مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

۱۶ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


آیا می بایست به طور همزمان از ادوردز و بهینه سازی استعمال کنیم؟
بعضا این طور تصور مینمایند که زمانی از روش seo جذب ترافیک دارید نیازی به استعمال از ادوردز ندارید البته این طریق تامل به طور کاملً غلط میباشد.

سئو در مشهد
حتی در صورتی درجه نیکی داشته باشید بازهم میتوانید از ادوردز استعمال کرده و برای عبارات کلیدی که ترافیک سئوی خیر دارید، طولانی تر چشم گردید.
بهتر میباشد تلاش کمپین های ادوردز را تحلیل فرمایید و در صورتیکه سودآور بودند میزان دارایی را ارتقاء دهید تا به رجوع سرمایه بالاتری برسید.
مجدد بپرسیم کدامیک برای بازاریابی بهتر میباشد بهینه سازی یا این که ادوردز؟
جواب این سوال معین میباشد، هردو! از ادوردز برای استارت جذب ترافیک استعمال فرمایید و به موازات آن روی seo، بازاریابی محتوا و کمپین های شبکه‌های‌اجتماعی عمل نمایید تا جذب ترافیک ارگانیک و بازدید از روش شبکه های عمومی هم آغاز شود.
بهینه سازی و ادوردز تضادی باهم ندارند بلکه هر دو ابزارهایی توانا برای بازاریابی دیجیتال می‌باشند.
زمانی نیاز به جذب سریع ترافیک دارید می‌توانید از ادوردز به کارگیری نمایید ولی بهبود بهینه سازی برای برد استوار و طولانی مقطع در فضای آنلاین ضروری میباشد.
البته اکنون که با مزایای بهینه سازی و ادوردز آشنا شدید مطلقاً میتوانید با قاطعیت بهتری تصمیم بگیرید که کدامیک برای شما مطلوب خیس میباشد. در هر رخ در شرایطی که می‌خواهید که کسب و کارتان رشدی استوار و باثبات داشته باشد لازم میباشد برای بهبود seo طرح ریزی نمائید. در حالتی‌که شاخص های کلیدی تلاش را صحیح گزینش و تهیه و تنظیم نمائید و واحد سنجش پیروزی کارایی های بازاریابی خودتان را محاسبه فرمایید، هر دوی این تکنیک ها اثر گذار می‌باشند. در‌حالتی که سوالی در این زمینه دارید همیاران ما در سیستم چت آنلاین و یا این که تلفن های بخش مشورت کردن ما پاسخگوی شما بوده و از اینکه کمکی بکنیم تا گزینش بهتری داشته باشید ذوق زده می شویم.

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰

تگ کنونیکال


نکته بسیار مهم: گوگل اعلام مینماید که آنان معمولا به تگ کنونیکال احترام می‌گذارند، ولی خیر مدام. اعتنا داشته باشید که حتی در‌حالتی که به طور صریح یک کاغذ را تحت عنوان ورژن اصلی معرفی نمائید، ممکن میباشد گوگل به عوارض مختلفی آن را نپذیرد و یک کاغذ دیگر را گزینش نماید.

سئو در مشهد

به کار گیری از این تگ منجر کاهش احتمال تشخیص خطای گوگل در ورژن اصلی محتوا می‌گردد.
حالا اینجا بحثی به وجود می‌آید و آن این میباشد که شما هرگز یک محتوا را در دو کاغذ گوناگون منتشر نخواهید کرد زیرا به هیچ عنوان منطقی وجود ندارد! البته اعتنا داشته باشید که خزنده های گوگل URL ها را ایندکس مینمایند و خیر صفحه ها.
این یعنی خزنده های گوگل دو برگه
example.com/product
و
example.com/product?color=red
را تحت عنوان صفحه ها اختصاصی میبینند حتی در‌صورتی‌که آن صفحه های محتوای یکسانی داشته باشند.
برخی از عارضه ها ساخت محتوای تکراری عبارتند از:
وجود پارامترهای جست و جو در URL (برای مثال: example.com?q=search-term)
وجود پارامترهای Session ID (برای مثال: https://example.com?sessionid=3)
نشانی های URLهای اختصاصی برای یک محتوا در گونه بندی های گوناگون وجود داشته باشد.( مثلا: example.com/services/بهینه سازی/ and example.com/specials/سئو)
داشتن ورژن های متفاوت برای گونه های دستگاه ها (مثلا: example.com and m.example.com)
وجود ورژن AMP از هر برگه( برای مثال: example.com/page and amp.example/page)
وجود تعدادی ورژن از محتوا با WWW و فارغ از WWW و HTTPS و HTTP( برای مثال: https://example.com and http://www.example.com)
در‌این حالت به کارگیری درست از تگ کنونیکال بسیار مهم میباشد.

مطالب دارای ارتباط: راهنمای جامع وبسایت مپ
اصول اجرای تگ کنونیکال

برای اجرای تگ کنونیکال 4 ضابطه و اصل موجود است.
1- از URL های مطلق به کارگیری نمایید. یعنی از ادرس بی نقص URL استعمال فرمایید
2- از حروف کوچک در URL به کار گیری فرمایید.
از آن جا که گوگل URL های با حروف یزرگ و کوچک را تحت عنوان دو نشانی اینترنتی مختلف خلق نماید. نخست مطمئن گردید که رد سرور خویش URL ها با حروف کوچک تعریف‌و‌تمجید شوند و آنگاه از حروف کوچک برای نشانی دهی صفحه های کانونی به کارگیری نمائید.
3- از ورژن اصلی دامنه به کار گیری فرمایید.
درصورتی که از SSL استعمال می‌کنید، مطمئن گردید که هیچ نشان اینترنتی فارغ از SSL را در تگ کنونیکال به کارگیری نکرده اید. انجام این عمل به نظر نظری میتواند به سردرگمی و حاصل غیر انتظار سبب ساز شود.
4- در هر کاغذ از یک تگ کنونیکال به کارگیری نمایید. چنانچه از تگ کنونیکال یک‌سری گانه به کار گیری نمایید، سپس گوگل آن‌ها را نادیده میگیرد.

مطالب دارای ربط: چه طور ساختار تارنما را برای بهینه سازی با صرفه کنیم؟
خطاها مرتبط با تگ کنونیکال در سایت و چاره آن‌ها
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


لینک نوفالو NoFollow Link چه است؟
لینک نوفالو در تگ دارای ویژگی rel=”Nofollow” می باشد و در کدهای وب سایت شما قرار می گیرد. قرار دادن این تگ در سایت یعنی شما دارید به ربات های گوگل می گویید به برگه ای که نوفالو شده وارد نشنود؛ در سود با این طرز هیچگونه اعتبار و ارزشی به ورقه مقصد منتقل نمی‌شود.

سئو در مشهد


قصه تولد تا جوانی لینک نوفالو به بیان عادی
قبل از هرچیزی ببینیم چرا لینک و پیوند نوفالو پدید آمد و در پی ی آن در باب ویژگی نوفالو کلام می‌کنیم. تمامی‌ی افرادی که با بهینه سازی آشنا هستند میدانند که لینک فالو، بسیار برای گوگل اهمیت داراست. همین آیتم موجب شد که در سال 2000 جنگی در بین متخصصین بهینه سازی برای کسب جایگاه بهتر در موتورهای جستجو اتفاق بیافتد و از پیوند‌ها سوء به کار گیری کنند.

صبور بودن یک کدام از عوامل ضروری برای انجام seo در موتورهای جستجو است. اما برخی از کارشناسان سئو بجای اینکه کیفیت را انتخاب کنند بر کمیت تمرکز داشتند، علاقمند بودند در سریعترین زمانه و بالاتر از رقبا قرار بگیرند. به همین استدلال انواع نحوه‌های پیوند‌سازی که از نگاه گوگل غیرعادی بود را انجام می دادند، همانند لینک‌سازی در قسمت دیدگاه ها، پیوند‌سازی در پروفایل فروم ها و غیره. ( بعد ها معلوم شد که این تکنیک های مخرب پیوند سازی، در واقع بخش بزرگی از سئو کلاه سیاه

seo کلاه سیاه چه میباشد؟ رازهایی که بهتر است ندانید! - آکادمی وبسیما
seo کلاه سیاه یا Black hat بهینه سازی به تکنیک هایی اشاره داراست که هدف آنها فریب ربات های گوگل و کسب جایگاه در سریع ترین زمان ممکن است. در این بخش 5 تکنیک شناخته شده ای را به شما یادگرفتن میدهیم که وب سایت شما‌را به باد میدهد!
 بودند.)
بهترین تکنیک گوگل برای پرهیز لینک سازی اسپم در وبسایت ها چه بود؟
حدود سال 2004 گوگل متوجه شرایط آشفته پیوند‌سازی در سایت‌ها شده بود و بعداز بررسی راه‌های متفاوت به یک ویژگی در ظاهر عادی اما مهم دست پیدا کرد و آن هم معرفی لینک نوفالو (NoFollow) بود.

ویژگی نوفالو برای اسپمرها نگران کننده بود و آنرا به عنوان یک خطر دور از شوخی تلقی می کردند، اما برعکس، افرادی که مسیر درست سئو را تعیین کرده بودند، ذوق زده بودند. پس از معرفی نوفالو مدیران تارنما تصمیم گرفتند لینک های قسمت نظریات وبسایت و فروم‌ها را از حالت پیش فرض (فالو) به نوفالو تغییر بدهند تا براین اساس به گوگل اعلام کنند ارزشی برای این پیوند ها در نظر گرفته نشود.


فاجعه‌ی سال 2005 برای اکثر سایت هایی که رتبه بالا داشته اند
عجیب ترین اتفاق سال 2005، غافل گیری بزرگی بود که به وسیله کارمند سرسخت گوگل یعنی الگوریتم پنگوئن انجام گرفت. این کارمند جاه طلب صرفا یک هدف داشت:

تارنما‌های که بصورت غیرطبیعی لینک‌سازی کرده بودند را شناسایی  و جریمه کند

در‌حالتی که دوست دارید با خلق و خوی این کارمند طولانی تر آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم نوشته‌ی‌علمی الگوریتم پنگوئن گوگل را در آکادمی وبسیما بخوانید.

در نخستینِ تولید لینک و پیوند نوفالو، گوگل اطلاعیه‌ای صادر کرد تا متخصصین بهینه سازی بیشتراز قبلی حواس خود را جمع کنند و استراتژی لینک و پیوند سازی صحیحی مطابق با الگوریتم های گوگل برای تارنما خود پیاده سازی کنند:

” مدیران وب سایت و بلاگ ها دیگر نگران از دست دادن پیج رنک خود نشوید و همچنین در حالتی که از دست اسپمرها خسته شده‌ا‌ید، لینک نوفالو به عنوان راه حل کاربردی برای کنترل کردن لینک‌سازی در تارنما ها معرفی شده است.”
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


برای دریافت کردن فیض بهتر در موتور های جست و جو و وارد شدن به ورقه نخستین در برگه نتیجه ها کاوش گوگل در سال ۲۰۱۹ ، سرعت وبسایت و استعمال از پروتکل https دو فاکتور مهم میباشند. برایان آئین از وب سایت بک لینکو (backlinko) آزمایشی انجام داده میباشد با ١ میلیون فیض گوگل برای تشخیص اینکه چه فاکتور هایی به تارنما ها یاری مینمایند تا در کاغذ اولیه موتور های کاوشگر قرار گیرند و ما در اینجا قصد داریم به چک ٢ آیتم از این موردها بپردازیم :

١- ip ادرس منحصربه‌فرد و سرعت سایت

۲-مدرک ssl

چه گونه ای پی نشانی مخصوص (Dedicated IP) روی بهینه سازی تارنما تاثیر می‌گذارد.
هر شغل آنلاینی از کمپانی میزبانی(هاستینگ) به کار گیری می کند و بیش تر تایم ها توجهی به‌این زمینه که چه گونه ip را از کمپانی هاستینگ تهیه و تنظیم نمایند اطلاعی ندارند.

 

دو گونه آی پی در موسسات میزبانی اینترنت (هاستینگ ها ) وجود دارا‌هستند که عبارتند از :

آی پی اشتراکی (Shared IP) : به‌این مفهوم میباشد که تعداد متعددی از وب سایت ها از آن ip استعمال می نمایند. (اینکار از روش ادرس یا این که به عبارتی URL انجام می‌گیرد ).
آی پی منحصر (Dedicated IP) : بدین مضمون‌ میباشد که وب سایت آی پی منحصر به خویش را داراست. مزیت استعمال از ای پی منحصربه‌فرد آن این میباشد که هر فضای میزبانی که از طرف هاستینگ به شما داده شده‌است به یک ای پی منحصر به فرد متصل میباشد.
در واقعیت ، آی پی منحصر seo را بهتر نخواهد کرد ( به صورت بدون واسطه ) البته سرعت بار گذاری وب سایت را ارتقا می دهد که‌این ، خویش ترازو خیر برای سکو بندی تارنما ها در موتور های کاوش گر google و bing میباشد که از سال ۲۰۱۶ بر تاثیر سرعت وب سایت افزوده شد.

در سود: ای پی منحصر به فرد سبب ساز به ارتقاء سرعت وب سایت می‌شود که سود ی آن بهینه سازی بهتر برای تارنما شماست.

سئو در مشهد

مزایای به کار گیری از مدرک ssl به شرح ذیل میباشد
ارتقا سکو در گوگل : گوگل ، داشتن مدرک SSL را یک فاکتور برای ارتقاء جایگاه تارنما قرار داده میباشد.
افزایش عملکرد و امنیت : برای وب سایت هایی که ترافیک متعددی نیاز دارا‌هستند ، داشتن سند ssl یک شرط مهم میباشد، ازآنجاکه آی پی اشتراکی بوسیله تعداد متعددی تارنما استعمال می‌شود ، باعث به کرش شدن و ایرادات امنیتی اکثری می شود.


چه طور مدرک SSL بر بهینه سازی وبسایت تاثیر می‌گذارد ؟
مدرک اس اس ال برای تجارت الکترونیک و هر شغل انلاینی که داده ها فردی مشتریان را گردآوری می‌نماید لازم میباشد.

مدرک SSL چه می‌باشد ؟
سند اس اس ال یک گزینه امنیتی میباشد که از داده ها سری آیتم به کارگیری در سایت مراقبت می‌نماید. مدرک SSL امنیت بیشتری را برای محافظت دیتای یوزرها آماده می کند و علامت آن یک قفل سبز رنگ در بالای سمت چپ می باشد. مرورگر کروم وب سایت هایی که از پروتکل https به کارگیری نمیکنند و یا این که به شیوه صحیحی در وبسایت به کاربرده نشده اند را به جای قفل سبز رنگ از عبارت not secure یعنی نا ایمن استعمال می کند .

مزایای به کارگیری از سند SSL :

سند اس اس ال تنها محدود به ارتقاء seo نمی شود بلکه امنیت را برای صاحب و مالک وب سایت و اعتماد از طرف بازدیدکنندگان تارنما یا این که مشتریان را آماده میاورد.

ارتقاء مرتبه بهینه سازی تارنما در گوگل : در ١ آوریل ٢٠١١ گوگل اظهار کرد می خواهند ssl را وارد درجه بندی نمایند و در ۶ اگوست ٢٠١۴ برای تامین امنیت یوزرها وبسایت‌ها HTTPS را تحت عنوان یک فاکتور برای جایگاه بندی در موتور کاوش ذکر کرد.
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰

تحلیل مراحل seo


تحلیل مراحل seo 
این تب اینک فعال نشده میباشد . ولی به زودی شما می‌توانید نمودار روند بهینه سازی را اینجا ملاحظه کنید ...

بخش دوم- تنظیمات ماژول

سئو در مشهد
پارامترهای seo را تنظیمات و حالت seo فروشگاهتان را باز‌بینی فرمائید.

شیوه تنظیمات ماژول
دو رویکرد برای رفتن به برگه تنظیمات ماژول موجود است:

      شما میتوانید به راحتی با به کارگیری از نوار ابزار بخش مدیر وارد برگه تنظیمات گردید، کافیست روی منوی \" دسترسی سریع \"  و بعد از آن \" دستیار بهینه سازی \" کلیک فرمائید .

      شما می‌توانید با به کارگیری از منوی \"ماژول ها >> ماژول و خدمات \" وارد لیست ماژول ها گردیده و \" ماژول دستیار بهینه سازی (iPresta سئو Assistant) \" را پیدا کرده و وارد برگه تنظیمات آن گردید.

ورقه تنظیمات ماژول دربرگیرنده دو بخش هست: تب های استاتیک و داینامیک.

تب های استاتیک

تب های استاتیک برای اکران بعضا داده ها شما، پند در رابطه ماژول و شرایط سئوی شما پباده سازی گردیده اند، بدین ترتیب آنها قابل تنظیمات نیستند. 5 تب استاتیک دربرگیرنده \" معرفی، مستندات، راس گزارش، گزارش سئومحصول و پشتیبانی \" هست که مهم‌ترین آنان \" راءس گزارش و گزارش سئومحصول\" می‌باشد.

تب معرفی

تب معرفی، همان طور که از اسم آن معین میباشد، برای شناخت با ماژول و روش قرار دادن تگ مایحتاج این ماژول در قالب شما میباشد (برای داده ها اضافه به بخش این راهنما چه‌طور عمل می‌نماید این راهنما رجوع نمایید).

تب مستندات

در‌این تب شیوه به کار گیری از داکیومنت ماژول قرار داده شده‌است و یاد‌آوری شده‌است که در رخ عدم نیاز به هر مورد از فیلدها می‌توانید آن را خالی بگذارید تا ماژول آن را نادیده بگیرد.
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


seo چه می‌باشد
seo (بهینه سازی) یا این که seo برای موتورهای کاوش، به مراد افزایش عملکرد وب سایت شما براساس استاندارهای موتورهای کاوش و جذب بازدیدکنندگان اضافه از این طرز انجام می گیرد. فاکتورهای متعددی در seo وب سایت شما تاثیرگذارند، از لغت ها بکار رفته در متن و محتوا تا پیوند‌های محل ورود به تارنما شما از وب سایت‌های دیگر، برخی اوقات حصول اطمینان از ساختار مطلوب تارنما شما برای موتورهای کاوش را seo مینامیم.

سئو در مشهد

مهم ترین سوالی که یوزرها از خویش می‌پرسند آن میباشد که تمجید ظریف بهینه سازی چه می باشد. بهینه سازی تیم کار هایی میباشد که در طراحی وب سایت، انتخاب استراتژی محتوایی و ایجاد محتوا انجام می‌دهیم تا رده بهتری در حاصل جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای تارنما جذب کنیم.

اما seo به همین جا پایان نمی گیرد عبارت بهینه سازی مخفف سه واژه Search Engine Optimization میباشد که در معنای سئو وبسایت برای موتورهای کاوش میباشد. امروزه این معنی به Search Experience Optimization تغییر‌و تحول یافته که برابر میباشد با seo تجربه کاربری از کاوش، به عبارت دیگر بایستی برای رضایت استفاده کننده از فیض یافت گردیده نیز اهمیت ویژه ای قایل شویم

معنی بهینه سازی تنها مرتبط با موتورهای کاوش وجود ندارد بلکه مطلوب سازی وب سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن است. بطوریکه در تعدادی سال اخیر سیاست‌های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از تارنما‌ها همسو شده‌است.

ویدئوی یادگرفتن seo چه می‌باشد
نمایشگر ویدئو

00:00
03:39


درین کلیپ با تعدادی نمونه معمولی می‌آموزیم که بهینه سازی چه است و چرا می بایست بدین معنی اعتنا ویژه ای داشته باشیم.
تاثیر کردار یوزرها بر بهینه سازی چه میباشد؟
الگوریتم های نو گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain همت مینمایند تا خلق یوزرها هنگام کاوش را بررسی کرده و متناسب با به عبارتی مرتبه بندی حاصل را باصرفه نمایند. هر زمانه استفاده کننده عبارتی را در گوگل کاوش می نماید و یک یا این که یکسری سود جانور در پیشنهادات گوگل را تعیین خواهد کرد. گوگل به تعیین یوزرها دقت متعددی خواهد کرد. بعنوان نمونه در صورتی یک وبسایت در درجه پایینی از حاصل گوگل باشد البته یوزرها متعددی بر روی آن کلیک نمایند گوگل منزلت این وب سایت را بهبود خواهد اعطا کرد.

علاوه براین دوران حضور یوزرها در یک وب سایت تا جستجوی مجدد در گوگل اهمیت ویژه ای خواهد داشت. از زمانیکه استفاده کننده وارد وبسایت شما می شود تا زمانیکه دوباره به عبارتی عبارت یا این که عبارتی شبیه با آن را در گوگل کاوش می نماید Dwell Time  نامیده می گردد. در‌صورتی‌که دوست دارید بدانید تاثیر کردار یوزرها بر بهینه سازی چه می باشد سفارش می کنیم نوشته ی علمی RankBrain چه میباشد را مطالعه فرمایید.
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


توجه فرمایید هریک از این سه المان به چه شکلی مستعمل اند.

تعداد داده ها وارداتی در‌این اطلاعات مبنی بر گونه محتوا، متغیر میباشد. به علاوه، ممکن میباشد تعداد متغیرهای اطلاعاتی که می‌خواهید برای هر کاغذ وارد فرمایید، پاره ای سرگردان کننده باشد (به خصوص برای اشخاصی که تا به اکنون کدنویسی نکرده اند).

سئو در مشهد

در حالتی که تارنما شما بر روی سیستم مدیر محتوای وردپرس فعال‌سازی شده‌است، انجام این عمل برایتان آسوده میباشد. در وردپرس، پلاگین های زیادی برای تولید ریچ اسنیپت موجود هست مانند افزونه All-in-One Schema.org. ولی اضافه سیستم های مدیر محتوا، پلاگین هایی برای ایجاد ریچ اسنیپت تولید کرده اند. با این هم اکنون ممکن میباشد برای راه‌اندازی این پلاگین ها به یاری یک بسط دهنده اینترنت نیاز داشته باشید.

چرا بایستی به ریچ اسنیپت ها اهمیت بخشید؟
هنگامی که یک عبارت را در گوگل کاوش میکنید، کدام لینک و پیوند اعتنا شما‌را جلب می‌کند؟ به عبارتی لینکی که ستاره های طلایی داراست؟ دقیقاً.

ریچ اسنیپت ها، داده ها و محتوای وب سایت شمارا برای موتورهای کاوش سئو مینمایند. موتورهای کاوش نیز این اطلاعات را به طور منظم و برچسب گذاری گردیده به یوزرها اکران میدهند. در سود، نرخ کلیک وب سایت شما به معیار قابل توجهی ارتقاء مییابد. به علاوه، اکثری از سئوکاران معتقدند که به کارگیری از ریچ اسنیپت ها قادر است در درجه بندی وبسایت شما تاثیر بگذارد.

همینطور، درصورتی که شما مولف میباشید، به کارگیری از ریچ اسنیپت می‌تواند در حرفۀ شما موءثر باشد و شما‌را تحت عنوان شخصی زبده به یوزرها نشان دهد.

در‌صورتی‌که مغازه آنلاین دارید یا این که در وبسایت خویش به عیب گیری و باز‌بینی محصول ها می‌پردازید، استعمال از ریچ اسنیپت میتواند اعتنا یوزرها را به سمت شما جذب نماید. ارئۀ یک تجربه کاربری خوب، گامی اثرگذار در ارتقاء نرخ کلیک و فروش طولانی تر میباشد و ریچ اسنیپت او‌لین گام برای ارائه تجربه کاربری خوب به بازدیدکنندگان میباشد.

به همین عارضه ها بایستی از ریچ اسنیپت ها به کار گیری نمایید. در‌حالتی که این عارضه ها برای شما کفایت نمیکند، بهتر میباشد خودتان یه خرده در گوگل کاوش فرمائید و حاصل را مقایسه نمائید. خشنود می شوم که ایده ها و پیشنهادتان را با ما فی مابین بگذارید.
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


4- تگ های هدینگ  (Heading )
بی تردید با تگ های هدینگ ( H1 H2 H3 H4 H5 H6 ) آشنا می‌باشید. عنا وین مهم هر کاغذ خویش را با اعتنا به رتبه اهمیت آن می بایست در‌این تگ ها قرار دهید. معلوم میباشد که تگ H1 با اهیمت ترین تگ و H6 نادر اهمیت ترین آنهاست. اما اعتنا داشته باشید که گشوده هم اهمیت تگ H6 از متن معمولی فراتر میباشد و معدود اهمیت بودن آن بدین مضمون‌ وجود ندارد که نیازی به به کار گیری از آن ندارید.

سئو در مشهد

در قضیه تعداد به کار گیری این تگها در هر ورقه ، استدلال‌ها و برداشتهای متفاوتی در سایتهای گوناگون روایت شده میباشد. فرضیه هایی مثل (1 3 6 بی غایت) یا این که (1 2 4 8 16 32) و .... که سایتهای متفاوت ارائه کرده اند که مرتبط با تعداد مجاز به کارگیری از تگ های H1  تا H6 در هر کاغذ می باشد. با این اکنون در این باره ضابطه ثابتی نیست و صرفا ضابطه معلوم این میباشد که تگ های H حائز اهمیت معکوس می‌باشند یعنی H1 مهم ترین و H6 بی اهمیتترین آنهاست. مثلا یک سری ماه پیش ، گوگل محدودیت به کار گیری از یک تگ H1 در هر کاغذ را برداشت و اعلام‌کرد که می‌توانید در یک ورقه بیشتراز یک تگ H1 داشته باشید. با این حالا بقیه موتورهای کاوش طبق پژوهش ها مخلوق در این باره اعلام حیث نکرده اند .

در هر هم اکنون برای برگه متاع و کاغذ شاخه در فروشگاههای اینترنتی، پیشنهاد می‌کنم که به عبارتی یک تگ H1 را به کارگیری فرمایید ، چون اولا صرفا گوگل تعداد طولانی تر را مجاز شمرده میباشد و ثانیا با گذاشتن دو یا این که یک‌سری تگ H1 در ورقه ، شما اعتبار آنرا میان دو عبارت تقسیم می کنید که فعالیت جالبی نخواهد بود. درباره ی بقیه تگهای H هم به همین چهره میباشد و بایستی به کارگیری از آن ها به ترتیبی باشد که اهمیت مواقعی که در‌این تگها قرار میدهید از دربین نرود. مخصوصا برای سه تگ نخستین که اهمیت زیادتری دارا‌هستند.

پرستاشاپ یک تگ H1 در ورقه کالا قرار داده میباشد که مشتمل بر اسم فرآورده می شود. شما می بایست بقیه تگ های موردنیاز را در توضیحات کوتاه و بلند مال قرار دهید. این تگها را در هنگام نگارش توضیحات در ادیتور پرستاشاپ می توانید به کارگیری نمائید. اما نیازی به ویرایش کد های html ندارید و کافیست عبارت متبوع را در ادیتور متن پرستاشاپ گزینش کرده و بعد از آن از منوی قالب >> راز صفحات >> بر روی رمز برگه متبوع کلیک فرمایید تا اعمال شود.

5- توضیحات کوتاه متاع
چرا این بخش از ورقه متاع در پرستاشاپ دارای اهمیت میباشد ؟

تفاوت این بخش از برگه کالا با بخش توضیحات بلند در میکرودیتا هاست. بهتر میباشد شما هم اطلاعاتی در مودر میکرودیتاها و اهمیت آنان در بهینه سازی داشته باشید. به صورت خلاصه میکرودیتا ها با قرار دادن کدهایی در محتوای html ورقه ، قسمت های متعدد و ساختار کلی برگه را برای گوگل معلوم می‌نمایند. مثلا پرستاشاپ با قرار دادن میکرودیتا در برگه فرآورده ، اولا برای موتورهای کاوش مشخص و معلوم می کند که‌این کاغذ مرتبط با یک جنس میباشد و درپی قسمت های متعدد مثل اسم مال ، عکس فرآورده ، توضیحات فرآورده و .... را متمایز می کند. مطلقا نام و بقیه خصوصیات اصلی کالا در برگه جنس حائز اهمیت بیشتری میباشد و موتورهای کاوش برای این موردها اهمیت متعددی قائل میباشند. خبر خوب این میباشد که پرستااپ این فعالیت را خود کار انجام می دهد و شما نیازی به تغییر و تحول یا این که تثبیت این مورد ها ندارید. یکی‌از قسمت های میکرودیتا ، توضیح مال میباشد که در قالب پیشفرض و نسبتاً تمام قالبهای استاندارد پرستاشاپ ، \" توضیح کوتاه \" تحت عنوان توضیح کالا در حیث گرفته گردیده و این مساله اهمیت آنرا نسبت به توضیحات بلند بسیار بالا می‌برد.

پس مسلما اعتنا لازم را به توضیحات کوتاه فرآورده خویش داشته باشید و با اعتنا و باز نگری کافی آنرا کامل شدن نمایید. توضح کوتاه می بایست به نحوی باشد که لغت ها و لغات کلیدی و پرمخاطب را در بر بگیرد و درعین هم اکنون خوانایی و جذابیت لازم برای مشتری را داشته باشد. گشوده هم تکرار می کنم که از قطار کردن کلمه ها کلیدی خودداری کنید و پیرو راهکارهای اصولی برای تقویت بهینه سازی وب سایت خویش باشید.

6- تصاویر فرآورده
متاسفانه اکثر مغازه ها اعتنا لازم به تصاویر را ندارند. در برگه کالا ، یکسری تصویر مرتبط با خویش مال میباشد که با دقت به ساختار قالب شما نشان داده می شود. به ساختار قالب خویش توجه فرمائید و هنگام تولید تصویر برای کالا خویش ، اصلی ترین سایز مستعمل در قالب را ساخت نمائید تا شایسته ترین و باصرفه ترین تصویر را داشته باشید. هر تعدادی پرستاشاپ باصرفه سازیهایی برای ساخت تصاویر انجام می‌دهد اما بهتر میباشد شما تصاویر کالا خویش را در آغاز با صرفه کرده و بعد از آن آپلود فرمائید. برای سئو تصاویر ، فتوشاپ بخشی به اسم save for web دارااست و همینطور ابزارهای بدون‌پول آنلاین و غیرآنلاین متعددی هم می‌باشند که‌این فعالیت را انجام می‌دهند. در زمینه‌ی تصاویر کالا ، کافیست در هنگام تثبیت جنس ، برای تصاویر خویش صد رد صد تیتر مطلوب قرار دهید و باقی امور را خویش پرستاشاپ انجام می دهد.

ولی زمینه مهم دیگر ، تصاویریست که در توضیحات مال به کار گیری می‌شود و رعایت تمام مسائل آن در دستان شماست. به یکسری نکته ذیل در هنگام استعمال از این تصاویر توجه داشته باشید :

صد رد صد بی تردید خصوصیت alt را در تگ img به کار گیری نمائید. متن یا این که عبارتی که شما برای alt در لحاظ می‌گیرید ، هنگامیکه تصویر شما به هر دلیلی لود نشود ، به جای تصویر اکران داده خواهد شد و معین می‌نماید که تصویر مرتبط با چه چیزی بوده میباشد. ولی این فقط به کار گیری آن وجود ندارد. روباتهای موتورهای کاوش ، همین عبارت را برای تصویر تثبیت کرده و در کاوش ها استعمال می کنند. با این اکانت مطلقا متوجه اهمیت آن که در واقع برای سئوی تصاویر استعمال میشود گردیده اید. در پرستاشاپ شما نیازی به بازنویسی تگ ها و html ندارید و به راحتی در هنگام تثبیت توضیحات مال از روش ادیتور پرستاشاپ می توانید مقدار alt یا این که به عبارتی \"توضیحات عکس\" را تثبیت نمایید و پرستاشاپ آنرا برای شما تهیه و تنظیم مینماید.
آیتم بعدی که بسیار فراگیر میباشد ، عدم دقت به اسم تصویر میباشد.  بسیار مشاهده گردیده که تصاویر با نامهای بی مفهوم مثل \"123456\" یا این که \"fdsffd\" یا این که حتی اسم دامنه ذخیره گردیده اند. هر یکسری که اهمیت اسم تصویر به اندازه alt وجود ندارد البته فاکتور مهمی در بهینه سازی تصاویر به شمار میرود. پس کارایی نمائید اسم پوشه تصویر را ، مطلقا مربوط به خویش تصویر قرار دهید. به عنوان مثال برای عکس موبایل گوشی الجی جی 4 قادر است  mobile-lg-g4.jpg اسم قابل قبولی باشد.
فرمتهای متعددی برای تصاویر قابل استعمال می‌باشند که معروفترین آن ها jpg و png میباشد. برای آیکن و لوگو ها می توانید از png به کار گیری فرمایید اما برای سایزهای بزرگتر کارایی نمایید درتوان قدرت از png استعمال نکنید چون حجم متعددی را اشغال خواهد کرد.
هیچ زمان تصاویر را از سایتهای دیگر یا این که سرویسهای آپلود عکس در توضیحات خویش قرار ندهید. این فعالیت در بلند بازه به وب سایت شما صدمه خواهد زد.
حجم تصاویر را هم مطلقا با استعمال از فتوشاپ یا این که بقیه قابل انعطاف افزارها و سرویسهای فشرده سازی عکس ، با صرفه نموده و آنگاه در توضیحات خویش از آن‌ها به کارگیری نمایید.
مورد ها بیشتری هم در مورد بهینه سازی تولیدها وجود دارا‌هستند . مواقعی مثل seo بخش ایده ها و اکران امتیازات و بها و بقیه خصوصیات مال در نتیجه ها گوگل که در زمان مطلوب به آن‌ها خوا هیم پرداخت. مواقعی که ذکر شدند مهم‌ترین و در واقع اصول seo در تثبیت فرآورده بودند که با رعایت آن ها به 90درصد از هدف ها خویش در موضوع بهینه سازی کاغذ فرآورده خواهید رسید. توجه داشته باشید که seo نیاز به نگهداری و بازنگری داراست و شما بایستی دائما در اکنون باز‌نگری وب سایت خویش و همینطور تارنما رقبای خویش باشید و تغییرات و سئو های لازم را اعمال نمائید تا از گردونه رقابت موتورهای کاوش عقب نمانید.

در آخر گشوده هم پهنا می‌کنم که عمل مجموعه پرستاشاپ در مورد seo نمی باشد و ما موقتی خدماتی در این باره نداریم . تمام مطالبی که ذکر شوید ، فقط اصول معین بهینه سازی و seo وبسایت بود که اکثر اوقات به آن ها معدود اعتنا هستیم. امیدوارم این نوشته‌ی علمی بتواند بستر ساز رویش اضافه و برد روز افزون مغازه اینترنتی شما باشد.
v

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


به عنوان مثال زمانی که یک اینترنت‌تارنما با محوریت فراگیری ساخت محتوا دارید می توانید کلمه ها تحت را به‌تیتر لغات کلیدی بهینه سازی گزینش فرمائید:

فراگیری ایجاد محتوا

بهترین سئو کار
عبارات کلیدی
لغت ها کلیدی بهینه سازی
فراگیری seo
اسکن رایتینگ
یادگرفتن پیوند بیلدینگ
و ...
لغات کلیدی Geo Targeting
عبارات کلیدی متناسب با وضعیت جغرافیایی یا این که به اصطلاح Geo Targeting راه و روش‌حلی مطلوب برای مرتبه‌بندی اینترنت‌تارنما‌ها و رویش سریع کسب و شغل های محلی میباشد. به کار گیری از این لغت ها خیر صرفا میتواند ترافیک اینترنت‌وب سایت شمارا ارتقاء دهد، بلکه منجر می‌گردد تا برخی از بازدیدکنندگان تحت عنوان مشتری حقیقی و واقعی روانه محل کسب و فعالیت شما شوند. مثلا وقتی که در رابطه توریسم در کیش به ساخت محتوا میپردازید کلماتی مانند موج‌سواری در حاشیه دریا کیش، سواحل مرجانی کیش، غواصی در آب‌های کیش، بازی‌های آبی رنگ جزیره کیش و ... هم ترافیک علاقمندان به توریسم را روانه اینترنت‌تارنما شما می‌نماید و هم برخی از مسافران را به هتل‌ها، بازی‌های آبی رنگ و مرکز ها تفریحی و تجاری طرف قرارداد شما می‌کشاند.

علاوه بر این، امروزه دکان‌های زنجیره‌ای با راه اندازی اینترنت‌تارنما‌های تخصصی به تکثیر مطالبی برای معرفی تولیدها و دکان‌های محلی خویش می پردازند و یوزرها در حالی که در‌پی فواید مواد غذایی، تنوع تولیدها بهداشتی و ... می باشند با مطالبی مواجه میگردند که در کنار ارائه داده ها موءثر، به معرفی شعبه‌های مغازه‌های زنجیره‌ای و تولید ها آن‌ها پرداخته‌اند.

و ولی فیض‌گیری!
همان طور که گفتیم seo صرفا راهکاری برای سازش با موتورهای کاوش وجود ندارد، بلکه نحوه‌ای برای ساخت شایسته ترین تعامل با مشتریان و مخاطبان میباشد. هنگامی که سخن از تحقیق و باز نگری کلمه ها کلیدی به دربین میاید، شایسته ترین نصیحتی که موجود است این میباشد که بردبار باشید و هیچوقت از تحقیق کردن دست نکشید. هرچه بیش تر کاوش فرمائید، لغت ها کلیدی بهتری خواهید یافت.

بعداز آنکه عبارات کلیدی خویش را پیدا کردید، آنها‌را مبنی بر اهمیت و نوعشان جور‌بندی نمایید و آن گاه برنامه‌ریزی فرمائید. مطمئناً با استعمال از این عبارات کلیدی میتوانید اینترنت‌تارنما خویش را در مسیر صحیح قرار دهید.
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


لغت ها کلیدی Market-Defining
عبارات کلیدی معرف بازار یا این که اصطلاحاً Market-defining رایج‌ترین و نزدیک‌ترین عباراتی می‌باشند که در حین معرفی کسب‌و‌عمل شما به ذهن مخاطبان می‌رسند. این گونه کلمه ها کلیدی seo دقیقا به عبارتی عباراتی میباشند که هنگام فعال‌سازی کمپین seo به ذهنیت شما هم روان می‌گردد. لغت ها کلیدی Market-Defining عمدتاً کلی و همگانی می باشند و مرتبه گیری برای آنها در حاصل کاوش بسیار مشقت بار میباشد، ولی نباید ذره‌ای از اهمیت آنان غافل شد چون دقیقاً کلماتی می باشند که دسته کسب‌و‌عمل شما‌را به مخاطبان معرفی می نمایند.

سئو در مشهد

برای فهم و شعور این مقاله فکر کنید که اینترنت‌سایتی با محوریت فروش اثاثیه غواصی دارید. در شرایطی‌که قرار باشد از لغت ها کلیدی معرف بازار یا این که Market-defining در محتوای اینترنت‌وب سایت خویش به کار گیری فرمائید، احتمالاً فهرستی شبیه موردها ذیل را تعیین می کنید:

امکانات غواصی
امکانات غواصی در شب
غواصی کردن و ...
برای یافتن عبارات مطلوب صرفا کافی میباشد که به سؤالات پایین جواب دهید:

کسب و عمل اینجانب با چه کلماتی خویش را معرفی میکند؟
مخاطبان انگیزه با چه عباراتی کسب‌و‌عمل مرا به بکدیگر معرفی میکنند؟
آیا آن‌ها پیش از خرید تولیدات اینجانب از عبارت بازار غواصی به کارگیری می‌نمایند؟ بازار غواصی در شب چطور؟ آیا مخاطبان انگیزه، کسب و فعالیت من‌را با واژه غواصی میشناسند؟ مقداری بعید به حیث میرسد! کاربرانی که در ادامه اطلاعاتی از کسب و فعالیت شما باشند، احتمالاً به کلمات تحت هم میپندارند:

خرید وسایل غواصی
فروش وسایل غواصی در شب
مغازه امکانات غواصی
در هر حالا کلمه ها کلیدی Market-Defining هر چه باشند در سئوی داخلی وبسایت (On-page بهینه سازی) نقش مهمی ایفا میکنند. این لغت ها بایستی با تراکم قابل قبولی در صفحه ها اینترنت‌وبسایت استعمال شوند چون با ذهنیت مشتریان‌تان نزدیک میباشند. همینطور، این دسته از عبارات کلیدی در روند لینک و پیوند بیلدینگ بسیار مهم می باشند و می بایست دقت ویژه‌ای به آنها شود. لغات Market-defining برای آغاز یک متن خلاقانه بسیار موثر خواهند بود، فقط کافی میباشد که‌این عبارات را در جمله‌ها یا این که سؤالات قابل قبولی جای دهید.

عبارات کلیدی Customer-Defining
کلمه ها کلیدی معرف مشتری یا این که اصطلاحاً Customer-Defining کلمه‌ها و عباراتی می‌باشند که مخاطبان یا این که مشتریان شما به‌وسیله آنان خودشان را معرفی مینمایند. این مدل از لغت ها دومی مجموعه پراستفاده در بین مخاطبان شما میباشند. در هنگام تعیین این عبارات لازم میباشد به سؤالات پایین جواب دهید:

مخاطبان شما خویش را با چه عنوانی معرفی مینمایند؟
شما یا این که بقیه افراد آنها‌را چه طور تعریف میکنید؟
ادله اهمیت این کلمه ها کلیدی Customer-Defining این میباشد که با به کار گیری از آنان می توانید مخاطبان اصلی خویش یا این که کسانی که به نوعی کسب‌و‌کارشان با شما رابطه داراست را شناسایی فرمایید و بر پایه ی داده ها به دست آمده با آن ها رابطه برقرار فرمائید. مثلا در شرایطی‌که اینترنت‌سایتی با محوریت فروش کتاب ها و جزوات درسی دارید، احتمالاً بخشی از مخاطبان شما با عباراتی مانند علم‌آموز سال سوم، دانشجوی ترم نخستین، داوطلب کنکور و پشت‌کنکوری به کاوش می پردازند.

به خیال و خاطر داشته باشید که seo و باصرفه‌سازی اینترنت‌وب سایت فقط برای قرار دریافت کردن در نتیجه ها اول کاوش وجود ندارد. seo، نوعی رابطه میباشد. با استعمال از این مدل کلمه ها کلیدی میتوانید کسانی را پیدا فرمایید که مشتاق به به کار گیری از تولید ها‌تان می‌باشند.
 

  • ati alipour