مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

  • ۰
  • ۰

همان‌طور که می‌دانیم، رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد . همینطور در آموزش سئو، بارها به تمهیدات متنوع گوگل برای ارائه نتایج درست، دقیق و جامع به یوزرها اشاره کرده‌ایم . الگوریتم‌های گوگل مثل پنگوئن، پاندا، کبوتر، مرغ مگس‌خوار و… تمامی به خوبتر شدن نتایج جستجو امداد کردند؛ البته پس از عرضه الگوریتم پاندا گوگل، معضلات دیگری اعتنا موتور کاوش گر گوگل را به خود جلب کرد . این مشکل، «محتوای تکراری» بود که هنگام ایندکس کردن مطالب، دردسرساز می‌شد و خود را به‌این صورت نشان بخشید که گوگل یک محتوای واحد را با یکسری نشانی پیدا می‌کرد، نمی‌توانست محتوای کلیدی را در لحاظ بگیرد، در فیض کارکشته به رتبه‌بندی صحیح برگه در نتایج کاوش نبود . متا تگ کنونیکال (canonical tag) برای پرهیز از چنین مشکلی در نتایج جستجو به کار گیری می‌شود . در این مقاله با کاربردهای تگ کنونیکال و مزایای آن آشنا می‌شویم . 


سئو در مشهد


فراگیری 

به کارگیری از تگ کنونیکال در کدهای سایت 



تگ 

کنونیکال (canonical tag) چیست؟ از اوایل ۲۰۰۹، موتورهای کاوش از این تگ در جستجوی مطالب به کار گیری می‌کنند؛ البته اکثری از اپراتورها و صاحبان سایت‌ها، هنوز به استفاده از ان رو نیاورده‌اند . تگ کنونیکال درباره محتوای تکراری و محتوای دلخواه است . 

عارضه ها زیادی قادر است برای محتوای تکراری وجود داشته باشد، مانند: 1 . نشانی URL های مختلف: در سایت‌های تجارت الکترونیک بسیار حادثه می‌افتد که از فیلترهای متعددی نظیر قیمت، رنگ، امتیاز و… به کارگیری نمایند . 

2 . شناسه URL بخش‌های مختلف: این شناسه‌ها معمولا به طور اتومات توسط سیستم شما ساخت میگردند . سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) معمولا این کار را به صورت خودکار انجام میدهند . 

3 . 

استعمال از HTTP، HTTPS ،WWW در آدرس وب سایت به رخ همزمان: موتورهای کاوش آدرس‌های ذیل را به رخ صفحه های جدا از هم شناسایی و ایندکس می‌کنند: http://www .mydomain .com,http://mydomain .comand,https://www .mydomain .com 

4 . آدرس URL های Country : هنگامی که از چند URL برای یک محتوای مختص به کار گیری می‌کنید، این واقعه صورت میدهد و محتوای شما به عنوان محتوای تکراری، ایندکس می گردد . اما در این شرایط محتوا نمی‌باشد که در اکنون نسخه برداری شدن است، بلکهURL های متعددی وجود دارند که محتوای مشابهی را عرضه می‌کنند . در واقع محتوای نسخه برداری گردیده به این رخ می باشد که محتوای کلیدی در www .mydomain .com و محتوای اسکن در http://www .someotherdomain .com عرضه شده میباشد .تگ کنونیکال در رابطه محتوای داخلی صفحات یک تارنما است . 

5 . نسخه موبایلی وبسایت با آدرس‌هایی مثل m .sitename .com و www .sitename .com 

6 . 

بازنشر یا اسکن محتوای تارنما در سایت‌های دیگر 7 . کوچک و بزرگ بودن حروف در آدرس صفحه ها سایت موجب سردرگمی موتورهای کاوش میگردد . در شرای هاست وبسایت شما به حروف کوچک و بزرگ حیاتی نیست، مبتلا خلل خواهید شد . 

اگرچه استفاده از تگ کنونیکال اجباری نمی‌باشد البته در تمام مواقعی که ابلاغ شد، می بایست از تگ کنونیکال به کار گیری شود تا موتورهای کاوش متوجه کپی نبودن مطالب بشوند، محتوا را ایندکس نمایند و در کاغذ نتایج موتورهای جستجو (SERP) سناریو بدهند . مت کاتس هم پیش‌تر اعلام کرده بود که محتوای نسخه برداری به ندرت به پنالتی وب سایت باعث می‌شود، مگر آن‌که اسپم باشد یا برای بازنویسی مرتبه وبسایت استعمال شده باشد . گوگل در اکثر اوقات موردها محتوای کپی را نادیده می‌گیرد تا برای سناریو سایت‌ها در برگه نتایج کاوش مبتلا مشکل نشود . 




تگ 

کنونیکال (canonical tag) چیست 

به کارگیری نامناسب از تگ کنونیکال باعث میشود شما در سئو حریف خودتان بشوید ضمن این‌ که کاربرد خطا این تگ، ورودی سایت شما را از گوگل کاهش می‌دهد . 


اشتباه 

های رایج در استعمال از تگ کنونیکال 1 . وبمستران گاه این تگ را به اشتباه به فعالیت میبرند . برای اجتناب از خلل ها موجود، ابتدا بایستی تصمیم بگیرید کدام URL یا نشان اینترنتی را ترجیح می‌دهید و تگ کنونیکال را به آن بیشتر نمائید . 

در صورتیکه آدرس کاغذ حساس را به عنوان کنونیکال بقیه صفحات تعریف کنید، به موتورهای کاوش اعلام کرده‌اید که همگی صفحات سایتتان، یک کپی از صفحه دارای اهمیت می‌باشند و گوگل آن‌ها را ایندکس نمی کند؛ 

2 . اکثر وقت ها سیستم‌های مدیریت محتوا تگ کنونیکال را دارند و میتوانید آن را به URL بیش تر فرمائید . کسانی که از CMS وردپرس برای تارنما خویش استفاده می‌کنند، از پلاگین woseo-canonical filter به کار گیری می‌نمایند . تا HTTP یا HTTPs را به تیتر URL مهم تارنما مشخص کرده و زیردامنه‌ها را انتخاب فرمائید . 

در صورتی‌که این تگ را به طور نادرست به فعالیت ببرید، موتورهای جستجو نمی‌توانند مطالب را به صحت ایندکس کنند و رتبه‌دهی به صفحات، بین صفحه های متفاوت تقسیم می‌شود؛ 

3 . 

توصیف بیش از یک تگ کنونیکال برای یک صفحه؛ 

4 . 

عدم تعریف پیوند کنونیکال به طور صحیح: به حافظه داشته باشید می بایست مطلقا از آدرس‌هایی که با HTTPS و WWW ساخته شده‌اند، به کارگیری کنید؛ 

5 . 

در سایت‌های فروشگاهی معمولا صفحات به رخ جداگانه ایندکس می‌شوند، در رابطه اینکه کدام کاغذ تگ کنونیکال داشته باشد، صحیح تصمیم بگیرید؛ 

خطا کشنده طراحان تارنما در مقطع استفاده از rel=canonical به کارگیری از ویژگی rel=canonical در صفحات تارنما شما کمک فراوان متعددی به موتور جستجو می کند تا بتوانند نسخه دارای اهمیت صفحه های را برای ایندکس از در میان صفحه ها تکراری وب سایت شما تشخیص دهند . این رویکرد از طریق موتورهای جستجوی متعددی پشتیبانی می شود از پاراگراف گوگل، یاهو و بینگ . به کارگیری از rel=canonical از ایندکس شدن صفحه های تکراری در موتور جستجو خودداری می کند، این زمینه عمده برای لینک و پیوند های داخلی سایت رخداد می افتد، مثل لینک هایی که در نتایج کاوش ظواهر می شوند . در هر صورت، به کار گیری از rel=canonical می تواند تا حدودی ایراد زا باشد به این عامل که تعریف آن برای مدیران وبسایت ها واضح نمی‌باشد و این قضیه باعث می شود که تنظیمات وب سایت خویش را به اشتباه انجام دهند . 


برای 

این‌که در گیر مشکل نشوید، به طور بسیار جدی توصیه می کنیم که از رویکرد های ارائه گردیده در این مطلب برای بهبود شرایط تارنما خود به کارگیری کنید: 

مشکل تعداد متعددی از صفحه ها تکراری وبسایت ها می تواند با استفاده از rel=canonical برطرف شود . 

همواره چک فرمائید که ورژن ورقه ای که به فیس کنونیکال به آن لینک و پیوند داده اید وجود دارااست و شامل خطای 404 نمی شود .

همواره نظارت نمائید که نسخه برگه ای که به چهره کنونیکال به آن لینک داده اید وجود دارااست و دربرگیرنده صفحاتی که دسترسی به آن را توسط موتور جستجو در فولدر robots .txt محدود کرده اید نمی باشد . 

از این موضوع اطمینان حاصل نمائید که می خواید برگه ای در نتایج گوگل نشان داده شود که آن را با rel=canonical مشخص و معلوم کرده اید .

Rel=canonical را در بخش head برگه موضوع نظر یا این که هدر http آن هم قرار دهید . 

بیش از یک ورژن برای rel=canonical صفحه ها خویش تعریف نکنید . 

  • ۹۸/۰۴/۲۶
  • ati alipour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی