مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

  • ۰
  • ۰

پیج  رنک گوگل

پیج 
رنک گوگل: فرض نمایید دو تا وب سایت می‌باشند که درباره یه مورد یکسان دو تا مقاله عالی منتشر کردند . هردو مقاله کیفیت یکسانی دارا هستند . 
عالی کدوم تو نتایج فراتر قرار می گیره؟ 
گوگل با یه منطقی میگه اگه یه تارنما مطلبش انقدر خوب بوده که چند نفر بهش پیوند دادند، یعنی برای سایر مخاطبین هم بهتره . پس بایستی تو سکو بالاتری قرار بگیره . 

سئو در مشهد
به همین سادگی! 
برای این کار، پیج رنک تعریف شد که یه عددی در میان ۰ تا ۱۰ میباشد . 

Page Rank یا به اختصار PR اولین الگوریتم سکو بندی گوگل بود . 

ولی جدید کار شروع شده بود . امتیاز بر شالوده تعداد لینک میتونست خیلی مخرب باشه . 
که البته بود! 


Google 
VS Black Hat SEO خیلی زود مزرعه های پیوند (سایت های پر از پیوند به دیگران) و خرید و فروش پیوند خط مش به‌زمین‌خورد . البته گوگل رند تر از این کلام ها بود . استارت کرد به اعمال فاکتورهایی برای امتیاز دهی لینک و پیوند ها . 

مثلا اگه یه برگه به چند تا لینک اشاره کنه امتیاز دربین تعدادی تا پیوند پخش بشه . یا این که اعتبار تارنما لینک و پیوند دهنده در اندازه امتیاز تاثیرگذار باشه . 
(برای دیدن محاسبات ریاضی دقیقش میتونید به پیوند منبع مطلب بازگشت کنید) 


هر تعدادی که این بهبود یاری متعددی به جلوگیری از تقلب کرد ولی بودند کسایی که باز نیز خط مش به دور زدن پیج رنک گوگل را یاد تصاحب کردن . به مرور گوگل، فاکتورهای پیج رنک رو به چهره آشکار (مثل روایت لینک و پیوند های نوفالو) و گاها مخفیانه بهبود بخشید و الگوریتم های دیگه ای رو هم برای رتبه بندی نتایجش اعمال کرد . 

نبرد در میان سئوکارهای کلاه سیاه و گوگل همیشه وجود داره . ممکن است تو یه دوران کوتاه این سئوکارها موفق باشند و نتایج خیر رو به کارفرماشون ارائه بدنو پول نیکی بگیرند . ولی در نهایت با بهبود مداوم الگوریتم های مرتبه بندی گوگل، کسی که زیان می کنه کارفرماهایی می باشند که کارشون رو به دست این مدل از سئو امور سپردن . 

  • ۹۸/۰۵/۲۴
  • ati alipour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی