مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

  • ۰
  • ۰

یک عدد از مباحث مهمی که در میان اشخاص فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و متخصصان سئو مشترک است و بایستی دقت ویژه‌ای به آن داشت،بحث نرخ کلیک یا CTR یک سایت است .در این مقاله میخواهیم در آغاز بدانیم نرخ کلیک چه است و آنگاه تکنیک‌های که باعث ارتقا CTR میگردند را به شما یادگرفتن دهیم . 

بهترین سئو کار

نرخ 
کلیک یا CTR چیست؟ CTR یا این که نرخ کلیک مخفف سه‌کلمه‌ای Click Through Rate می باشد در حقیقت به میزان تعامل و عکس‌العمل مثبتی که از سوی کاربران دریافت می‌کنید گفته می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر به تعداد کلیک‌های که یوزرها بر روی تبلیغات یا هر چیزی که مربوط به وبسایت شما باشد گفته می شود . 

تعداد نمایش برگه شما به کاربران (impression) تقسیم‌بر تعداد کلیک آن ها بر روی لینک شما را CTR میگوییم .برای 
نمونه در صورتیکه شما ۲۰۰ نمایش داشته باشید و فقط 10 نفر بر روی وبسایت شما کلیک کنند، نرخ کلیک شما تنها 5 درصد است! 
محاسبه 
نرخ کلیک میزان نرخ کلیک یا این که CTR برای هر کلمه و واژه حساس و هر ورقه متفاوت می باشد . برای نمونه امکان دارااست نرخ کلیک شما برای آموزش سئو 12 درصد باشد اما برای عبارت فراگیری سئو حرفه‌ای 19 درصد باشد و هر دو این عبارت‌ها به یک کاغذ منتهی شوند؛ و هم یک عدد CTR متوسط برای هر برگه از وب سایت شما برآورد میشود که متوسط نرخ کلیک تمام عبارتی می باشد با جستجوی آنها کاغذ شما در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند . 

Impression 
چیست؟ Impression به معنای حضور شما در برگه نتایج کاوش هست . هر مقطع که یک استفاده کننده کلماتی را در گوگل کاوش میکند برای تمام مو جود در کاغذ یک Impression ثبت خواهد شد . ولو در صورتی‌که شما در باکس‌های ویژه مثل سناریو نقشه یا این که سناریو تصاویر نیز حضورداشته باشید یک Impression هم برای شما تصویب می گردد . 
چنانچه شما در انتهای برگه دوم نتایج گوگل حضورداشته باشید البته کاربر به این ورقه مراعات ننماید برای شما Impression تصویب خواهد شد ولی در صورتیکه کاربر وارد کاغذ دوم شود چه بسا در صورتی‌که به زیر کاغذ مراجعه نکند که سود شما‌را مشاهده نماید برای شما Impression ثبت می‌شود . 

نرخ 
کلیک یا این که CTR متوسط بر پایه رتبه‌بندی گوگل به‌طور میانگین هر سکو در نتایج گوگل درصد معینی از کلیک یوزرها را به خود اختصاص می دهد . بیشترین نرخ کلیک معمولاً مربوط به جایگاه یک گوگل می‌باشد که در درحال حاضر حاضر در دسکتاپ 34 .87 درصد و در گوشی 27 .89 درصد است . اعتنا نمایید که این‌یک عدد میانگین جهانی می‌باشد یعنی برای تمام کلمه ها و سایت‌ها . درنتیجه ممکن هست شما سکو یک گوگل باشید ولی نرخ کلیک شما بیش از ۸۰ درصد و یا این که حتی کمتر از ۲۰ درصد باشد . 

نمودار ذیل عدد میانگین نرخ کلیک یا این که CTR برای رتبه‌بندی نتایج گوگل را در جولای 2018 و در دو نسخه گوشی و دسکتاپ نمایش میدهد . همان‌طور که در نمودار مشخص است رتبه ۱ گوگل درمجموع به‌اندازه رتبه‌های ۲، ۳، ۴ و ۵ بازدیدکننده جذب می نماید و همین دستور اهمیت کسب مرتبه یک گوگل را سناریو میدهد . 

در 
ادامه بخوانید: یادگرفتن کامل ابزار گوگل سرچ کنسول سکو شما در نتایج گوگل بر مبنا CTRطی دو سال اخیر گوگل ابزارهای گوناگونی نظیر نقشه گوگل، Featured Snippet، سناریو اخبار، ریچ اسنیپت (rich snippets) و … را معرفی کرده میباشد که هرمورد فضایی از صفحه نتایج کاوش را در اختیاردارند . علاوه بر این‌ها باید تبلیغات گوگل را نیز به این لیست بیشتر کرد چون عملاً رده مرتبه ۱ و نرخ کلیک را ذیل تأثیر قرار می دهد . 
 

  • ۹۸/۰۶/۱۴
  • ati alipour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی