مطمئن گردید که تارنما مپ وب سایت به گوگل بهترین سئو کار معرفی گردیده،
اذن چک و ایندکس محتوای تارنما به گوگل را داده اید،
صفحه ها بی ربط به محتوای شما مثل صفحه ها از پیش فراهم قالب در وبسایت وجود نداشته باشند،
صفحه ها 404 و پیوند های شکسته را حذف فرمائید،
مطمئن گردید که یوزرها موبایلی در ورود و فعالیت با تارنما به خلل نمی خورند،
سرعت وب سایت به خیر باصرفه گردیده و منجر اندوه یوزرها نمیشود.
و…
درین مرحله این پرسش را از خودتان بپرسید: چنانچه همین اکنون 30 استفاده کننده به طور ناگهانی برای آنالیز وبسایت به ما رمز بزنند، چیزی وجود دارااست که آنان را غمگین نماید؟ درصورتی که پاسخ مثبت میباشد پس کوشش فرمایید آن را رفع کرده یا این که دستکم در روزهای آینده برای رفع آن ایراد طرح ریزی فرمایید. همچنین می بایست بپرسید که آیا با اعتنا به آلرژی بالای ربات های موتور کاوش، ممکن میباشد چیزی منجر رنجش آنها خواهد شد؟ این ایرادات را هم رفع نمائید.
5_ گام پنجم بهینه سازی کلاه سپید: seo کلاه خاکستری را آغاز فرمائید!!!!
seo کلاه سپید و خاکستری
آری دقیقا تحت عنوان پایانی نکته ما یحتاج برای استارت بهینه سازی کلاه سپید، نیاز به آغاز بهینه سازی کلاه خاکستری داریم!! راستش را بخواهید در صورتیکه مقداری با جزییات بیشتر به فضای اینترنت نگاه کنیم، متوجه میشویم کار به روش بهینه سازی کلاه سپید در اینترنت فارسی به شدت مشقت بار میباشد!
در اینترنت انگلیسی که تمامی وبمستران و یادگرفتن دهندگان پیشنهاد میکنند seo تارنما شما می بایست به صورت کلاه سپید جلو برود، وقتی که یک محتوای 4 هزار واژه و کلمه ای موءثر منتشر نمایید، دست کم 10 تا 30 شخص متفاوت پیوند آن را در بلاگ، تارنما و… خویش به اشتراک میگذارند. همچنین تعداد متعددی از یوزرها تازه سریعا از دکمه های اشتراک گذاری به کارگیری کرده و آن را در سوشیال مدیاهای خویش share میکنند.
ولی در اینترنت فارسی چنین اتفاقاتی کم کم صورت میدهد. خب در چنین حالتی که کلیه رقبای ما برای بودن در صفحه ها اولیه در حالا ایجاد و خرید بک لینک و پیوند، خرید سوشیال سیگنال و… میباشند، گزینش یک کلاه سپید رنگ، مثل این میباشد که کلاهی عظیم به رمز خودمان نهاده باشیم!
ولی نمیگویم که فارغ از استراتژی های کلاه سیاه و کلاه خاکستری به هیچ وجه نمیتوان عمل کرد، البته نکته اینجاست که در اکثر زمان ها مواقع ما بعداز انجام ندادن یکسری از عمل های اساسی seo کلاه خاکستری به گذر زمان آن اقتدار پیشین خودمان را از دست داده و در رقابت معدود میآوریم!
پس اینکه بگوییم بهینه سازی کلاه خاکستری در کشور ایران جزوی از استراتژی بهینه سازی کلاه سپید میباشد، قادر است ادعای صحت باشد. در هر حالا این تجربه اینجانب از یکسری سال کار مداوم در seo میباشد، پس میتوانید آن را قبول کرده یا این که نپذیرید. در صورتیکه قصد دارید بیشتر در باب این مضمون بدانید، نوشته ی علمی بهینه سازی کلاه خاکستری در فرین آکادمی را مطالعه نمائید.
تکنیک های seo کلاه سپید
خب، بهتر میباشد درپی نوشتهعلمی به سراغ تعدادی تکنیک های seo کلاه سپید رفته و با هم آنالیز کنیم که چطور می توانیم به شکلی به طور کامل جوانمردانه، سایت خودمان را نسبت به سایر رقبا تمایز دهیم؟
1_ ساختوساز محتوای اسمان خراش
ساختوساز محتوای آسمانخراش
تکنیک ساخت محتوای اسمان خراش یک کدام از تکنیک های seo کلاه سپید میباشد که در یکیاز دو سال اخیر به شدت برخورد قابل قبولی داشته. اولی توشه اسم این تکنیک در سطح اینترنت انگلیسی گزینه به کارگیری قرار گرفت و بعداز اینکه تارنما های پهناور فعال در موضوع دیجیتال مارکتینگ از مزایای آن نوشتند، به سطح اینترنت فارسی هم راه و روش پیدا کرد. البته محتوای افق خراش (sky scraper) چه میباشد؟
محتوایی بلند و طولانی میباشد که کاملا و جامع یک مضمون خاص از کسب و عمل شمارا توضیح میدهد. این یعنی به مکان ساختوساز نوشتهیعلمی ای تحت عنوان “3 راهکار ارتقاء سرعت وبسایت” نوشتهی علمی ای ساخت نمائید که همگی طرز های ارتقا سرعت یک سایت در آن مندرج باشد. اکثر وقت ها مقالهها افق خراش چیزی نزدیک به 3 الی تعدادی هزار واژه و کلمه متن داراهستند. به عنوان مثال مقاله ها آسمانخراش در سایت فرین آکادمی میتوان به اینها اشاره نمود:
نوشتهعلمی ارتقاء سرعت وبسایت،
نوشتهعلمی یادگرفتن جامع یوآست،
نوشتهی علمی یادگرفتن جامع پلاگین رنک مث (Rank Math)
و…
توجه فرمایید که مراد از تایپ کردن محتوای طولانی، تایپ کردن متنی با لغت ها فراوان اما به درد بخور وجود ندارد! البته یک پرسش؛ این تکنیک چه مزیتی دارااست؟ محتوای عرش خراش پتانسیل به شدت بالایی در seo شدن داشته و اکثر وقت ها در بازه زمانی کوتاهی به صفحه های اولیه می رسد. همچنین در حالتی که کیفیت محتوای آن مطلوب باشد، در به عبارتی حاصل اولیه باقی خواهند ماند.
2_ بروزرسانی محتوا
در صورتی چندین ماهی میباشد که عمل خودتان در سطح اینترنت را استارت کرده و محتواهایی هم ایجاد نموده اید، برای اینکه بتوانید رده محتواهای پیشین را باصرفه خیس از گذشته کرده و حاصل بهتری به دست بیاورید، از تکنیک بروزرسانی محتوا به کار گیری فرمایید! درین تکنیک ما به سراغ مقالهها، صفحه های و… پیشین وبسایت رفته و کوشش می کنیم تا مکان ممکن با مطالب نو، محتوای خاص و… آنها را آپدیت کنیم. بهاین شکل موتورهای کاوش توشه دیگر به آنها نگاهی انداخته و اکثر وقت ها جایگاهشان را بهبود می دهند.ر
- ۹۹/۱۱/۱۳