مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


محتوای تکراری، محتوایی میباشد که اسکن یا این که بهترین سئو کار شبیه به محتوایی میباشد که در بقیه تارنما ها یا این که در صفحه ها متعدد به عبارتی وبسایت مصرف شده میباشد. داشتن تعداد متعددی محتوای تکراری در یک وبسایت میتواند منجر بروز پنالتی گوگل [⚽] به وسیله الگوریتم پاندا [🐼] خواهد شد.


همان دیگر محتوای تکراری به انگلیسی Duplicate Content محتوایی میباشد که حرف به حرف به عبارتی محتوا در شیت دیگری نشان داده میشود.


ولی از اصطلاح “محتوای تکراری” در هنگام وجود شباهت بسیار زیاد دربین محتوا های یک سایت نیز به کار گیری می گردد حتی درصورتی که آنان پاره ای دستکاری شوند.


تاثیر محتوای تکراری در seo
به صورت کلی گوگل نمی‌خواهد صفحه های دارنده محتوای تکراری را حتی کراول [🕷️] و ایندکس [💾] نماید.

در واقع گوگل اظهار می نماید:

“گوگل کوشش متعددی می نماید تا صفحه های با داده ها مخصوص را فهرست بندی نماید و نشان دهد”

به این ترتیب درصورتی که صفحاتی در وب سایت وجود داشته باشد که دربردارنده محتوای seo گردیده [✒️] و متمایز نسبت به دیگر صفحه ها نباشند، وجود این صفحه های می‌تواند به بهبود seo تارنما [📉] شما جراحت برساند.

در اینجا سه ​​زمینه اساسی وجود داراست که تارنما های دارنده محتوای تکراری زیاد با آن روبرو می گردند:

۱- ترافیک ارگانیک کمتر: گوگل نمیخواهد شیت ای را که از محتوای نسخه برداری دیگر کاغذ ای به وجود آمده میباشد را ذخیره نماید به‌این انگیزه که ذخیره سازی داده ها و خزش برای گوگل هزینه بر میباشد.

بزارید مثالی بزنیم: فرض میکنیم که تارنما ما دارنده سه کاغذ با محتوای شبیه میباشد.


در اینصورت گوگل نمی تواند تصمیم بگیرد که کدام ورقه “اساسی” میباشد. به این ترتیب هر سه ورقه برای کسب درجه با یکدیگر رقابت می نمایند 🙂 که به اصطلاح در seo به آن کنیبالیزیشن گفته می گردد.

۲- پنالتی : گوگل گفته میباشد که محتوای تکراری میتواند سبب ساز به جریمه گوگل [⚽] یا این که حتی از فی مابین رفتن محتوای مجموع تارنما خواهد شد با این حالا این گزینه بسیار کم میباشد و این صرفا در مواقعی انجام می‌شود که وبسایت به صورت هدفمند محتوای وب سایت های دیگر را نسخه برداری نماید.

۳- عدم ایندکس: این زمینه برای سایت هایی که صفحه ها متعددی دارا‌هستند (مانند تارنما های مغازه اینترنتی) بسیار اساسی میباشد برخی اوقات گوگل صرفا محتوای تکراری را جریمه نمی نماید بعضی وقت ها ممکن میباشد از ایندکس آن نیز دوری نماید.


براین اساس چنانچه در تارنما خویش صفحاتی دارید که ایندکس نمیشوند عامل آن این میباشد که میزان دارایی خزش شما برای محتوای تکراری به هدر می رود.

حل خلل محتوای تکراری
وجود محتوای شبیه در URL های متعدد همه گیرترین عامل ساخت و ساز محتوای تکراری میباشد. برای مثال فرض فرمائید ما یک دکان اینترنتی را اداره می‌کنیم در آن یک برگه فرآورده داریم که در آن بلوز به فروش می‌رسد خب تا اینجا مشکلی وجود ندارد.


در‌حالتی که کلیه چیز صحیح عمل نماید اندازه و رنگ آن پیراهن همچنان می بایست در یک URL قرار بگیرد.


ولی بعضی وقت ها متوجه خواهید شد که وبسایت برای هر ورژن متعدد از جنس یک URL نو ساخت و ساز می نماید که سبب ساز به ساخت هزاران برگه محتوای تکراری در وب سایت می‌گردد.


یک نمونه دیگر: در‌صورتی‌که تارنما دارنده فیلد کاوش باشد ممکن میباشد صفحه ها سود کاوش در گوگل ایندکس شوند. گشوده هم این می‌تواند به راحتی ۱۰۰۰+ شیت به وبسایت شما بیفزاید که تمامی آن ها دربردارنده محتوای تکراری می باشند.
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


کامنت های اسپم
به طبع تا به اکنون مشاهده نموده اید که اشخاصی پایین پست های  سئو در مشهد  شما کامنت گذاری می نمایند یا این که لینک و پیوند های وب سایت خویش را قرار می‌دهند که از لحاظ محتوا و مورد هیچ ارتباطی با تارنما شما ندارند. همینطور ممکن میباشد که خویش شما این فعالیت را انجام بدهید. می بایست اعلام‌کرد چنین کامنت هایی را ” کامنت اسپم” می‌گویند. کامنت اسپم یک کدام از دیگر از تکنیک های بهینه سازی کلاه سیاه میباشد که اشخاص اکثر وقت ها می پندارند، برروی تارنما تاثیر مثبت دارااست.

نخستین اینکه در اصل تارنما ها، پیوند های ورودی به سایرافراد به طور nofollow در می‌آورند که‌این یعنی ، هیچ تاثیری این بک پیوند بروی مرتبه وبسایت شما ندارد و حتی ممکن میباشد که منجر جریمه وب سایت شما هم خواهد شد.

همینطور در‌حالتی که شما کامنت های وبلاگ تارنما خویش را فارغ از نظارت تایید فرمائید که اکران داده خواهد شد، ممکن میباشد که لینک و پیوند های اسپم و مخرب قرار بگیرد که‌این مساله تاثیر منفی برروی تارنما شما خواهد گذاشت و همینطور سبب ساز میگردد که جلوه وبلاگ شما بین سایر یوزرها تخریب شود. پس برای چه اینقدر پافشاری دارید که از تکنیک بهینه سازی کلاه سیاه به کارگیری نمایید تا آیتم جریمه گوگل و کاهش درجه واقع گردید؟

۳. محتوای اسکن گردیده
در خویش ایجاد محتوای ناب حرف زیاد شده‌است و تمامی اشخاص نیز می‌دانند که محتوا، فرمانروا وب سایت میباشد. شل ترین و ارزانترین طرز برای ارتقاء سکو تارنما، ساخت و ساز محتوای ناب میباشد. موتورهای کاوش به محتوای ناب اهمیت متعددی می دهند و استعمال از محتوای نسخه برداری گردیده را بدترین نوع بهینه سازی کلاه سیاه میدانند.

محتوای اسکن گردیده علاوه براینکه قادر است سبب ساز جریمه سایتتان خواهد شد و درجه آن را پایین تاثیر قرار دهد، نام‌و‌نشان و اعبتار شما‌را میان کاربرانتان حاد خواهد کرد. ولی در شرایطی‌که قرار میباشد که از محتوا سایتتان را مجدد به عمل ببرید ( از جمله نوشته‌علمی سابق را به درخواست یوزرها گشوده مجدد در وب سایت تان قرار دهید)، بهتر میباشد که از تگ canonical به کار گیری فرمائید.

۴. مجدد عبارت بندی کردن مقالات
مجدد عبارت بندی کردن نوشته‌ی علمی در واقع مشابه به عبارتی محتوای نسخه برداری گردیده می‌باشد. این فعالیت یک دزدی ادبی به حساب آورده می شود و فرق آن با محتوای اسکن گردیده این میباشد که عبارتها را جابجا می نمایند تا خیلی مشابه نوشته ی علمی مهم به لحاظ نرسد اما می بایست اظهار‌کرد که الگوریتم گوگل خیلی باذکاوت میباشد و سریعا از روی عبارت خاص میتواند مقاله اساسی را از فرعی تشخیص دهد و سارق آن را جریمه نماید. یک تکنیک بهینه سازی کلاه سیاه ریز میباشد که خیلی فکر میکنند در آن باهوش می باشند.

۵. مخفی کردن متن (cloaking)
نهفته کردن متن یک تکنیک های فریب آمیز میباشد که آن را تحت عنوان seo کلاه سیاه میشناسند. در‌این تکنیک، مدیریت وبسایت یا این که مسئول محتوا، متنی را می نویسد که برای یوزرها قابل اکران وجود ندارد و تنها موتورهای کاوش می توانستند آن را مشاهده نمایند. ولی امروزه دیگر موتورهای کاوش متوجه این مقاله میگردند و سریعا وب سایت را جریمه می نمایند البته خب به هر درحال حاضر گشوده هم استعمال می‌شود.

۶. Doorway page
این هم یکی از دیگر از تکنیک های seo کلاه سیاه است. در واقع این شیت، تحت عنوان برگه پریدن یا این که پل شناخته میگردد که برای کلمه و واژه کلیدی آیتم غرض به طور کامل با صرفه شده‌است و از لحاظ محتوا قیمت آنچنانی ندارد و غرض آن تنها ارسال مخاطب از این شیت به دیگر صفحاتی میباشد که هیچ ارتباطی با عبارت گزینه کاوش استفاده کننده ندارد.

درین تکنیک seo کلاه سیاه، درین شیت عباراتی به طور لینک و پیوند گردیده نوشته میگردند که مخاطب درپی آنها هست از جمله” در صورتیکه میخواهید که آبادی نحوه سئو وب سایت و seo را بدانید، برروی فعلا لینک و پیوند کلیک فرمائید” ولی محتوای داخلی آن هیچ ارتباطی با تیتر لینک و پیوند ندارد.

۷. به فعالیت بردن کلمه ها کلیدی زیاد
این تکنیک که تا قبل از این خیلی کاربردی بود، امروزه خیر صرفا هیچ کاربردی ندارد بلکه می بایست جریمه تارنما می گردد. گوگل برای هر واژه و کلمه کلیدی یک چگالی مصرف گزینش نموده است که در بین ۱ تا ۳ درصد در هر برگه میباشد. به فعالیت بردن متعددی آن، منجر می‌شود که گوگل گمان نماید، شما قصد دارید با این شیوه کل ترافیک را به سمت خویش جذب فرمائید و هیچ محتوای باارزشی ندارید، از این رو سایتتان را جریمه خواهد کرد و شمارا جزو به کارگیری کنندگان seo کلاه سیاه قرار می‌دهد.

۸. محتوای غیرقابل مشاهده
در‌این تکنیک لغت ها کلیدی را به طور سپید در دورنما مقاله استعمال میشود. از این رو مخاطب نمی تواند آنها را مشاهده نماید البته موتورهای کاوش آن را می بیند. این هم یکی تکنیک های seo کلاه سیاه میباشد که ممکن میباشد شما آیتم جریمه به کار گیری بیش تر از حد از لغت ها کلیدی قرار دهد.

فرق این گزینه با cloaking این میباشد که در مخفی سازی شما می‌توانید کدهای جاوااسکریپت را هم پنهان فرمائید البته در محتوای غیر قابل مشاهده، تنها متون مخفی میشود. به هرحال هر جز تکینک بهینه سازی کلاه سیاه تلقی میشود.
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰

سئوی تصویر


سئوی تصویر
تصویر از ارکان اصلی در بهینه سازی می‌باشد . در هنگام seo کردن تارنما می بایست سئو در مشهد  دقت فرمائید تا تصاویر سایتتان هم اصول بهینه سازی رعایت خواهد شد . برای این خواسته تعدادی نکته قابل توجه را می بایست رعایت نمایید :

استعمال از تصاویر خوشگل
وجود دستکم یک تصویر در متن شما الزامیست .

زیبایی ظاهری وبسایت و گرافیک و محتوای مطلوب سبب ساز میگردد مشتری دوران بیشتری را در وبسایت شما بگذراند و این وقتی که مشتری در وبسایت شما صرف می نماید به سئوی تارنما شما یاری می نماید. هرچه تصاویر زیباتر و دیده نواز خیس باشد و مربوط به محتوای شما باشد بهتر میباشد . فردی که وارد هر تارنما می گردد در 5 ثانیه تصمیم می گیرد در تارنما بماند یا این که آن را رخنه‌ نماید. پس مشاهده کرد نخستین اساسی میباشد . 

کارایی فرمائید برای هر متاع یک سری تصویر از زوایای گوناگون درج فرمائید . 

تکراری نبودن تصویر :
هیچگاه تصویری را که از گوگل سرچ کردید را بی واسطه و سوای هیچ تغییری در وب سایت خویش قرار ندهید. گوگل متوجه تکراری بودن آن می گردد .

همینطور در محتوای تصویر نیز تغییری اعمال نمایید . معمولی ترین کاری که برای تغییر و تحول تصویر میتوانید انجام دهید درج لوگویتان بر روی تصویر میباشد و یا این که تایپ کردن یک متن و تیتر مطلبتان بر روی آن تصویر . اینگونه تصویر متعدد تلقی می‌گردد .

کاهش سایز تصویر :
مدام کوشش فرمایید در آغاز سایز تصاویر را به سایز استاندارد مطلوب با قالب سایتتان تغییر‌و تحول دهید . برای مثال در شرایطی که در گوگل سرچ کردید و تصویری یافتید به عبارتی را مستقیما به کار گیری نکنید . اعتنا نمائید به کار گیری از تصاویر عظیم تاثیری بر کیفیت ندارد . تصاویری که با موبایل تلفن همراه گرفته میشود عموما سایز بزرگی دارندو برای اینترنت مطلوب نیستند . حداکثر سایز برای تصاویر از جمله برای یک متاع نهایتا 700 در 800 پیکسل میباشد خیر 4000 پیکسل ! رزولیشن مطلوب اینترنت نیز 72 میباشد . 

پس در آغاز سایز مطلوب را از پشتیبانی وبسایت بپرسید و در فوتوشاپ یا این که هر اپلیکیشن دیگر سایز تصویر را تصحیح کرده و آن‌گاه آن را به کارگیری فرمایید .

کاهش وسعت تصویر :
همینطور در بهینه سازی وسعت تصویر شما از اهمیت بالایی شامل است . وسعت مطلوب تصاویر سبب کاهش وسعت کلی تارنما و در فیض ارتقاء سرعت تارنما و ارتقاء پارامترهای مرتبط با بهینه سازی دراین باره می‌شود . به طبع تصاویر خویش را کاهش وسعت داده و آن گاه در سایتتان آپلود فرمائید .

شما برای کاهش وسعت تصویر از هرابزاری میتوانید به کارگیری فرمائید ( شما میتوانید از وب سایت tinypng.com برای کاهش وسعت تصاویرتان استعمال نمایید تصاویر را کاهش وسعت داده و آن گاه در سایتتان آپلود فرمائید ) و یا این که درصورت رغبت می‌توانید اپلیکیشن کاهش وسعت و seo تصاویر یوتاب استعمال فرمائید و از کاهش وسعت اتومات هنگام آپلود برخوردار گردید .( شیوه عمل با اپلیکیشن کاهش وسعت و با صرفه ساز تصویر یوتاب ) 

تگ تایتل یا این که alt تصویر :
 این یکی‌از دیگر از زمان های خوب برای فعالیت کردن روی عبارات کلیدی میباشد. در تگ Alt تصویر در شکل قابلیت و امکان، به صورت طبیعی از کلمه و واژه یا این که عبارت کلیدی متناسب به کارگیری نمایید. ولی دقت نمایید که‌این توضیح شما دقیقا مربوط به قضیه به عبارتی تصویر باشد و خیر تنها برای به کار گیری از یک واژه کلیدی.

درصورتی که با پنل مدیر وبسایت ساز یوتاب عمل میکنید، از باکسی که در تصویر تحت مشخص و معلوم گردیده میتوانید تگ Alt تصاویری که در محتوا درج می‌کنید را بنویسید. پیشنهاد میکنیم در محتوایتان دست کم دو الی سه عکس درج نمائید.
 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


گوگل سالانه با به کارگیری از یک الگوریتم، وبسایت ها را سکو بندی می نماید. سئو در مشهد چرا برخی وب سایت ها در 1 سال رنک بهتر دارا هستند البته در سال آن گاه در گیر افت سکو میگردند؟ پیش از جواب به‌این سؤالات نخست بایستی ارزیابی کنیم که مرتبه بندی شیت چه چیزی است و چه طور انجام میگیرد؟

 

مرتبه بندی و جایگاه شیت در 2014 – خوب یا این که بد؟
گوگل سالانه با به کارگیری از یک الگوریتم و فرمول خاص تارنما ها و صفحه های را سکو بندی و مرتبه بندی می نماید. چرا بعضا تارنما ها در 1سال رنک بهتر دارا هستند اما در سال بعد از آن مبتلا افت رنک (مرتبه) میگردند؟ برهان این آیتم چه چیزی است؟ پیش از جواب به‌این سؤالات در آغاز می بایست نظارت کنیم که سکو بندی برگه در اصلً چه میباشد و به چه شکل انجام می‌گیرد؟

 
جایگاه بندی برگه (PageRank) چه می‌باشد؟
پیچ رنک صفحه های، طبق گفته گوگل، جایگاه بندی مقام و امتیاز تارنما و ورقه میباشد که در زمان سال طبق الگوریتم و فرمول خاصی کسب میگردد. نکته حائض اهمیت اینجاست که گوگل تنها به کیفیت خویش وب سایت اعتنا نمی نماید بلکه ترازو لینک و پیوند های مرتبط با آن و واحد سنجش بازدیدی که از آن گردیده را نیز اساسی دانسته. همینطور واحد سنجش ترافیکی که در آن برگه یا این که وبسایت انجام میگردد نیز آیتم دقت قرار می‌گیرد.

 

 

 
به روزرسانی و ارتقای داده ها در تاریخ 6 دسامبر 2013 :
پیش از سال 2014 ، گوگل با ارتقای داده ها PageRank به طور قانونی خاطرنشان کرد که همچنان به تعداد پیوند های یک کاغذ یا این که یک تارنما اهمیت میدهد و آنان را ارزشمند دانسته. این گزینه دقیقاً برعکس عقاید اشخاصی بود که نظرشان کاربرد نداشتن PageRank بود. در‌این موردها کاربردی بودن یک ابزار یا این که خدمت Alive و کاربردی نبودن آن Dead خوانده می گردد.

 

عقاید همگانی PageRank را Dead تلقی می کردند. به غیر از این گزینه، موردها متعددی  نیز از وب سایت هایی که دارنده PageRank تحت تری بودند، البته در نتیجه ها جستجوها رده و سکو قابل قبولی داشتند را هم می قدرت یافت که به نوعی این گفته را تائید می‌کرد.


این مورد منجر شد تا عقاید و اذهان همگانی همچنان بر علیه PageRank باشد. در واقع این اتفاقات سبب شد تا عموم PageRank را یک ایده بی محتوا و سوای کاربرد بدانند و خیلی به آن دقت نکردند. ولی با تغییرات سال 2014 تمامی چیز پر‌نور و شفاف شد و کاربرد PageRank نمایان شوید.

 

روش های ارتقا PageRank :
شیوه اساسی ارتقا PageRank ، ارتقاء تعداد پیوند ها و افزایش کیفیت آنان هست. برای دستیابی به چنین موردی، ما باید تکنیک ها و شیوه های گوناگون و گوناگونی را آنالیز و پیاده سازی کنیم. اگرچه، ما می بایست بیشتر از قبلی مواظب اشخاصی باشیم که‌این عمل را به آن‌ها می سپاریم تا در‌این تکنیک ها، شیوه ها و تکنیک های کلاه سیاه (Black Hat) دخیل نشوند. دراین‌صورت کل زحمات شما به باد خواهند رفت.
برای شناخت بیشتر با شایسته ترین تکنیک های مو جود، به لیست تکنیک ها و نحوه های ذیل توجه نمایید:
- ارسال پست مهمان (Guest Posting)
- تایپ کردن نوشته ی علمی برای دفترها مجله نگاری و مجلات
- افزودن کمپانی خویش در دانشنامه ویکی پدیا در صفحه های متعدد
- به کارگیری از منابع مطلوب و شناخته گردیده برای پیوند سازی
- استعمال از ساختار و استراتژی های لینک و پیوند دهی
 

  • ati alipour