مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

  • ۰
  • ۰


محتوای تکراری، محتوایی میباشد که اسکن یا این که بهترین سئو کار شبیه به محتوایی میباشد که در بقیه تارنما ها یا این که در صفحه ها متعدد به عبارتی وبسایت مصرف شده میباشد. داشتن تعداد متعددی محتوای تکراری در یک وبسایت میتواند منجر بروز پنالتی گوگل [⚽] به وسیله الگوریتم پاندا [🐼] خواهد شد.


همان دیگر محتوای تکراری به انگلیسی Duplicate Content محتوایی میباشد که حرف به حرف به عبارتی محتوا در شیت دیگری نشان داده میشود.


ولی از اصطلاح “محتوای تکراری” در هنگام وجود شباهت بسیار زیاد دربین محتوا های یک سایت نیز به کار گیری می گردد حتی درصورتی که آنان پاره ای دستکاری شوند.


تاثیر محتوای تکراری در seo
به صورت کلی گوگل نمی‌خواهد صفحه های دارنده محتوای تکراری را حتی کراول [🕷️] و ایندکس [💾] نماید.

در واقع گوگل اظهار می نماید:

“گوگل کوشش متعددی می نماید تا صفحه های با داده ها مخصوص را فهرست بندی نماید و نشان دهد”

به این ترتیب درصورتی که صفحاتی در وب سایت وجود داشته باشد که دربردارنده محتوای seo گردیده [✒️] و متمایز نسبت به دیگر صفحه ها نباشند، وجود این صفحه های می‌تواند به بهبود seo تارنما [📉] شما جراحت برساند.

در اینجا سه ​​زمینه اساسی وجود داراست که تارنما های دارنده محتوای تکراری زیاد با آن روبرو می گردند:

۱- ترافیک ارگانیک کمتر: گوگل نمیخواهد شیت ای را که از محتوای نسخه برداری دیگر کاغذ ای به وجود آمده میباشد را ذخیره نماید به‌این انگیزه که ذخیره سازی داده ها و خزش برای گوگل هزینه بر میباشد.

بزارید مثالی بزنیم: فرض میکنیم که تارنما ما دارنده سه کاغذ با محتوای شبیه میباشد.


در اینصورت گوگل نمی تواند تصمیم بگیرد که کدام ورقه “اساسی” میباشد. به این ترتیب هر سه ورقه برای کسب درجه با یکدیگر رقابت می نمایند 🙂 که به اصطلاح در seo به آن کنیبالیزیشن گفته می گردد.

۲- پنالتی : گوگل گفته میباشد که محتوای تکراری میتواند سبب ساز به جریمه گوگل [⚽] یا این که حتی از فی مابین رفتن محتوای مجموع تارنما خواهد شد با این حالا این گزینه بسیار کم میباشد و این صرفا در مواقعی انجام می‌شود که وبسایت به صورت هدفمند محتوای وب سایت های دیگر را نسخه برداری نماید.

۳- عدم ایندکس: این زمینه برای سایت هایی که صفحه ها متعددی دارا‌هستند (مانند تارنما های مغازه اینترنتی) بسیار اساسی میباشد برخی اوقات گوگل صرفا محتوای تکراری را جریمه نمی نماید بعضی وقت ها ممکن میباشد از ایندکس آن نیز دوری نماید.


براین اساس چنانچه در تارنما خویش صفحاتی دارید که ایندکس نمیشوند عامل آن این میباشد که میزان دارایی خزش شما برای محتوای تکراری به هدر می رود.

حل خلل محتوای تکراری
وجود محتوای شبیه در URL های متعدد همه گیرترین عامل ساخت و ساز محتوای تکراری میباشد. برای مثال فرض فرمائید ما یک دکان اینترنتی را اداره می‌کنیم در آن یک برگه فرآورده داریم که در آن بلوز به فروش می‌رسد خب تا اینجا مشکلی وجود ندارد.


در‌حالتی که کلیه چیز صحیح عمل نماید اندازه و رنگ آن پیراهن همچنان می بایست در یک URL قرار بگیرد.


ولی بعضی وقت ها متوجه خواهید شد که وبسایت برای هر ورژن متعدد از جنس یک URL نو ساخت و ساز می نماید که سبب ساز به ساخت هزاران برگه محتوای تکراری در وب سایت می‌گردد.


یک نمونه دیگر: در‌صورتی‌که تارنما دارنده فیلد کاوش باشد ممکن میباشد صفحه ها سود کاوش در گوگل ایندکس شوند. گشوده هم این می‌تواند به راحتی ۱۰۰۰+ شیت به وبسایت شما بیفزاید که تمامی آن ها دربردارنده محتوای تکراری می باشند.
 

  • ۹۹/۰۸/۱۱
  • ati alipour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی