مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

۲۸ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سئو 

مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای باصرفه سازی وب سایت برای موتور کاوش می باشد . به تیم فعالیت های تخصصی که بر روی وب سایت صورت می گیرد تا در نتایج فراتر موتور های جستجو همانند گوگل ، یاهو، بینگ و غیره قرار گیرد را با صرفه سازی تارنما یا به اصطلاح سئو می گویند . به عبارت دیگر سئو یک تکنیک یا این که فرآیندی میباشد که باعث می شود اینترنت وب سایت بر مبنا لغت ها با اهمیت به جایگاه های بالاتر صفحه ها اول موتور های کاوش قرار بگیرد که نتیجه آن ارتقا رنکینگ اینترنت سایت و افزایش ترافیک سایت خواهد بود . علم سئو در اواسط دهه ۱۹۹۰ به وسیله وب مستر‌ها و مدیران سایتهای والا به‌وجود آمد . 

سئو روند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا مستمند علم زیاد، علم پیش زمینه‌ای و حوصله هست . موتور‌ های جستجو با تغییر تحول مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خویش غیر قابل پیش‌بینی می‌کنند ، به این ترتیب وظیفه متخصصین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خویش در این مورد می‌باشد . 

سئو در مشهد


پیاده 

سازی راهکار ها ، تاکتیک ها و کار های سئو و باصرفه سازی وبسایت در 

طی مراحل سئو و بهینه سازی ، پیاده سازی تاکتیک ها و عمل های چهره گرفته بر روی وبسایت به دو بخش کلی تقسیم می شود : سئو داخل صفحه یا این که On-Page Seo : به مجموعه فعالیت های تخصصی که مستقیما بر روی وب وب سایت و صفحه های تارنما فیس می گیرد تا در نتایج بالاتر موتور های جستجو قرار گیرد و به طور کامل به وسیله رئیس وب سایت و یا این که کد سازی روی ورقه در دست گرفتن می شود را سئو باطن صفحه یا این که On-Page Seo می گویند . یا این که به عبارت دیگر سئو باطن برگه به کنترل بی واسطه کدها و یا محتویات وب وبسایت شما اعم از متن، تصویر، لینک و هر چیزی که در وب سایت خود بار گذاری می‌کنید ، می شود . برای نمونه سئو داخل صفحه شامل کدهای HTML ، متا تگ ها ، جایگیری مناسب کلمه ها حساس و چگالی لغات حساس می شود . 

سئو برون برگه یا Off-Page Seo : به تیم فعالیت های تخصصی که به خط مش غیر بدون واسطه روی اینترنت وبسایت تاثیر می گذارد تا در نتایج بالاتر موتور های جستجو قرار گیرد و از اختیار مدیریت تارنما بیرون میباشد و به وسیله رئیس وبسایت و یا این که کدسازی روی برگه در اختیار گرفتن نمی شود را سئو برون برگه یا این که Off-Page Seo می‌گویند . برای نمونه سئو برون برگه دربرگیرنده آوازه و محبوبیت لینک و پیوند ها و رسانه یا این که کانال های اجتماعی و … می شود . 

اشکال 

سئو سئو 

کلاه سپید ( White Hat SEO ) اصطلاح سئو کلاه سپید به مجموعه ای از تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی ها یی که از مقررات و ارشادوراهنمایی های موتور های کاوش تبعیت می‌کنند، اشاره داراست . سئو کلاه سفید به معنای فریب یا این که ویرایش موتور‌ های کاوش و یا کاربران نمی‌باشد . از سئو کلاه سفید همچنین به سئو اخلاقی هم خاطره میشود ، ادله آن این می باشد که یا اجرای بلند زمان داشته و یا این که از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های درست جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌ های کاوش به کار گیری می نماید . 

بعضی 

از شیوه ها و تکنیک های سئو کلاه سپید به این شرح میباشد : ● 

بکارگیری عبارات اصلی دارای ربط ، شامل کلمه ها حساس کوتاه و بلند ● 

به کار گیری از لغات مهم به شکل ارگانیک درعنوان ورقه ، هدینگ ها، پیوندهای داخلی صفحه ، محتوای سایر صفحه های و برچسب ها ● 

مطالعه و ارزیابی گزارش های تحلیلی مثل گوگل آنالیتیک و اصلاح محتوای اینترنت وب سایت مبتنی بر نتایج این ارزیابی ها ● 

بیش تر کردن محتوای تازه به وب وب سایت به شکلی مستمر ● 

به کارگیری از ساختار پیوندی HTML یه شکلی صحیح ، به نحوی که موتور جستجو حاذق به شناسایی صحیح هدینگ های متن ها و ساختار محتوا باشند ● 

حصول اطمینان از این که همه کدها و پیوند های اینترنت وبسایت معتبر می‌باشند یا دست کم منجر به توقف روبوت های موتور کاوش نمی شوند ● 

ساخت نقشه تارنما به نحوی که صفحات به یکدیگر متصل بوده و روبوت موتور کاوش قوی به رفتن در داخل هر صفحه باشند ● 

استعمال از CSS ها برای قطع کردن محتوا از پیوندها و به‌این ترتیب افزایش تراکم عبارات حیاتی با کاهش میزان پیوندهای ما یحتاج جهت مراجعه ● 

تولید محتوای با کیفیت به نحوی که سایر افراد رغبت به اشتراک گذاردن آن داشته باشند ● 

باصرفه سازی سایت برای رسانه های اجتماعی به آرزو جذب لینک و پیوند های دیدنی رسانه های اجتماعی ● 

برنامه ریزی برای تبادل لینک با وب تارنما های دارای ارتباط

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰

از 

چه روش‌های لینک و پیوند سازی استفاده کنیم؟ برای افراد جدید و مبتدی (که درصد زیادی از یوزرها اینترنتی را نیز مشتمل بر می‌شوند)، سایت‌های مزرعه لینک و پیوند یکی از گزینه‌های کلیدی برای بهبود سکو وب وبسایت محسوب میشود . این رویکرد در مقایسه با روش‌های دیگر عملکردی راحت و هزینه‌ای زیاد ناچیز دارد و اما مهم‌تر از تمامی به مدت زیادی هم برای مدیر نیاز ندارد . 

سئو در مشهد

با این حال، ایراد اینجاست که شما پس از ثبت لینک و پیوند وب‌سایت خود در یک مزرعه لینک، احتمالاً تا یکسری روز شاهد ارتقا تعداد بازدیدکنندگان هستید، البته پس از مدتی کوتاه آمار یوزرها وب‌سایت شما به‌قدری کاهش می‌یابد که حتی از تعداد بازدیدکنندگان پیش از استعمال از وب سایت مزرعه نیز کمتر می گردد . 


افزایش جایگاه وب‌سایت علاوه بر لینک سازی به مواردی مثل سئو هم مربوط میشود . در شرای از کیفیت سئو مطالب خویش اطمینان دارید و به دنبال لینک‌های تندرست و کیفیت عالی برای اینترنت وب سایت خویش هستید روش‌هایی وجود داراست که اگرچه به مقطع بیشتری برای مدیریت آن‌ها نیاز میباشد و از حیث تعداد نیز با لینک‌های دریافتی از سایت‌های مزرعه برابری نمی‌کنند، اما به دلیل ارتباط موضوعی با اینترنت سایت شما از کیفیت بسیار بالاتری برخوردارند . 


به‌طور معمول، برای لینک‌هایی که در وب‌سایت‌ها قرار می‌گیرند تگ NoFollow اختصاص می دهند با این حالا بعضی وب‌سایت یا وبلاگ‌ها در بخش بینش (نظرات کاربران) محدودیتی قائل نمی‌شوند و از امکان Dofollow برای لینک‌هایی که در آن ها قرار میگیرند به کارگیری میکنند . در نتیجه، تصویب حیث در این وب سایت یا این که وبلاگ‌ها موجب به دست آوردن بک لینک و پیوند می شود . 


فروم ها و سایت‌های پرسش و پاسخ پربیننده اهل ایران یا فرنگی نظیر Quora بهترین مکان برای لینک‌سازی به شمار می روند . در این وب سایت‌ها هر استفاده کننده که سؤالی مطرح نماید فورا با جواب‌های گوناگون و مفصل به همپا لینک‌های مختلف روبرو میشود که کلیک بر روی هر یک از آنها موجب ساخت یک بک لینک برای یک تارنما دارای ربط با زمینه موردبحث میشود . البته اعتنا نمایید که فروم‌های اسپم بخش اعظمی در کشور ایران وجود داراست . سعی فرمائید پیش از دریافت لینک از این فروم‌ها، حتماً این سایت‌ها را چک نمایید . 


از سوی دیگر شبکه‌های اجتماعی با میلیون‌ها کاربر فعال و شبانه‌روزی یکی از مکان‌های مطلوب برای اخذ بک پیوند به شمار می‌روند . حضور در شبکه‌های اجتماعی موضوع اعتنا مردم (مانند توئیتر، فیسبوک، گوگل پلاس و لینکدین) و ایجاد محتوای مفید میتواند کاربران مالامال و پا قرصی برای شما فراهم نماید . در این بین، قرار دادن لینک و پیوند در در میان محتوای متنی پست‌ها باعث ایجاد Inbound Link برای وب‌سایت شما میگردد که از ارزش بالایی برخوردار هستند . 


همچنین، فعال بودن شما در شبکه‌های اجتماعی و امکان اشتراک‌گذاری مطالب وب‌سایت در این شبکه‌ها بسیار موضوع اعتنا موتورهای کاوش قرار می‌گیرد، به‌طوری که اشتراک‌گذاری، لایک و کامنت در این شبکه‌ها قادر است در بهبود رتبه وب‌سایت شما نقش مؤثری داشته باشند . 


همچنین برگزاری نظرسنجی، مسابقات و تکثیر آگهی‌های تخفیف ویژه در شبکه‌های اجتماعی و درج آدرس وب‌سایت برای مطالعه بیشتر نیز موجب اخذ بک لینک‌های فراوانی برای وب تارنما شما می گردد . 

هرچند بعضی روش‌های پیوند سازی در جمهوری اسلامی ایران همانند سایر کشورها پاسخگو نیست، ولی آزمون آن ها نمی‌تواند خالی از سود باشد . نوشتن پست میهمان در وب‌سایت‌های دیگر به‌منظور درج پیوند اینترنت سایت، گرچه گهگاه با پاسخ منفی مواجه می‌گردد و وقت‌گیر است، اما در صورت فراهم بودن امکان آن حتماً از این شیوه استفاده نمائید زیرا مخاطبان جدیدی برای اینترنت تارنما خود ساخت می کنید . 


در واقع، کاربرانی که مقاله شما را مطالعه می‌کنند به‌طور حتم به آن نیاز دارا‌هستند و در چهره مشاهده لینک و پیوند به احتمال قوی به اینترنت وب سایت شما وارد میگردند . در این هنگام اگر مطالبی کیفیت عالی در وب‌سایت‌تان وجود داشته باشد، یوزرها جدید به گردش در در میان صفحات سرگرم می گردند و درصدی از آن ها به‌عنوان استفاده کننده تکراری ابعاد هم از وب وب سایت شما بازدید خواهند کرد . 


همینطور پیوند سازی توسعه یافته با استفاده از اینفوگرافیک برای وب سایت‌های دیگر از روش‌هایی می‌باشد که اگر‌چه در خارج از کشور ایران با استقبال بیشتری مواجه می‌شود، اما در ایران از اقبال زیادی برخوردار نیست . با این حالا درصورتی که مجال این عمل هم برای شما ایجاد شد حتماً از آن استعمال نمائید چراکه تصاویر و اینفوگرافیک ها معمولاً بیش از محتوای متنی مسئله توجه قرار میگیرند . 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰

موتور های جستجو از پاراگراف گوگل دارنده الگوریتم هایی می‌باشند که طبق آنان سایتها را در نتایج خود سکو بندی می کنند . الگوریتم در سئو به گویش ساده به معنا فرمول و طرز حساب و کتاب مرتبه بندی وبسایت های می باشد . 


در ادامه به معرفی 3 الگوریتم دارای اسم و رسم گوگل به نامهای پاندا , پنگوئن و مرغ مگس خوار می‌پردازیم . 

سئو در مشهد


معرفی 

3 الگوریتم گوگل ( پاندا , پنگوئن , مرغ مگس خوار ) 

الگوریتم 

گوگل پاندا : 

گوگل پاندا اسم الگوریتم جدید کمپانی گوگل در درجه بندی صفحه ها می باشد که برای او‌لین بار در فوریه 2011 آغاز به کار کرد . 


این الگوریتم نتایج جستجو را تا حدی تغییر تحول داده و بهشدت با نوشته های کپی شده و کمارزش نزاع می نماید . در فروددین ماه ماه 1391 بود که تأثیرات این الگوریتم روی زبان فارسی توسط مدیران سایتهای ایرانی نیز مشاهده شد و این مسئله باعث گردید سایتهایی که متن دیگر سایتها را نسخه برداری میکردند در نتایج گوگل به شدت افت نمایند و یا حذف شوند . 


برای 

باصرفه سازی وب وب سایت خویش بر مبنا الگوریتم گوگل پاندا 5 راهکار کلی وجود داراست : 

1 . ارتقاء بازه ماندگاری در تارنما پاندا به میزان وقتی که افراد در اینترنت وب سایت شما می‌مانند اهمیت میدهد، از لحاظ آن اینترنت سایتهایی که دارای پباده سازی استاندارد باشند و اصول سئو را به صحت رعایت کرده باشند و همینطور مطالب مفیدی که کاربران به دنبال آن ً می باشند را ارائه بدهد می توانند افراد زیادی را به خود جذب کنند پس حتما وقتی اشخاص وارد آن سایتها شوند مدتی را در آن اینترنت سایت ها می مانند و از آن سود میبرند، اما درصورتی که سایتی فقط همت کرده باشد استفاده کننده را به سمت خودش ً ساماندهی کند و مقاله قضیه لحاظ را ارائه ندهد بی تردید استفاده کننده آن سایت را فوری می بندد . پاندا رتبه سایتهایی که یوزرها آنان را خیلی زود ترک می نمایند کاهش می دهد و به نسبت سایتهای مفیدی که کاربران در آن مدتی را صرف مینمایند را به نتایج باالتر گوگل جهت دهی مینماید . 


2 . ارتقاء گردش در وبسایت برای ارتقا گردش در وب سایت بایستی کاربران را ترغیب به دیدن بخشهای دیگر سایتتان کنید، با ساخت لینکهای داخلی در در بین مطالب وبسایت و یا این که پیشنهادهای شگفت انگیز حقیقی وواقعی می توانید کاری کنید که کاربر بعد از وارد شدن به یک عدد از صفحه های تارنما شما به بخشهای دیگر آن نیز مراجعه نماید . این مورد از روئت کرد پاندا بسیار اساسی محسوب میگردد . 


3 . کاهش فرار از تارنما در بخش اعظمی از سایتهای ایرانی و فرنگی مشاهده کرده اید که با ساخت تگ های خالی و یا این که صفحات نامربوط استفاده کننده را به سمت سایت خودشان سوق‌دهی می کنند و آنگاه در آن صفحه اقدام به فروش محصوالت و یا این که ارائه مطالب نا مربوط می کنند، این مسئله به شدت سبب فرار و گریز کاربران از وبسایت خواهد شد و نرخ رجوع و برگشت از تارنما شما را ارتقا خواهد داد، پاندا به سایتهایی که این حالت را دارا هستند اهمیت مضاعف متعددی میدهد و با آنها بازخورد خواهد کرد . 


4 . شبکه های اجتماعی با توجه به افزایش به کار گیری کاربران از کانال های اجتماعی امروزه وجود هر فرد و سازمانی در شبکه های اجتماعی امری واجب محسوب میشود، اندازه کار شما در شبکه های اجتماعی و محبوبیت وب وبسایت تان در میان کاربرانی که در کانال های اجتماعی عمل دارا‌هستند مضاعف برای پاندا اهمیت خواهد داشت و آن وب وبسایت و یا این که صفحاتی از وب تارنما را که بوسیله افراد زیادی به اشتراک نهاده شود و یا این که محبوب شود را در اولویت قرار خواهد ً داد، زیرا می داند در کانال های اجتماعی مطالب واقعا منتشر و دوستداشتنی می شوند که محتوای موءثر و جالبی داشته باشند . 


5 . برندسازی اینترنتی برند سازی اینترنتی موضوعی دوچندان گسترده می باشد، اما در حالتی که بخواهیم آن در یک‌سری گزاره خالصه کنیم میتوان گفت: تولید یک تصویر خیالی برای کاربر زمانی که نام برند شما را میشنود به طوری که مارک شما حس و یا رفع نیاز خاصی را در مشتری ساخت کند، اما عالی چطور این مسئله می تواند به پاندا مربوط شود! پاندا وب را محاسبه میکند و متوجه می شود که چقدر درباره شما و وب سایتتان در اینترنت گفتمان شده میباشد و به بخشهای گوناگون اینترنت سایت شما پیوند داده گردیده است، به تیتر نمونه گفتگوهایی که در انجمنهای آنالین فیس میگیرد و یا لینکهای که وبالگ نویس ها به بخشهای متفاوت وب سایت شما میدهند میتواند به پاندا بگوید که این سایت تا چه حد مارک سازی گردیده است و محبوبیت آن در وب تا چه حد میباشد . 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


دست اندرکاران 

موثر در سئو از 

جمله عواملی که سبب ساز میگردد وبسایت ما نزد گوگل محبوب خیس شود عبارتند از موارد زیر است: 

۱- مقدار بازه قرار داشتن مخاطب در وبسایت شما . 

۲- تعداد کلیک هایی که روی سایت شما انجام میگردد . 

بهترین سئو کار

۳- 

مقدار لینک و پیوند هایی که در مطالبتان داده اید ۴- 

اشتراک گذاری در جامعه مجازی(فیس بوک،گوگل پلاس،تویتر و…) ۵- 

مارک سازی اینترنتی یا بک لینک(سایت هایی که شما را پیوند کرده اند) درحال حاضر 

به ارزیابی موارد بالا میپردازیم… 

۱- مقدار بازه قرار داشتن مخاطب در وب سایت شما . 

هر چه شما مخاطب را در تارنما خویش عمده درگیر نمایید گوگل تارنما شما را اثر گذار و محبوب خیس قلمداد مینماید . 


۲- تعداد کلیک هایی که روی تارنما شما انجام می‌شود . 

هر چه بازدید سایت شما اکثر باشد و محل ورود گوگل شما نیز ارتقا یابد و مطالب شما مطلوب خیس باشد نزد گوگل دوست داستنی تر می شوید . 


۳- 

میزان لینک هایی که در مطالبتان داده اید در صورتیکه شما در در بین مطالب خویش به مطالب دیگر وب سایت خویش لینک و پیوند دهید و هر چه از مخاطب از صفحه های وبسایت شما بازدید کند تارنما شما هم نزد گوگل محوب تر می گردد که می‌توانید از افزونه های مطالب شبیه به کارگیری فرمایید . 

( در آینده در این مسئله بخش اعظم صحبت خواهیم کرد ) 

۴- 

اشتراک گذاری در جامعه مجازی(فیس بوک،گوگل پلاس،تویتر و…) همان گونه که می‌دانید جامعه های مجازی از گزاره صورت بوک ، گوگل پلاس و … . ترافیک های سنگینی روی وبسایت شما قرار عرضه میکنند و بازدید شما را ارتقاء می دهند و علاوه بر بازدید منجر بالا رفتن پیج رنک گوگل سایت هم می‌گردد . 


۶- 

مارک سازی اینترنتی یا بک لینک(سایت هایی که شما را پیوند کرده اند) یکی از کارداران فراوان کلیدی در سئو برندسازی اینترنتی یا بک لینک میباشد . 

هر چه تعداد سایت هایی که شما را پیوند کرده اند ارتقا یابد نیز تارنما شما نزد گوگل دوستداشتنی خیس و اثرگذار تر هم می گردد ( در این مسئله بعدا بیشتر صحبت خواهیم کرد ) متاتگ 

Open Graph [divider] 


از نظر شخصی مخلوق ؛ یکی از اساسی ترین متاتگ ها در سئو ی وبسایت متاتگ Open Graph هست . 


با به کار گیری کردن از این متاتگ گوگل سایت شما را بهتر شناخته و در صفحه ها و لغت ها دلخواه خویش از دیگر تارنما ها جلوتر نمایش می دهد . 


از این متاتگ برای بهتر سئو کردن ، خوبتر شناخته شدن توسط گوگل و خوب تر قرار به دست آوردن عکس کنار نتایج گوگل می باشد . 


[divider] 


قرار 

دادن متاتگ Open Graph به شرح زیر است : 

این متاتگ ها را در میان و وب سایت خود قرار دهید . . 


property=”og:locale” content=”fa_IR” /> 

property=”og:type” content=”website” /> 

property=”og:title” content=”سئو” /> 

property=”og:description” content”سایت ۳ سئو مرجعی برای آموزش و پرسش و جواب و توصیه سئو” /> 

/> 

property=”og:site_name” content=”3سئو” /> 


[divider] 

og:local : در این متاتگ قادر است زبان وبسایت خویش را قرار دهید . 


og:type 

:در این متاتگ دسته سایت خود از گزاره بلاگ ، وب سایت را مشخص و معلوم کنید 

og:title : در این متاتگ تیتر سایت خویش را قرار دهید . 


og:description : در این متاتگ توضیحات سایت خود را وارد کنید . 


og:url : در این متاتگ آدرس وبسایت خود را قرار دهید . 


og:site_name : در این متاتگ شما میبایست نام تارنما خویش را وارد کنید . 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰

در مبحث با صرفه سازی اینترنت سایت به اشکال موتورهای کاوش جهت با صرفه سازی پرداخته می شود که جهت بهینه سازی اینترنت تارنما می بایست با دقت به الگوریتم هایی که هر کدام از موتورهای کاوش جهت با صرفه نمودن مطرح می نمایند اینترنت وبسایت ها باصرفه شوند تا بتوان در نتایج برتر جستجو در موتورها قرار گرفت . 

سئو در مشهد

در 

زیر به ارزیابی اشکال موتورهای جستجو پرداخته می شود : ۱۰مورد 

از اشکال شایسته ترین موتور جستجو که در سال ۲۰۱۶ زیاد مسئله اعتنا قرار گرفته عبارتند از : تا کنون ۲۹۰ موتور کاوش پباده سازی و پیاده سازی گردیده که نیازی به استفاده تمام افراد از موتورهای جستجو نمی باشد که در این فیس عمده افراد فقط با یکی از موتورهای جستجو استفاده می کنند مخصوصا” کسانی که به رخ مبتدی و تازه کار از اینترنت استفاده می کنند که در این صورت نیازی به استعمال از تمام موتورهای کاوش نمی باشد ، در اینجا به مواقعی می پردازیم که می بایست یک موتور جستجو داشته باشد که دارا بودن این خصوصیت ها برای تمام موتورهای جستجویی که خواهان داشتن یوزرها بخش اعظم می باشند حتمی می باشد . 


در 

تحت به نظارت این خصوصیت ها پرداخته می شود : 

۱) به دست آوردن مطالبی که با جستجوی انجام گردیده توسط استفاده کننده کاملا” دارای ارتباط باشد . 


۲) رابط کاربری در هر قابل انعطاف افزاری چه قابل انعطاف افزارهای زیر وب و یا قابل انعطاف افزار های زیر ویندوز امری فراوان اصلی و حائض اهمیت می باشد در این صورت می بایست تمام طراحان موتورهای کاوش به این نکته توجه نمایند که جهت به کار گیری روز افزون از موتورهای جستجو از موتورهایی استعمال گردد که مضاعف موضوع پذیرش یوزرها اینترنتی باشد . 


۳) یک موتور جستجو می بایست به نوع ای پباده سازی گردد که بیشترین پیشنهادات را به تمام یوزرها جهت ارائه شایسته ترین موردها جستجو ارائه کند . 


با 

این اکنون لیست بعضا از موتورهای جستجو که کاربران بیشترین استعمال را از آن ها می نمایند به شرح ذیل می باشد : 

۱) 

Google : 

موتور جستجوی گوگل با وجود اینکه تمام ویژگی های خرید اینترنت تارنما Yahoo را ندارد با این اکنون با داشتن ویژگی های بیشمار جهت ارائه بهترین و بیشترین نتایج مسئله جستجو از وب سایت ها و دکان های تعالی تا کوچک از پاراگراف بزرگترین موتورهای جستجو محسوب می گردد . 


۲) 

Yahoo : 

۳) 

Bing : 

۴) 

Mahalo 

۵) 

Webopedia 

۶) 

The Internet Archive 

۷) 

Yippy 

۸) 

Ask 

۹)DogPile 


۱۰) 

DuckDuckGo

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰

همان‌طور که می‌دانیم، رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد . همینطور در آموزش سئو، بارها به تمهیدات متنوع گوگل برای ارائه نتایج درست، دقیق و جامع به یوزرها اشاره کرده‌ایم . الگوریتم‌های گوگل مثل پنگوئن، پاندا، کبوتر، مرغ مگس‌خوار و… تمامی به خوبتر شدن نتایج جستجو امداد کردند؛ البته پس از عرضه الگوریتم پاندا گوگل، معضلات دیگری اعتنا موتور کاوش گر گوگل را به خود جلب کرد . این مشکل، «محتوای تکراری» بود که هنگام ایندکس کردن مطالب، دردسرساز می‌شد و خود را به‌این صورت نشان بخشید که گوگل یک محتوای واحد را با یکسری نشانی پیدا می‌کرد، نمی‌توانست محتوای کلیدی را در لحاظ بگیرد، در فیض کارکشته به رتبه‌بندی صحیح برگه در نتایج کاوش نبود . متا تگ کنونیکال (canonical tag) برای پرهیز از چنین مشکلی در نتایج جستجو به کار گیری می‌شود . در این مقاله با کاربردهای تگ کنونیکال و مزایای آن آشنا می‌شویم . 


سئو در مشهد


فراگیری 

به کارگیری از تگ کنونیکال در کدهای سایت 



تگ 

کنونیکال (canonical tag) چیست؟ از اوایل ۲۰۰۹، موتورهای کاوش از این تگ در جستجوی مطالب به کار گیری می‌کنند؛ البته اکثری از اپراتورها و صاحبان سایت‌ها، هنوز به استفاده از ان رو نیاورده‌اند . تگ کنونیکال درباره محتوای تکراری و محتوای دلخواه است . 

عارضه ها زیادی قادر است برای محتوای تکراری وجود داشته باشد، مانند: 1 . نشانی URL های مختلف: در سایت‌های تجارت الکترونیک بسیار حادثه می‌افتد که از فیلترهای متعددی نظیر قیمت، رنگ، امتیاز و… به کارگیری نمایند . 

2 . شناسه URL بخش‌های مختلف: این شناسه‌ها معمولا به طور اتومات توسط سیستم شما ساخت میگردند . سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) معمولا این کار را به صورت خودکار انجام میدهند . 

3 . 

استعمال از HTTP، HTTPS ،WWW در آدرس وب سایت به رخ همزمان: موتورهای کاوش آدرس‌های ذیل را به رخ صفحه های جدا از هم شناسایی و ایندکس می‌کنند: http://www .mydomain .com,http://mydomain .comand,https://www .mydomain .com 

4 . آدرس URL های Country : هنگامی که از چند URL برای یک محتوای مختص به کار گیری می‌کنید، این واقعه صورت میدهد و محتوای شما به عنوان محتوای تکراری، ایندکس می گردد . اما در این شرایط محتوا نمی‌باشد که در اکنون نسخه برداری شدن است، بلکهURL های متعددی وجود دارند که محتوای مشابهی را عرضه می‌کنند . در واقع محتوای نسخه برداری گردیده به این رخ می باشد که محتوای کلیدی در www .mydomain .com و محتوای اسکن در http://www .someotherdomain .com عرضه شده میباشد .تگ کنونیکال در رابطه محتوای داخلی صفحات یک تارنما است . 

5 . نسخه موبایلی وبسایت با آدرس‌هایی مثل m .sitename .com و www .sitename .com 

6 . 

بازنشر یا اسکن محتوای تارنما در سایت‌های دیگر 7 . کوچک و بزرگ بودن حروف در آدرس صفحه ها سایت موجب سردرگمی موتورهای کاوش میگردد . در شرای هاست وبسایت شما به حروف کوچک و بزرگ حیاتی نیست، مبتلا خلل خواهید شد . 

اگرچه استفاده از تگ کنونیکال اجباری نمی‌باشد البته در تمام مواقعی که ابلاغ شد، می بایست از تگ کنونیکال به کار گیری شود تا موتورهای کاوش متوجه کپی نبودن مطالب بشوند، محتوا را ایندکس نمایند و در کاغذ نتایج موتورهای جستجو (SERP) سناریو بدهند . مت کاتس هم پیش‌تر اعلام کرده بود که محتوای نسخه برداری به ندرت به پنالتی وب سایت باعث می‌شود، مگر آن‌که اسپم باشد یا برای بازنویسی مرتبه وبسایت استعمال شده باشد . گوگل در اکثر اوقات موردها محتوای کپی را نادیده می‌گیرد تا برای سناریو سایت‌ها در برگه نتایج کاوش مبتلا مشکل نشود . 




تگ 

کنونیکال (canonical tag) چیست 

به کارگیری نامناسب از تگ کنونیکال باعث میشود شما در سئو حریف خودتان بشوید ضمن این‌ که کاربرد خطا این تگ، ورودی سایت شما را از گوگل کاهش می‌دهد . 


اشتباه 

های رایج در استعمال از تگ کنونیکال 1 . وبمستران گاه این تگ را به اشتباه به فعالیت میبرند . برای اجتناب از خلل ها موجود، ابتدا بایستی تصمیم بگیرید کدام URL یا نشان اینترنتی را ترجیح می‌دهید و تگ کنونیکال را به آن بیشتر نمائید . 

در صورتیکه آدرس کاغذ حساس را به عنوان کنونیکال بقیه صفحات تعریف کنید، به موتورهای کاوش اعلام کرده‌اید که همگی صفحات سایتتان، یک کپی از صفحه دارای اهمیت می‌باشند و گوگل آن‌ها را ایندکس نمی کند؛ 

2 . اکثر وقت ها سیستم‌های مدیریت محتوا تگ کنونیکال را دارند و میتوانید آن را به URL بیش تر فرمائید . کسانی که از CMS وردپرس برای تارنما خویش استفاده می‌کنند، از پلاگین woseo-canonical filter به کار گیری می‌نمایند . تا HTTP یا HTTPs را به تیتر URL مهم تارنما مشخص کرده و زیردامنه‌ها را انتخاب فرمائید . 

در صورتی‌که این تگ را به طور نادرست به فعالیت ببرید، موتورهای جستجو نمی‌توانند مطالب را به صحت ایندکس کنند و رتبه‌دهی به صفحات، بین صفحه های متفاوت تقسیم می‌شود؛ 

3 . 

توصیف بیش از یک تگ کنونیکال برای یک صفحه؛ 

4 . 

عدم تعریف پیوند کنونیکال به طور صحیح: به حافظه داشته باشید می بایست مطلقا از آدرس‌هایی که با HTTPS و WWW ساخته شده‌اند، به کارگیری کنید؛ 

5 . 

در سایت‌های فروشگاهی معمولا صفحات به رخ جداگانه ایندکس می‌شوند، در رابطه اینکه کدام کاغذ تگ کنونیکال داشته باشد، صحیح تصمیم بگیرید؛ 

خطا کشنده طراحان تارنما در مقطع استفاده از rel=canonical به کارگیری از ویژگی rel=canonical در صفحات تارنما شما کمک فراوان متعددی به موتور جستجو می کند تا بتوانند نسخه دارای اهمیت صفحه های را برای ایندکس از در میان صفحه ها تکراری وب سایت شما تشخیص دهند . این رویکرد از طریق موتورهای جستجوی متعددی پشتیبانی می شود از پاراگراف گوگل، یاهو و بینگ . به کارگیری از rel=canonical از ایندکس شدن صفحه های تکراری در موتور جستجو خودداری می کند، این زمینه عمده برای لینک و پیوند های داخلی سایت رخداد می افتد، مثل لینک هایی که در نتایج کاوش ظواهر می شوند . در هر صورت، به کار گیری از rel=canonical می تواند تا حدودی ایراد زا باشد به این عامل که تعریف آن برای مدیران وبسایت ها واضح نمی‌باشد و این قضیه باعث می شود که تنظیمات وب سایت خویش را به اشتباه انجام دهند . 


برای 

این‌که در گیر مشکل نشوید، به طور بسیار جدی توصیه می کنیم که از رویکرد های ارائه گردیده در این مطلب برای بهبود شرایط تارنما خود به کارگیری کنید: 

مشکل تعداد متعددی از صفحه ها تکراری وبسایت ها می تواند با استفاده از rel=canonical برطرف شود . 

همواره چک فرمائید که ورژن ورقه ای که به فیس کنونیکال به آن لینک و پیوند داده اید وجود دارااست و شامل خطای 404 نمی شود .

همواره نظارت نمائید که نسخه برگه ای که به چهره کنونیکال به آن لینک داده اید وجود دارااست و دربرگیرنده صفحاتی که دسترسی به آن را توسط موتور جستجو در فولدر robots .txt محدود کرده اید نمی باشد . 

از این موضوع اطمینان حاصل نمائید که می خواید برگه ای در نتایج گوگل نشان داده شود که آن را با rel=canonical مشخص و معلوم کرده اید .

Rel=canonical را در بخش head برگه موضوع نظر یا این که هدر http آن هم قرار دهید . 

بیش از یک ورژن برای rel=canonical صفحه ها خویش تعریف نکنید . 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰


پیوند 

های شناور (link juice) چه می باشد ؟ آیا پیج رنک به آن ها امتیاز می دهد؟ هنگامی که سایتی به وب سایت شما لینک میدهد گوگل آن تارنما را به عنوان حمایت کننده شما می شناسد و از آن نتیجه می گیرد که ورقه شما دارای چه اهمیتی می باشد که سایت های مختلفی به آن پیوند عرضه میکنند . وقتی که سایتی به شما پیوند عر ویا شما صفحاتتان را به وسیله پیوندهای داخلی به هم دارای ربط می فرمایید گوگل این لینک و پیوند ها را به تیتر لینک و پیوند شناور به حساب می آورد . 


تاثیر لینک های شناور به دو استدلال بستگی دارد یک عدد تعداد لینکی که از سایتی به وب سایت شما داده میشود و دوم اینکه چه تعداد لینک و پیوند در سایتی که به شما پیوند داده می‌باشد وجود دارااست . 


قابل ذکر می‌باشد که گوگل یک امتیاز عمومی در میان 1 تا 10 به وب وبسایت های با سوابق موجود در اینترنت اعطا میکند . این در حالی است که هر سایتی که تعداد پیوند شناور بخش اعظم و با کیفیت تری جذب کند میتواند از بقیه رقبای خود پیشی بگیرد . به طور مثال یک اینترنت سایت که صفحه ها قدرتمندی داراست قادر است توان صفحه ها خود را به صدها و یا این که هزاران وب سایت دیگر منتقل کند . به همین منظور گوگل برای مرتبه بندی وب سایت ها از زبان ریاضی استفاده کرده و با اعدادی از 0 تا 10 آنان را مرتبه بندی نموده میباشد تا رتبه دقیق آنان مشخص شود . 


پیج 

رنک گوگل (Google PageRank) چیست؟ 

تاثیر 

لینک های شناور به چه صورتی است؟ ترتیب آن به این فیس هست که : به هر ورقه ی اینترنت تا حد مشخصی امتیاز لینک های شناور تعلق می‌گیرد و اکثر از آن محاسبه نمیشود . به طور مثال سایتی 20 امتیاز پیوند های شناور را اخذ کرده میباشد و سقف مجاز آن لبریز گردیده می باشد بنابر این از این به بعد از آن امتیاز لینک های شناور آن از 20 امتیاز در هر کاغذ بالا تر نخواهد رفت . 


در حالتی که یک وبسایت با امتیاز لینک و پیوند های شناور 20 به یک وبسایت دیگر لینک و پیوند دهد صرفا یک امتیاز 4 واحدی را از دست داده هست البته در صورتی که به عبارتی سایت به 5 وب سایت پیوند بدهد 5 امتیاز 4 واحدی خویش را از دست می دهد و این یعنی هدر رفتن تمام امتیاز پیچ رنک آن کاغذ یا این که سایت . 


با توجه به توضیجی که در بالا داده شد چنانچه سایتی با امتیاز پیچ رنک بالایی دارید بایستی استدلال قانع کننده ای برای لینک و پیوند دادن به وبسایت های کوچک و اندک اهمیت داشته باشید . 


شایسته ترین منش این می باشد که با استفاده از امکان nofollow کردن لینک و پیوند ها به ربات های گوگل اجازه ی دنبال کردن پیوند هایی که به تارنما های دیگر داده اید را ندهید ولی بازهم گوگل لینک و پیوند آن وبسایت را در تارنما شما مشاهده کرده و جز لینک و پیوند های خروجی از تارنما شما به حساب می آورد . طبق مثالی که در بالا زده شد در‌صورتی‌که شما سایتی با امتیاز پیچ رنک 20 داشته باشید و 4 پیوند به تارنما های دیگر داده باشد که سه تای آنان نو فالو باشند گشوده نیز 25 در صد از توان امتیاز پیج رنک خویش را از دست می دهید . 

سئو در مشهد

انتقال 

پیوند شناور/ پیوند های داخلی شما می‌توانید امتیاز پیچ رنک وب سایت خود را به وسیله ی پیوند های داخلی در سراسر تارنما خویش در موضوعات شبیه و دارای ارتباط پخش نمایید، به طور مثال شما مقاله ای با نام سئو چه است در تارنما خود قرار داده اید شما میتوانید برای انتقال بخشی از امتیاز پیچ رنک این مقاله با به کارگیری از پیوند های داخلی آنرا به مقاله ای با نام سئو تصاویر در پباده سازی سایت لینک دهید . این روش به شما یاری می کند که تمام بخش های وب سایت شما در یک تراز ایده عال از امتیازات گوگل استفاده مند شوند . 


چه 

وقتی استفاده از لینک های نوفالو حتمی است؟ برای استعمال از امکان نو فالو کردن لینک های وبسایت خویش کافی میباشد متن لینک را در نوشته و یا کد نویسی سایت خود قرار دهید تا ربات های گوگل آنرا دنبال نکنند و از امتیاز پیچ رنک وب سایت شما به آن وبسایت منتقل نشود . 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰

ساخت 

محتوا برای وب سایت به چه صورت می بایست انجام شود؟ محتوایی که در وب سایت خود قرار می‌دهید بایستی از چنان کیفیتی برخوردار باشد که مخاطب با خواندن یا این که مشاهده آن به تفکر فرو برود . به همین حافظه نباید تصور فرمایید که بدون انگیزه می توانید مبادرت به ایجاد محتوا فرمائید . برعکس، هدف شما بایستی تولید یک ارتباط هدفمند با مخاطبان و ترغیب آن‌ها به قبول جنس و سرویس ها شما باشد . یک محتوای خوب، تأثیر طولانی مدتی بر کسب و عمل شما خواهد داشت . در این مقاله، قصد داریم شما را با راهکارهایی آشنا کنیم که به ارتقا کیفیت محتوای تولید گردیده شما یاری خواهد کرد . 

سئو در مشهد



در 

برهه زمانی و هزینه خویش صرفه جویی کنید 



1- 

محتوای متفاوتی تولید کنید اولی سطح در ساخت یک محتوای شاخص، ارائه چهره ای منحصربه‌فرد به شخص از کسب و کار خود هست . به همین حافظه در صورتیکه در مورد بازاریابی محتوا عمل می‌کنید، اضطراری می باشد به دنبال آشنایی هر چه عمده برندی باشید که برای آن محتوا ایجاد میکنید . یعنی بایستی به دنبال فهم و شعور چرای بزرگ کسب و کار خویش و ارزشی که برای شما به دنبال خواهد داشت، باشید . 

به این منظور، لازم می باشد این سؤالات را از خودتان بپرسید: 

انگیزه 

شما از ساخت این نوع بیزینس چه بوده است؟ از 

چه راهی میخواهید در زندگی مخاطبان خویش تغییر‌و تحول تولید کنید؟ ویژگی‌های 

شخصیتی منحصر به شخص صاحبان این کسب و کار چیست؟ پاسخ این سؤال‌ها، به بازاریابان محتوا کمک می کند کلماتی را پیدا نمایند که بیان کنده ویژگی‌های مارک آنان باشد . در این جا به چند نمونه جواب برای این سؤال‌ها اشاره میکنیم . مثلاً برای سؤال شماره 1 میتوانید به واژه‌هایی مثل الهام بخشیدن به دیگران، تولید فضایی مفرح برای مخاطبان اشاره نمایید یا این که برای سؤال 2 مواردی مثل ساخت روحیه ماجراجویی و شجاعت در مخاطبان و برای سؤال3، یعنی ویژگی‌های شخصیتی صاحب و مالک بیزینس به مواردی مثل داشتن روحیه شوخ طبعی، به روز بودن و غیره اشاره فرمائید . هنگامی شما محتوای خود را به فیس هدفمند و بر شالوده پرسش‌هایی که در اینجا مطرح کردیم، ساخت کردید، هویتی برای شما ایجاد خواهد شد که افراد مطلوب را جذب برند شما خواهد کرد . 


2- 

به دنبال حل مشکل ها باشید وجود وب به صاحبان کسب و فعالیت این مجال را می دهد تا نقص‌ مخاطبان خود را حل کنند . به این یاد که افراد هر لحظه در درحال حاضر جست و جوی موضوعی در وب می باشند . در نتیجه، بازاریاب‌های محتوا می توانند با انجام یک جست و جوی بی آلایش و محاسبه کلمه ها با اهمیت به موضوعاتی که بیش از همه مورد توجه مخاطبان محتوا میباشد پی ببرند . بنابراین محتوای خود را حول موضوعاتی تهیه و تنظیم کنید که خیر تنها به حل اختلال یا این که برطرف کردن یکی از نیازهای مخاطبانتان امداد کند، بلکه تفاوتی نیز در معاش آنها به وجود آورد . به همین یاد می باشد که برخی از برندها اقدام به تولید انجمن‌های اذعان کرد و گوی آنلاین کرده و قوانینی را آماده میکنند تا اشخاصی که در زمینه یک مسائل یا چالش، نظرها مشابهی دارند را به نیز دارای ارتباط نماید . انگیزه ساخت محتوا، صرفاً فروش جنس یا خدمات نیست، بلکه بایستی مسئله را برای به اشتراک گذاشتن داده ها و یاری به طرفداران، دنبال کنندگان و مشتریان با مسئولیت مهیا نماید . بدین ترتیب حتمی است از همین حالا با تولید محتوای موءثر اصطلاحاً به دنبال تولید گروهی باشید که به مارک و دیدگاه شما اعتماد کنند . 




منش 

های ساخت محتوا با کیفیت 



3- 

محتوای دیدنی تولید کنید اصل اساسی در ایجاد یک محتوای عالی این هست که برای مخاطبان کاربردی باشد . در این رابطه، یک قانون ساده وجود دارد: در صورتیکه از محتوایی که ساخت می‌کنید، خودتان لذت نبرید، مطمئناً مخاطب هم آن را دوست نخواهد داشت . به این ترتیب ضروری هست برای تهیه و تنظیم مطالبی که میخواهید در وب سایت خویش بگذارید، شکیبایی به خرج دهید و به طور کامل تحقیق کنید . به این صورت، مخاطب هم جذب محتوای شما خواهد شد . برای جالب کردن مطالبی که در وب سایت می‌گذارید، میتوانید از فرمت‌های محتوایی جدید مثل، گیف، ویدئو، اینفوگرافی (تصاویری که اطلاعات خاصی را باطن خودشان جای داده‌اند . مثلاً دایره قرمزی که در آن یک نفر را در درحال حاضر سیگار کشیدن نشان می دهد و خطی از روی این دایره رد شده است که به معنا ممنوع بودن این عمل است)، محتوای تعاملی مانند نظرسنجی یا این که آزمون‌ به کار گیری فرمایید . در واقع هدف یک بازاریاب محتوایی این میباشد که مخاطبان را با مطالب جذاب خود به وجد بیاورد و تراز اطلاعات آن ها را نسبت به قبلی افزایش دهد . 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰

به عبارتی گونه که می دانید، یک عدد از روش های ارتقا رنکینگ سایت، اخذ بک لینک و پیوند از وبسایت های دارای اعتبار هست . بک پیوند هایی که شما اخذ می نمائید می بایست هم کیفیت بالا و نیز سکو مناسب در گوگل داشته باشند تا بتوانند بر وبسایت شما تاثیر مثبت بگذارند در غیر این چهره سبب ساز افت اعتبار تارنما شما می گردند . بدین ترتیب بر طبق یک اصل کلی تاثیری که لینک و پیوند های داخلی و فرنگی بر کیفیت و قدرت یک وب سایت می گذارند را عصاره بک لینک می گویند . در فیض الزاما یک وبسایت با اعتبار بالا نمی بضاعت و توان تاثیر زیادی بر کیفیت و اعتبار وبسایت شما بگذارد و ادله ان به عصاره بک لینک بر می گردد . 

سئو در مشهد

چک 

تاثیر عصاره بک لینک بر سایت در 

زمانی که شما قصد دارید از وبسایت های دیگر بک لینک دریافت کنید، می بایست به یک‌سری نکته توجه داشته باشید: 

۱- 

تعداد بک پیوند های دریافتی 

۲- 

اعتبار هر یک از بک لینک و پیوند ها 

۳- عباراتی که به وبسایت شما لینک و پیوند می شوند . 


۴- 

نوفالو بودن پیوند ها 

۵- 

و در غایت تعداد لینک دهی سایت لینک دهنده به تارنما های دیگر 

یک عدد از مهم‌ترین عواملی که بر عصاره بک پیوند ها تاثیر می گذارد این میباشد که وبسایت پیوند دهنده، به چه تعداد تارنما دیگر لینک داده میباشد . 

برای فهم خوبتر این موضوع، ۳ وضعیت را در لحاظ می گیریم: 

۱- دو تارنما A و B را در نظر بگیرید که در دو قیمت و جایگاه یکسان دارا‌هستند . درحال حاضر وبسایت A بک پیوند خارجی اخذ می کند که اعتبار بالایی هم دارد اما وبسایت B هیچ بک لینکی دریافت نمی نماید لذا سکو تارنما A عمده از تارنما B خواهد شد . 


۲- در حالت دوم فرض فرمایید که دو وب سایت اسم برده با به عبارتی وضعیت یکسان، هر دو اقدام به دریافت بک لینک و پیوند های خارجی معتبر نمایند لذا درجه سایتی بیشتر خواهد که تعداد بک پیوند های معتبر دریافتی آن عمده باشد . 


۳- و البته موقعیت سوم که نشان دهنده عصاره بک پیوند است را محاسبه می کنیم . فرض فرمایید که هر دو تارنما A و B ، بک پیوند های خارجی دریافت می کنند البته تعداد بک پیوند تارنما A اکثر از B هست و لذا تصور می نمایید که درجه A بایستی بخش اعظم باشد در حالی که با عکس این مسئله روبرو خواهید شد . علت این امر، همان عصاره بک پیوند میباشد . در صورتیکه به بک لینک و پیوند های سایت A دقت کنید متوجه می شوید که تارنما هایی که به سایت A پیوند دهی انجام می دهند، با وب سایت های دیگر نیز لینک و پیوند می دهند و همین دستور سبب ساز می شود که عصاره کمتری نصیب این سایت شود . 

  • ati alipour
  • ۰
  • ۰

چه گونه 

نرخ پرش یا نرخ بانس ریت (Bounce rat) را کاهش دهیم؟ راه و روش 

حل های کاهش بانس ریت (Bounce rat) به شرح تحت است: 

سئو در مشهد

بهبود 

سرعت سایت بالا 

بردن تجربه کاربری ایجاد 

محتوای با کیفیت و بی‌نقص افراط 

و تفریط در تبلیغات لینک 

سازی داخلی صحیح و به جا بهبود 

طراحی اینترنت سایت بهبود 

منو سایت نحوه 

ورود کاربران به سایت درج 

عنوان مناسب دسترسی 

سهل به جستجوی داخلی 


در ادامه هر یک از این تیتر ها را توضیح خواهبم داد . 


بهبود 

سرعت سایت سرعت بالا وارد شدن صفحه ای از وب وبسایت زیاد در میزان بانس ریت (Bounce rat) یا نرخ پریدن مؤثر می‌باشد احتمالا مهم ترین فاکتور در اندازه بانس ریت (Bounce rat) یا نرخ پرش همین زمینه باشد زیرا از اهمیت مضاعف بالایی برخوردار می‌باشد . بالا بردن سرعت بارگذاری اینترنت وب سایت خیر تنها موجب بهبود و کاهش بانس ریت (Bounce rate ) می‌شود بلکه موجب بهبود تجربه کاربری و همچنین موجب ارتقا مرتبه اینترنت وبسایت در موتور کاوش گوگل می شود . 


موضوع هایی مانند مخلوط کردن فایل‌های JS و CSS، کاهش حجم تصاویر، فعال سازی GZIP و … می‌تواند به سرعت وب سایت شما و همین‌طور کاهش بانس ریت (Bounce rat) یاری زیادی نماید . 


بالا 

بردن تجربه کاربری رابط کاربری یا (UI) و تجربه کاربری یا این که (UX) عالی دومی استدلال فراوان با اهمیت در کاهش نرخ پرش یک وبسایت میباشد . 


خوبتر می باشد یک نمونه ساده برایتان بیاوریم . تصور نمایید درون دکان زنجیره‌ای شده اید و تمامی فرآورده های این فروشگاه از هم پاشیده میباشد و در جای مناسب خود قرار ندارد، خلق و خوی کارمندانی که در این دکان کار می کنند هم فراوان ناپسند می باشد . 


این قضیه ارگانیک می‌باشد که شما دیگر تمایل به خرید از این مغازه را نخواهید داشت . 


خارج شدن از این مغازه آمار فروش آن را تحت می‌آورد و این یعنی ارتقا بانس ریت (Bounce rat) و طبیعتاً برای شما که مدیریت مغازه (چه آنلاین چه آفلاین) میباشید نامطلوب خواهد بود . 


به هم ریختگی‌هایی این چنینی امکان داراست در یک وب وب سایت موجود باشد، برای مثال دسته‌بندی‌های شلوغ و یا ناکافی و یا این که دکوراسیون های نا منظم یک صفحه و یا طرح مطلوب را نداشته باشد . 


ایجاد 

محتوا کیفیت عالی و بی‌نقص به طور خلاصه میگوییم که محتوای بی کیفیت، محتوایی می باشد که کپیشده باشد و محتوای نامناسبی باشد کلیه اثری مستقیم در افزایش بانس ریت (Bounce rat) و کاهش Time on Page دارند . می بایست برای کاربران چیز باارزشی را در سایتتان ارائه بدهید . 

  • ati alipour