مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

  • ۰
  • ۰


seo ماجرا یک رقابت و مسابقه  میباشد. گوگل برگزارکنندۀ مسابقه میباشد سئو در مشهد   و کمپانی کنندگان آن تک تک وب سایت‌های دنیا می‌باشند. این مسابقۀ جهانی هم مانند کل مسابقه‌های دیگر عالم شرایطی داراست که‌این مقررات بوسیله اجرا کننده مسابقه (گوگل) مشخص و معلوم میشود. بردن درین مسابقه به معنای خریداری نمودن منزلت نخستین در حاصل کاوش میباشد.

بردن در‌این مسابقه دو طریق اساسی (اما اصل این سه نحوه میباشد، البته اینجا دو راه و روش اساسی را ارزیابی می کنیم) دارااست.

1 - بردن با پای‌بند بودن به قانون ها گوگل

در‌این نحوه شما قانون ها بازی را به خیر مطالعه می کنید و بعداز اینکه مقررات را مطالعه کردید، درپی خط مش‌هایی میگردید که بتوانید با توسل به قانون ها گوگل در مسابقه چیره گردید. این منش سئوی کلاه سپید میباشد که در‌این نوشته‌علمی قرار میباشد کاملا به آن بپردازیم.

2 - بردن با تقلب، فریبکاری و گول زدن

این نحوه سئوی کلاه سیاه اسم داراست که شما با بدور زدن قانون ها گوگل و تحت پا گذاشتن آن ها کوشش میکنید چایگاه نیکی در نتیجه ها کاوش بدست آورید. طریق‌هایی مانند تهیه نمودن لینک و پیوند، ساختن لینک و پیوند‌های اسپم، محتوای زردرنگ و ... در شرایطی‌که عشق و علاقه دارید با این طریق‌ها تماما آشنا گردید، می توانید به مقالۀ \" seo کلاه سیاه چه میباشد ؟ \" رجوع‌کنید.

البته متاسفانه تک تک این شیوه‌ها خیلی زود به وسیله ربات‌های هوشمند گوگل شناسایی میشوند و شما به رنج از طرف قاضی تبارک (گوگل) جریمه خواهید شد. به خصوص که روز آپدیت گوگل هشیارتر و هشیارتر می‌گردد و در صورتی اعتنا فرمائید امروزه سایت‌هایی که در ابتدا نتیجه ها نشسته‌اند با 10 سال پیش تفاوت فاحشی دارا‌هستند. پس در صورتی نمیخواهید که شب بخوابید و صبح با آماری مشابه تصویر پایین از خواب بیدار گردید، این نوشته ی علمی را با تمرکز تا پایان بخوانید.

البته آیا حقیقتا بهینه سازی کلاه سپید می تواند seo کلاه سیاه را ناکامی دهد؟
در یک حرف بیان کنم که آری، حتما. در‌صورتی‌که از این حکم قطعی اینجانب خوشتان نمی‌آید می بایست بیان کنم که دست کم برای اکثری از کسب و امور پاسخ حتما آری میباشد.

جدال بین سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سپید یک جدال دیرین و کهنه در حوزۀ مارکتینگ میباشد. درصورتی که از دستۀ کلاه سیاهانید و سرگرم تلاوت این نوشته‌علمی می باشید لطفا از این سخن‌ها عصبانی نشوید. چراکه اینجانب هدفم نشان دادن رویکرد صحیح به صاحبان تارنما‌هاست. راهی که سوای شک وتردید انتهای آن توفیق میباشد، ریسکی در آن نیست و نگرانی اینکه گوگل جریمه نماید، به خاطره‌ها خواهد ضمیمه.

ولی مختصری از کلاه سیاه و سپید بگوییم.

بهینه سازی کلاه سپید چه می باشد؟
سئوی کلاه سپید یا این که White-Hat سئو به نوعی از استراتژی سئو وب سایت اشاره دارااست که بوسیله گوگل رقم خورده میباشد. کل کاری که شما درین طرز اعمال می‌دهید این میباشد که شایسته ترین سود را برای کاربرانتان مهیا می کنید. این به عبارتی چیزی میباشد که گوگل از شما می خواهد: استفاده کننده بر کلیه چیز حق تقدم داشته باشد.

در سئوی کلاه سپید شما:

با اعتنا به مقررات گوگل بازی می کنید (آحاد این قانون ها در راهنمای گوگل صریحا مشخص و معلوم گردیده‌اند.
وبسایت خویش را برای یوزرها باصرفه میکنید، خیر موتورهای کاوش.
محتوایی ایجاد می کنید که نیاز استفاده کننده را برطرف می‌نماید، آنرا می خواند و با دیگرافراد به اشتراک میگذارد.
وبسایتی ساخت میکنید که در بین رقبایتان پر رنگ و متمایز میباشد. (به عارضه ها صحیح و منطقی)
همان طور که فهمیده‌اید، در مقابل این شیوه سئوی کلاه سیاه جای دارد.

seo کلاه سیاه چه چیزی است؟
اینجانب در ابتدا اشاره کردم که دراین باره ما یک مقالۀ بدون نقص داریم و میتوانید جزئیات را کاملا در آن نوشته‌ی علمی بخوانید. ولی اینجا به صورت مختصر اشاره‌ای به سئوی کلاه سیاه می کنم.

در سئوی کلاه سیاه شما:

قانون ها گوگل را پایین پا میگذارید.
یوزرها را با تکنیک‌هایی مانند نهفته‌کاری (Cloaking) و صفحه های دروازه (Doorway Pages) فریب می‌دهید.
محتوای بی‌کیفیت ایجاد میکنید و یوزرها را با افراط در لغات کلیدی خفه می کنید.
در‌این نوشته ی علمی مقصود اینجانب گفت و گو اخلاقی در خصوص سیاه و سپید بودن وجود ندارد، سخن اینجانب این میباشد که سئوی کلاه سیاه ریسک بسیار بسیار بالایی دارااست و به طبع به وسیله گوگل شناسایی می‌گردد. پس صرف لحاظ از دعوا خوی کلا سئوی کلاه سیاه به خسارت شماست.

در گام نخستین این نوشته‌ی‌علمی میخواهیم به یک پرسش اساسی پاسخ دهیم.

آیا بهینه سازی کلاه سپید مدام شایسته ترین تعیین شماست؟
جواب این پرسش به غرض شما برمی‌خواهد شد.

در صورتی مقصود شما ساخت و ساز یک مارک به یادماندنی میباشد، سئوی کلاه سپید یگانه و صرفا منش توفیق شماست. (با تاکید می گویم که فقط خط مش شماست).

البته در‌حالتی که هدف ها کوتاه مدتی (مانند تارنما‌های قمار، فروش‌های لحظه‌ای  و مواقعی مشابه این) در راز دارید، کلاه سپید پوشش چندان قابل قبولی برای شما وجود ندارد؛ چراکه سئوی کلاه سپید خلاف حریف شرورش فعالیت یک روز و دو روز وجود ندارد و به کوشش و پیگیری مداوم نیاز داراست، که در عوض آن هم پاداشی به یادماندنی نصیبتان خواهد کرد.

براین اساس در حالتی که بیزنس شما یک بیزنس پایبند به ضوابط میباشد (که ما معتقدیم بیشتر خوانند‌گان وب لاگ ما از این مجموعه می باشند) و درپی ماندگاری می‌باشید، سپید بپوشید و در راهتان هیج تردیدی نکنید. برای اینکه حجت را بر شما تک تک کنم یک نمونه از بلاگ وب سایت دارای اعتبار ahrefs  برای شما می آورم. وبسایت ahrefs معتبرترین وب سایت برای محاسبه کردن بک لینک و پیوند‌های شماست. همانگونه که در تصویر تحت می بینید، لغات کلیدی بسیار وسوسه برانگیزی درین حوزه برای ahrefs وجود داراست.

سازه به ادعای خویش ahrefs :

\"برای ما هیچکاری نداشت که با چندین تکنیک سادۀ سئوی کلاه سیاه این معیار ترافیک وسوسه برانگیز را به سمت وب سایت خویش روانه کنیم.

البته ما هیچ وقت بیزینس خویش را با اینگونه کاری به خطر نمی‌اندازیم. این بدترین ریسکی میباشد که می توانیم بکنیم.

ما تکنیک‌های سئوی کلاه سپید را تعیین کردیم (همین تکنیک‌هایی که شما قرار میباشد درین نوشته‌ی‌علمی خاطر بگیرید) و تماما از این نحوه‌ها پاسخ گرفتیم. کافی میباشد ترافیک مارا در ژانویه 2018 با ژانویه سال قبلی (2017) مقایسه فرمائید.\"

رشدی به طور تقریب بیش تر از 50% فارغ از هیچگونه تکنیک کلاه سیاهی.

و البته برسیم به قسمت اصلی و مهم این نوشته‌ی‌علمی. تکنیک‌های سئوی کلاه سپید مشمول چه مواقعی می باشند و چه عمل می بایست بکنید.

5 تکنیک فوق‌العاده کاربردی برای سئوی کلاه سپید
درین بخش 5 تکنیک فوق فوق ضروری برای سئوی کلاه سپید به شما معرفی می کنم.

به مکان یک وبسایت زشت، یک وب سایت خوشگل بسازید
مردم سئوکاران کلاه سیاه، به طور مسلسل‌وار تعداد متعددی وبسایت راه اندازی می‌نمایند تا ببینند که کدام یک از طریق‌های نحس‌شان پاسخ می دهد. بنابرین تارنما‌های این گروه به طور کامل زشت و بی‌کاربرد میباشد. برای مثال به وبسایت زشت تحت توجه نمایید.

سئوی کلاه سیاه هیچ وقت UI/UX را مد لحاظ قرار نمی‌دهد. به همین ادله محال میباشد که یوزرها یکبار دیگر به سایتشان مراجعه نمایند.

نیازی به اعلام کردن وجود ندارد که یوزرها حتما یک وبسایت خوشگل با محتوای کیفیت خوب را ترجیح میدهند. در شرایطی‌که به اندیشه این میباشید که هم‌زمان 4 تارنما شیوه بیاندازید، دست نگه دارید و مجموع انرژی خویش را بگذارید و یک وب سایت بسیازید، البته قشنگ و کاربردی.

درصورتی که به ساخت سایت خویش دقت نکنید، مطمئن باشید که سریعا بوسیله رقبایتان بلعیده می شوید.

اذن بدهید یه خرده تخصصی‌خیس به شما توضیح بدهم
قطعا می دانید که یکی‌از مهم ترین معیارهای گوگل برای درجه‌بندی وبسایت شما Bounce Rate یا این که نرخ پریدن میباشد. این فاکتور یکی مهمترین فاکتورهایی میباشد که در گوگل آنالیتکس وبسیات خویش بایستی آنالیز فرمائید.

نرخ پریدن به لهجه آدمیزاد یعنی اینکه یوزرها شما چقدر از وبسایت شما به جاهای دیگر می پرند و چقدر در وب سایت شما میمانند. این شاخصی میباشد که با درصد بوسیله گوگل احتساب می‌گردد و به طور طبیعی هرچقدر این عدد کمتر باشد گوگل مقام بهتری به شما میدهد. (چراکه بدین مضمون‌ میباشد که یوزرها وب سایت شما‌را دوست دارا‌هستند و مجال بیشتری در آن سپری می‌نمایند).

به دنبال به 4 فاکتور مهم برای سئوی کلاه سپید میپردازم.

4 چاره مهم سئوی کلاه سپید برای سایت شما
مواقعی که درین قسمت به آن خواهم پرداخت، مهمترین موردها راهکارهای سئوی کلاه سپید برای seo تارنما شماست.

به مکان یک تارنما زشت سایتی خوشگل پباده سازی نمایید
زمانی یک وب سایت زشت پباده سازی میکنید و به تجربه کاربری (UX) وبسایت خویش اهمیت نمی‌دهید، یوزرها بلافاصله از وبسایت شما بیرون گردیده و نیازش را در وبسایت دیگری کاوش می‌نماید. (مگر اینکه گیرتان به تارنما سازمان سنجش بیافتد که متاسفانه راه حل‌ای ندارد) در اولی گام به طراحی وب و تجربه کاربری اهمیتی مضاعف بدهید.

روی مارک خویش تاکید ویژه‌ای نمائید: رنگ، تایپوگرافی و مدل ویژه. کل این مورد ها سبب ساز میگردد که تصویر مارک شما در ذهن یوزرها هک خواهد شد و به راحتی آنرا به خیال و خاطر بیاورند و سایت شما در ذهنشان بماند. زمانی اسم وب سایت شما در ذهن یوزرها بماند توشه دیگر هم نیازشان را در تارنما شما کاوش می‌نمایند. این سبب می‌گردد که شاخصه \"Engagement Metric\" تارنما شما ارتقاء یابد و جایکاه قابل قبولی در حاصل جستچو بدست آورید.
حواستان باشد که تارنما شما در تلفن همراه هم خوشگل باشد: با ارتقا به کار گیری یوزرها از تلفن همراه‌های تلفن همراه، یکی از دیگر از مهم ترین معیارهای گوگل برای مرتبه بندی ریسپانسیو بودن تارنما شماست. ریسپانسیو بودن یعنی که وب سایت شما در ورژن‌های تلفن همراه و تبلت هم به راحتی به یوزرها اکران داده خواهد شد. مسلما به طبع به ورژن گوشی وب سایت خویش دقت نمایید چراکه بیشتراز 50% یوزرها شما در گوشی شما‌را سرچ می‌نمایند و از طرفی گوگل هم برای این گزینه اهمیت ویژه‌ای قائل میباشد. در واقعیت یک تیر و دو نشان.
فضای سپید را فراموش نکنید: هیچکس با یک پباده سازی درهم ریخته رابطه برقرار نمی‌نماید. فضای سپید یکی‌از حیاتی‌ترین موادسازنده در طراحی وب شماست. این فضای سپید به یوزرها شما یاری می‌نماید که نصیب‌های متفاوت وبسایت را به راحتی بفهمند و مبتلا گیجی و سردرگمی نشوند. شاید این دلیل کوچکی به نظرتان بیاید البته این یک کدام از مهم ترین ضعف‌های اکثر وب سایت‌ها (به خصوص تارنما‌های اهل ایران میباشد).
یادتان باشد که هرچقدر کمتر برای وبسایت خویش فرصت بگذارید، گوگل هم کمتر به شما اهمیت می دهد و مقام ذیل‌تری دارید.

به مکان محتواهای بی‌کیفیت و اسکن‌گردیده، محتوای گران بها و منحصربه شخص ساخت‌و‌ساز نمائید
سرقت محتوا از وبسایت‌های دیگر و نشر آن با اسم خودتان خیر فقط از دید انسانی غیر اخلاقی میباشد، بلکه نزد گوگل هم به شدت منفور میباشد. گوگل محتواهای نسخه برداری گردیده را دوست ندارد، چراکه به درد یوزرها نمیخورد. شناسایی این محتواهای بی‌کیفیت و اسکن‌گردیده، دقیقا همانکاری میباشد که الگوریتم پاندا اجرا میدهد. در‌این ارتباط به 2 نکته توجه فرمائید:هیچ اشکالی ندارد که شما از محتوای دیگر افراد به کار گیری فرمائید، صرفا کافی میباشد منبع آن را بنویسید. در اینصورت گوگل هم با شما کاری ندارد.
شاید بدین تفکر کرده‌اید که محتوای سایرافراد را با لهجه خودتان ویرایش نمایید. این ممکن میباشد درباره ی برخی لغات کلیدی راحت تا حدی پاسخ بدهد البته به طبع آن چیزی وجود ندارد که آن تغییر و تحول اصلی را برای وب سایت شما ساخت نماید و مدام شما‌را در یک سطح بی آلایش نگه می دارد.
یک پیشنهاد خردمندانه:

 

  • ۹۹/۱۱/۱۴
  • ati alipour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی