ریدایرکت
Redirect چیست؟ ریدایرکت مبحثی دارای اهمیت در سئو و رتبهبندی سایتها و به مضمون انتقال بازدیدکنندگان یا این که موتورهای کاوش به مکان یا این که آدرسی نو هست که به صاحبان سایتها قابلیت میدهد که نرمافزارها یا این که یوزرها را به نشانی دلخواه خود جهت دهی نمایند . از جانب کاربران، ریدایرکت زمانی رخداد میافتد که صفحهای معلوم را درخواست میکنند؛ اما به کاغذ ای دیگر سوق دهی می گردند . در اکثر زمان ها مواقع، صاحب وب سایت کاغذ یا مطلبی را حذف میکند و یک ریدایرکت ایجاد مینماید تا یوزرها و موتورهای جستجو را به برگه مرتبط یا شبیه بفرستد . ریدایرکت تمهید بهتری میباشد برای این که کاربران پیام لینک و پیوند شکسته ۴۰۴ را اخذ نکنند . ریدایرکتها نقش مهمی در معاش صاحبان سایتها، توسعهدهندگان و جستجوگرها ایفا میکنند . درصورتی که می خواهید وب سایت خویش را سالم نگه دارید، می بایست ریدایرکت را بر شالوده راهکار از پیش اندیشیده، انجام دهید . برای مثال، در حالتی که یک پست یا این که برگه را حذف می کنید یا محتوا را به یک URL تازه منتقل میکند، نباید ریدایرکت کردن را فراموش فرمائید .
به
طور کلی ریدایرکتها به سه دسته تقسیم میشوند : 1- ریدایرکت ۳۰۱ که به طور دائم صفحه شما را به آدرس جدیدی منتقل میکند (برای سئو سفارش میشود) . در این حالت، دامنه اینترنت سایت خویش را تغییر تحول میدهید . این redirect مهمترین کاری هست که بایستی به منظور خودداری از خطای ۴۰۴ و… روی سایت انجام شود . در upgrade کردن http به https، از این جور انتقال صفحه بسیار به کارگیری میگردد .
2-
ریدایرکت ۳۰۲ که برای انتقال موقت کاغذ است و بعد از آن از مدتی می توانید کاغذ را به آدرس پیشین بازگردانید؛ 3- متای رفرش که به جای آنکه در مرحله سرور باشد، در سطح ورقه انجام می گردد . این گونه ریدایرکتها معمولا کندتر می باشند و برای سئو سفارش نمی شوند . این مدل ریدایرکتها معمولا با شمارش معکوس پنج ثانیهای همراهاند یا متنی شبیه به «اگر تا ۵ ثانیه دیگر جهت دهی نشدید، اینجا را کلیک کنید» سناریو میدهند .
اما مدل دیگری ریدایرکت هم وجود دارد که به ۳۰۷ دارای شهرت است و درواقع به عبارتی ریدایرکت موقت ۳۰۲ در HTTP ورژن 1 .1 هست .
دو
جور متداول redirect 1-
انتقال تمام صفحه ها تارنما به آدرسهای جدید، مانند تغییرو تحول دامنه یا تغییرو تحول ساختار لینک تمام لینکهای سایت؛ 2- تغییر و تحول نشانی بعضا صفحات که از طرز امر مجزا برای هر برگه انجام میشود .
بیشتر
بخوانید : معرفی الگوریتم های گوگل | جدیدترین الگوریتم های گوگل را بشناسید
ریدایرکت چیست؟
یکسری
سوال متداول در رابطه ریدایرکتها : 1 .
آیا ریدایرکتها برای سئو زیان آور هستند؟ در اکثر زمان ها موارد پاسخ به این سوال «خیر» است؛ اما بستگی به حالت دارد . استفاده خطا از redirect، موجب پیدایش معضلات زیادی خواهد شد، از کاهش سکو صفحات گرفته تا از دست دادن ترافیک . درصورتی که شما در URL صفحه ها تغییری ایجاد کردهاید، ناچارید از redirect برای صفحه ها خویش استفاده کنید؛ زیرا نمیخواهید تمام تلاشهایی را که برای جلب مخاطبان به سایتتان کردهاید، یکباره از دست برود .
2 .
چرا می بایست یک URL را ریدایرکت کنم؟ با ریدایرکت کردن یک URL تغییر و تحول مسیر داده و هم مخاطبان و نیز موتورهای کاوش را به URL نو میفرستید . پس از هر تغییری که روی وب سایت انجام میدهید، مثل حذف یک پست، تغییرو تحول ساختار URL یا تغییر و تحول دامنه سایت، بایستی برگه وب سایت را منتفل کنید، اگر نه کاربرها با ارور 404 مواجه میشوند . در صورتی که تغییرات کوچکی مثل حذف یک مطلب کهن ایجاد میکنید، باید با ریدایرکت 301، آن را به مطلب نو دارای ربط ساماندهی فرمایید یا از ریدایرکت 401 استعمال فرمائید تا به کاربرانتان اعلام فرمایید که این مقاله را حذف کردهاید . بدون داشتن برنامه، صفحات را حذف نکنید و مقاله ها را به چهره اتفاقی به URL هایی که ربطی به مقاله حیاتی ندارند، هدایت نکنید .
پروژههای بزرگتر redirect، به یک استراتژی برای انتقال URL نیاز داراست . انتقال از HTTP به HTTPS، تغییرو تحول مسیر URL یا این که جابهجایی وبسایت به دامنه جدید، از این دست موارد هست .
در این مواقع، بایستی همگی URLهای تارنما خویش را بررسی نمائید و آن ها را به آدرسهای جدید خویش در دامنههای نو بسپارید . پس از اینکه تصمیم گرفتید به چه شکل انتقال URL ها را انجام دهید، بهتر میباشد عملیات انتقال صفحات را استارت نمایید . به کار گیری از ابزار تغییر تحول آدرس در کنسول جستجوی گوگل برای اطلاع از تغییرات نشانی در گوگل به کارگیری نمائید .
- ۹۸/۰۳/۰۵