati alipour