تاثیر محتوای تکراری بر بهینه سازی وبسایت
محتوای تکراری چه چیزی است؟
هر شیت ، نوشته ، عکس و یا این که هر نوع فایلی با یک نشانی سئو در مشهد مخصوص به اسم نشانی URL در وب معین میشود. محتوای تکراری محتوایی میباشد که در بیش تر از یک نشانی URL ظواهر خواهد شد.
تاثیر محتوای تکراری بر seo وبسایت چه چیزی است؟ در حالتی که چه از لحاظ فنی مجازاتی برای محتوای تکراری نیست، محتوای تکراری قادر است برخی اوقات بر روی جایگاه بندی موتورهای کاوش تاثیر بگذارد. هنگامی یک محتوا در بیشتراز یک نشانی URL تکرار شدهاست، تصمیم گیری برای موتورهای کاوش عمل دشواری میباشد که تشخیص دهند کدام ورژن به کوئری کاوش دارای ارتباط خیس میباشد.
چرا محتوای تکراری اهمیت دارااست؟
برای موتورهای کاوش
محتوای تکراری میتواند سه مورد اساسی را برای موتورهای کاوش ساختوساز نماید:
آنها نمی دانند کدام ورژن را در SERP اکران دهند و کدام ورژن را از SERP حذف نمایند.
آنان نمی دانند که آیا شاخص های پیوند ( اعتماد, اعتبار، متن anchor و …) را به یک شیت هدایت می نماید یا این که آن را دربین یکسری ورژن مستقل نگه میدارد.
آنها نمی انند کدام ورژن برای مرتبه بندی نتیجه ها کوئری مطلوب میباشد.
برای مالکان تارنما
وقتی که محتوای تکراری ظواهر می گردد، ممکن میباشد صاحبان وبسایت از نگاه مرتبه بندی و ترافیک در گیر ضرر و زیان و زخم شوند. این ضررها اکثر وقت ها از دو ایراد اساسی ناشی میگردد:
برای ارائه شایسته ترین سود کاوش، موتورهای کاوش بهتدریج یکسری ورژن از به عبارتی محتوا را اکران خواهند بخشید. براین اساس ناچار خواهند شد احتمال زیاد شایسته ترین سود را گزینش نمایند. کهاین موجب میشود بقیه نسخ در حاصل کاوش به دیده نیایند.
دستمزد مالکیت پیوند روشن خیس فعالیت می نماید به دلیل آنکه بقیه تارنما ها نیز می بایست دربین محتوای تکراری یک کدام از را تعیین نمایند. به مکان کلیه پیوند های داخلی روی یک تکه از محتوا تاکید می نماید، به محتواهای چندگانه پیوند میدهند و براین اساس حقوق و دستمزد مالکیت لینک و پیوند را دربین ورژن های تکراری توسعه میدهند. از آن جا که وجود لینک و پیوند های داخلی یکی فاکتورهای سکو بندی در موتورهای کاوش میباشد، این آیتم میتواند بر قابلیت و امکان چشم شدن یک تکه از محتوا در موتورهای کاوش تاثیر بگذارد.
سود: یک تکه از محتوا نمی تواند به چشم شدن در موتورهای کاوش باعث خواهد شد.
مسائل مرتبط با محتوای تکراری چه طور رخداد می افتد؟
در اکثر موردها صاحبان تارنما عمدا محتوای تکراری ساخت و ساز نمیکنند. ولی این به آن معنی وجود ندارد کهاین مسئله بیرون از در دست گرفتن میباشد. طبق آمارها، 29 درصد محتوای اینترنت از محتوای تکراری ساخته شده میباشد.
بیایید به برخی از متداولترین روشهای ساخت و ساز محتوای تکراری که به طور ناخواسته انجام میگیرد نگاهی بیندازیم:
تغییرات URL
پارامترهای URL، مانند ردیابی کلیکی و برخی کدهای تجزیه و بررسی، قادر است سبب به ساخت ایراد محتوای تکراری گردد. این آیتم خیر فقط میتواند بوسیله خویش پارامترهای URL شکل بگیرد، بلکه میتواند از دید ترتیب پارامترها در URL نیز ساخت و ساز خواهد شد.
- ۹۹/۰۷/۰۵