مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

  • ۰
  • ۰

بهبود درجه وبسایت در گوگل یک عدد از مهم ترین دغدغه‌های فعالان فضای اینترنت و صاحبان سایت‌ها می باشد و بک ‌لینک هم یکی از رویه های موثر به ‌شمار می‌رود که در دنیای موتورهای کاوش و بهینه‌سازی سایت مورد استفاده قرار می گیرد . در طراحی سایت، مشاجره بک لینک و پیوند به همراه سئو از مهم ترین گرفتاری ها در دنیای وب به حساب می آید . در این مطلب می خوا هیم شما را با بک پیوند و نقش آن در باصرفه سازی تارنما آشنا کنیم . 

سئو در مشهد

بک 

پیوند (Backlink ) چیست؟ بک ‌لینک ها لینک های محل ورود به یک وب سایت می باشند و هنگامی که یک وب سایت به اینترنت وبسایت دیگر لینک و پیوند می‌خورد، تولید می شوند . یعنی وقتی که از سایت خویش به سایت دیگر لینک می دهید، سایت پیش‌رو از تارنما شما بک لینک دریافت کرده است . بک‌ لینک‌ها به دلیل بهبود درجه وبسایت در گوگل، موجب اعتبار یک وب وب سایت میشوند که این مساله در سئو تارنما مضاعف اهمیت دارااست . در حقیقت، درصورتی که تعداد زیادی از سایت‌ها به یک تارنما لینک دهند یا در اصل به آن وبسایت بک ‌لینک دهند، موتورهای جستجو نتیجه می‌گیرند که آن وب سایت موثر و دارای فایده می‌باشد . در نتیجه هر چقدر که یک تارنما بتواند تعداد بک ‌لینک‌های بیشتری به دست آورد، در رتبه‌بندی سایت‌ها از رده بهتری برخوردار می شود . موتور جستجوی گوگل همواره عملکرد می کند به کاربران خود بهترین نتایج جستجو را ارائه دهد، به همین دلیل به رتبه‌بندی سایت‌ها میپردازد . تارنما هایی که بک لینک و پیوند طبیعی، متعددی دارا‌هستند و همینطور به صورت مرتب و منظم در وبسایت خود محتوای تازه قرار می دهند، درجه خوبی دارا‌هستند . دقت نمایید که بک پیوند ها را نمی بضاعت از وبسایت هایی که جایگاه بالایی دارند، خرید چون گوگل و بقیه موتورهای جستجو به راحتی می توانند وبسایت هایی که جهت کسب مرتبه خوب تر در کاوش اقدام به خرید لینک می کنند را شناسایی کنند و از رتبه آن ها بکاهند . کیفیت بک‌لینک‌ها از تعداد آن ها اهمیت بیشتری دارد و در بالابردن مرتبه سئو تارنما تاثیرگذارتر می باشند . 


بک 

لینک عالی و بد چیست؟ بک‌ لینک‌هایی که به صورت طبیعی بوسیله تالیف کننده یا این که رئیس سایت به تارنما شما همراه با یک متن و عبارت دارای ارتباط به وب سایت شما ایجاد شده باشند، بک‌ لینک عالی نامیده میگردند . این بک‌ لینک‌ها نباید از سایت‌های اسپم بیایند، نباید تعداد لینک‌های خروجی آن تارنما فراوان زیاد باشد، نباید از سایتی با اعتبار مضاعف پایین که شبیه اسپم می باشد بیایند، نباید وبسایت پیوند دهنده با سایت شما از لحاظ ارتباط موضوعی خیلی بیگانه باشد . بک‌ لینک‌های مضر آن‌هایی هستند که از سایت‌های غیرمرتبط هستند، دارنده تعداد لینک‌های خروجی زیاد زیادند، از سایت‌هایی با IP هایی که اسپم شناخته شده‌اند می باشند . 

از خصوصیت های بک پیوند بد می توانایی به موارد زیر اشاره کرد : 

1- پیوند شدن کلمه حساس با اهمیت سایت: مثلا اگر سایت در مورد سئو هست، در همگی جا به واژه سئو لینک شود، این پیوند غیره طبیعی و بد شناخته می شود، زیرا معمولا یوزرها چنین کاری نمی نمایند مگر اینکه مبلغی دریافت کرده باشند . 


2- لینک و پیوند شدن سایت در تمام صفحه ها سایت: این موضوع نیز باعث می شود بک پیوند به بک پیوند بد تبدیل شود، زیرا معمولا رئیس وبسایت حاضر نمی شود لینک و پیوند کسی را در تمام صفحه ها سایت خویش قرار دهد مگر اینکه مبلغی اخذ کرده باشد . 


3- پیوند شدن صفحه کلیدی سایت: در صورتیکه همگی به ورقه اصلی سایت شما پیوند بدهند و به مطالب وب سایت شما پیوند ندهند، نیز منجر می شود بک لینک به بک لینک و پیوند بد تبدیل شود . 


4- لینک و پیوند شدن سایت شما در وب سایت غیرمرتبط به موضوع سایت: معمولا یوزرها در تارنما خود لینک و پیوند هایی را قرار می دهند که با مورد وبلاگ شان مرتبط است، در‌صورتی‌که موضوع وب سایت شما در قضیه با صرفه سازی تارنما باشد و در آن وب سایت اسب فروشی را لینک دهید، صریح هست که این بک لینک بد هست . 


5- لینک شدن تارنما در وب سایت های بی کیفیت: همان گونه که وبسایت هایی بی کیفیت خودشان کیفیت چندانی ندارند، لینک و پیوند هایی که از آن ها به تارنما شما ارسال می شود، هم بد می باشند و اگر آن وبسایت ها اسپم باشند حتی سبب جراحت به درجه وب سایت شما می شوند . 


6- لینک و پیوند شدن سایت به فیس مخفی: پیوند ها برای این قرار داده می شوند تا کاربران آن ها را ببینند و از آن ها به کارگیری کنند، اما در حالتی که لینک و پیوند ها مخفی باشند و قابل سناریو نباشند، Backlink غیره طبیعی می باشد . 

  • ۹۸/۰۲/۲۴
  • ati alipour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی