گوگل میگوید: همه پیوند ها از پاراگراف sponsored ،ugc و nofollow برای ما همانند راهنما کار می نمایند تا بتوان هدف ها سکو بندی را یک دست کرد.
راهنمای سئو کاران و صاحبان تارنما
1- گوگل به صورت دور از شوخی و ظریف پیوند ها را گزینه بازنگری قرار میدهد.
گوگل در هم اکنون تقابل با تارنما هایی هست که در برنامه های پیوند و بقیه راههای تولید پیوند های تبلیغاتی، افراط کرده اند. خصوصیت های جدیدی که گوگل دراین بیانیه به آنان اشاره نمود به طور سفارشی تشکیلشده اند تا به وب سایت ها در پرهیز از جریمه دستی امداد نمایند. گوگل میخواهد تمام پیوند های تبلیغاتی در یک تارنما، خصوصیت \"sponsered\" یا این که \"nofollow\" را داشته باشند به کار گیری از پیوند های sponsored و nofollow میتواند به مرتبه بندی تارنما شما یاری نمایند.
2- نیازی به تغییر و تحول گونه های لینک و پیوند نمیباشد
بدیهی میباشد که اکثر پیوند های فرنگی در سایت شما خصوصیت nofollow را با خویش به یار داراهستند. تاوقتیکه گوگل تغییری در چگونگی تلاوت تگ ها انجام نداده، شما نیازی به تغییر و تحول آن ندارید. بهدنبال گوگل سفارش مینماید که از دو خصوصیت تازه مبتنی بر محتوای پیوند گردیده استعمال شود.
3- پیوند nofollow در سال 2020 به یک ادله رنکینگ تبدیل میگردد
در صورتیکه تعداد متعددی پیوند nofollow در وب سایت های دارای اعتبار مشاهده کردید تعجب نکنید. گوگل بیان نموده است، حتی پیوند های nofollow در کنار دو خصوصیت جدیدی که امروز معرفی شدند تحت عنوان ادله رنکینگ گزینه باز نگری قرار میگیرند. باید باز نگری کنیم که چهگونه این عامل ها به رنکینگ سایت ها یاری مینماید.
سوال های متداول اشکال پیوند
چه هنگامی از لینک و پیوند sponsored به کارگیری میکنیم و به کار گیری از آن چه پیامدهایی در پی خواهد داشت؟
گوگل پیوند sponsored را معرفی کرد تا ادراک صحت از لینک و پیوند های تبلیغاتی داشته باشد. پیوند sponsored باید با احتیاط استعمال شود، همانطور که از نامش پیداست این لینک و پیوند برای تبلیغات و رپورتاژ استعمال میگردد. به کارگیری از پیوند تقلبی sponsored جریمه گوگل را پیرو خواهد داشت. کلیه لینک و پیوند های تبلیغاتی بایستی به طور \"sponsored\" یا این که nofollow باشند.
چه وقتی از لینک و پیوند \"ugc\" به کار گیری میشود؟
محتواهای جانور در وب که به وسیله یوزرها ایجاد میگردد محل به کار گیری از پیوند ugc میباشد . با ارتقاء تعداد فروم ها و پیشنهادات، به کارگیری از لینک و پیوند \"ugc\" به جای \"nofollow\" بدون شک ارتقا قابل توجهی داشته میباشد. جذاب هست بدانید سایت هایی که محتوای آنان بوسیله یوزرها ساخت میگردد ممکن میباشد در آینده رنکینگشان ارتقاء یابد.
آیا ممکن است پیوند های \"nofollow\" را با لینک و پیوند های ugc یا این که sponsored عوض کرد؟
نه. شما نباید هیچ تغییری در صفات \"nofollow\" وبسایت تان تولید نمائید. با این وجود، پیش گویی شدهاست از لینک و پیوند \"nofollow\"، \"ugc\" و \"sponsored\" در فهرست بندی تارنما ها استعمال میکند.
آیا به کارگیری از پیوند nofollow فرصتی برای اسپمر ها میباشد؟
برخی با بازنگری لینک و پیوند های نوفالو اظهار داشته اند که ممکن میباشد این لینک و پیوند گزینه عشق اسپمر ها باشد. گوگل بیان نموده است که اصلا مهم نیست اسپمر ها از کدام یک از صفات ugc، sponsered، یا این که nofollow به کار گیری میکنند. حتی بخش اعظمی از پیوند هایی که از صفت nofollow به کار گیری مینمایند بوسیله گوگل رد میگردند. گوگل از پیوند nofollow به کار گیری مینماید تا شعور صحیح تری از پیوند ها داشته باشد. مطمئنا بعداز آن اسپمر ها از تکنیک های پیچیده تری به کارگیری خواهند کرد.
آیا لینک و پیوند های nofollow ازعوامل اصلی رنکینگ هستند؟
در اطلاعیه قانونی گوگل تیتر شدهاست که خصوصیت های پیوند \"nofollow\" بدون نقص شدهاست و اینک تحت عنوان یک راهنما برای هدف ها رنکینگ فعالیت مینماید. گوگل با الگوریتمش از همه لینک و پیوند ها از گزاره nofollow استعمال خواهد کرد تا محتوای پیوند ها را پیدا نماید و بتواند به آنها درجه اختصاص دهد. پیوند ها ادله مهمی در رنکینگ وبسایت به شمار میروند. گوگل به طور رسمی اظهار داشته که در 1 مارس 2020 تغییر تحول اساسی در نحوه های گوگل فیس میدهد، باید شکیبایی کنیم و ببینیم که چه تاثیری بر روی SERP وبسایت ها خواهد داشت.
آیا وردپرس از rel= sponsored و rel=ugc پشتیبانی میکند؟
به جهت اینکه این دو لینک و پیوند تماما جدا از هم میباشند، یوزرها ممکن میباشد آنان را فورا در وردپرس پیدا نکنند. با این وجود، بنیان گذار افزونه Yoast SEO ( یواست سئو) تایید کرده که در آپ دیت رسانی بعدی CMS از این مورد ها پشتیبانی خواهد شد. علاوه بر این، وی اظهار داشت که در ورژن نو لینک و پیوند ها بصورت rel= \"nofollow ugc\" خواهند بود. او همینطور ذکر کرد که در درحال حاضر تولید یک رابط در ویرایشگر بلاک میباشد که به یوزرها اذن میدهد فارغ از نیاز به داخل شدن به HTML ، لینک و پیوند \"sponsered\" یا این که \"ugc\" را تهیه و تنظیم نمایند. طبق گفته وی، ورژن بعدی وردپرس از خصوصیت های نو پشتیبانی می نماید.
- ۹۸/۰۷/۲۳