مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

  • ۰
  • ۰


ریدایرکت 301 (redirect 301) چه است؟
تغییر تحول مسیر یا این که ریدایرکت ۳۰۱، تغییر و تحول همیشگی مسیر از یک URL به یک URL دیگر می‌باشد. تغییر‌و تحول مسیر ۳۰۱، بازدیدکنندگان وبسایت و موتورهای کاوش را به URL گوناگون از آنچه در نوار مرورگر خویش تایپ کرده بودند، هدایت مینماید. از این گونه تغییر تحول مسیر به عارضه ها مختلفی به کار گیری می گردد که درین نوشته‌ی‌علمی به آنان اشاره میکنیم. عدم دقت به ریدایرکت صفحه های به جهت تغییر و تحول ساختار صفحه ها یا این که تغییر‌و تحول نشانی اصلی تارنما، موجب داخل شدن ضربه به درجه سئو وبسایت خواهد شد. نکات لازم برای به کارگیری از ریدایرکت ۳۰۱ و مزایای آن را درین نوشته‌ی‌علمی بخوانید.

بهترین سئو کار
بگذارید این نوشته‌ی‌علمی را با یک نمونه جذاب آغاز کنیم. فرض فرمائید در پهنا دو سال، پنج توشه مکان معاش‌تان را عوض کرده‌اید، خب بدون شک او‌لین کاری که بعداز هر توشه تغییر و تحول مکان بایستی انجام بدهید این می باشد که نشانی صندوق پستی‌تان را هم عوض نمائید تا طومار‌ها و بسته‌های مهم را از دست ندهید. این قضیه در رابطه اینترنت‌وبسایت‌ هم درست گو می باشد. هنگامی که نشانی وبسایت را تغییر تحول می‌دهید، چیزهای ارزشمندی دارید که رها کردنش عاقلانه وجود ندارد، براین اساس بهتر می‌باشد از تغییر تحول مسیر URL به کار گیری فرمایید تا بازدیدکننده‌های وب سایت گذشته را به نشانی تازه هدایت نمایید.
از آن‌جایی که ریدایرکت 301 راهی هست برای آن که authority دامنه وبسایت و سکو‌بندی آن را در بین وبسایت‌های دیگر مراقبت نمائید، از لحاظ سئو قیمت متعددی داراست. به عبارتی‌طور که می دانید، اعتبار کاغذ و همینطور اعتبار دامنه در سئو، دو دلیل بسیار مهم به حساب می آید. تغییر و تحول مسیر 301، با تغییر‌و تحول مستمر URL برگه، بازدیدکنندگان و موتورهای کاوش را سوای نیاز به تایپ URL تازه به برگه نو منتقل مینماید. ریدایرکت 301 ، URL‌ های متفاوت و دارای ارتباط به یک ورقه از وب سایت را عده‌آوری میکند و در فیض موتورهای کاوش برای مرتبه‌دهی به آنها از یک تیتر به کار گیری میکنند.
دو لینک و پیوند ذیل را در حیث بگیرید:
blog.hubspot.com
http://blog.hubspot.com
روی هرکدام از پیوند‌ها که کلیک نمایید، هنگام بار گذاری شدن کاغذ، با نشانی blog.hubspot.com مواجه میشوید، زیرا این دو نشانی به blog.hubspot.com ریدایرکت ۳۰۱ گردیده‌اند. صاحبان وبسایت‌ها و وبمستران برای خودداری از تولید محتوا و URL تکراری، از این جور انتقال مسیر تارنما به کارگیری می‌نمایند. به این ترتیب، آدرسی که سکو‌بندی آخرین را اخذ مینماید، نشانی پایانی میباشد که در مرورگر خویش تماشا میکنید. 

بیش تر بخوانید : الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چه می‌باشد و چه گونه کار می‌کند؟

ریدایرکت 301 (redirect 301) چه میباشد


سه استدلال برای به کارگیری از redirect 301
1- ترکیب کردن URL های متفاوت تحت یک نشانی تا اعتبار دامنه را ارتقاء دهند؛
2- برندسازی دوباره یا این که تغییر‌و تحول اسم و نشانی تارنما؛
3- هدایت ترافیک از یک URL به نشانی دیگری که وابسته به مالک به عبارتی وبسایت می باشد، ولی بازدیدکنندگان کمتری داراست. گه گاه صاحبان تارنما‌ها، دامنه‌هایی شبیه با زمینه خویش را می خرند تا ترافیک سایتشان را ارتقاء دهند.

به چه شکل ریدایرکت ۳۰۱ را اجرا کنیم؟
برای انجام این عمل دو خط مش موجود هست:
1- یدایرکت ۳۰۱ در سرور با به کارگیری از فولدر htaccess با دستکاری فولدر htaccess می توانید تغییر‌و تحول مسیر ۳۰۱ را به راحتی انجام بدهید. سرورهایی که از قابل انعطاف‌افزار Apache استعمال میکنند، میتوانند به راحتی با این شیوه، به انگیزه خویش برسند. اما رئیس پیکربندی آن در درازمدت طاقت فرسا خواهد بود. برای این عمل می بایست از FTP وارد وبسایت خویش گردید، پوشه‌ها را دستکاری نمایید و آن گاه روی سرور آپلود نمائید. این فرایند ریدایرکت سرور را به کاری طاقت فرسا تبدیل می نماید.
2- ریدایرکت در صفحه ها وبسایت: از روش وارد کردن کد در برگه به شکل دستی و با امداد تصاحب کردن از افزونه ها انجام می گردد.

موردها به کار گیری تغییر‌و تحول مسیر ۳۰۱
1. تغییر و تحول نشانی یا این که تغییر و تحول ساختار صفحه ها وب سایت؛
2. تغییر‌و تحول URL وب سایت به نشانی دیگر؛
3. انتقال صفحه ها کهن به صفحه های نو؛
4. اضافه کردن یا این که حذف SSL

چهار اشتباهی که در ریدایرکت ۳۰۱ می بایست از آن اجتناب نمائید
1- تفاوت قائل نشدن دربین http://www و //:http : این عمل موجب افت سکو سئو سایتتان میشود. برای آن‌که گوگل محتوای این دو پیوند را اسکن گردیده تلقی نکند، می بایست از تغییر و تحول مسیر 301 استعمال فرمائید؛
2- فارغ از انجام تغییر‌و تحول مسیر ۳۰۱، محتوای وب سایت خویش را به دامنه نو منتقل نکنید زیرا کراولرهای گوگل خیلی زود محتوا را نسخه برداری و تکراری تشخیص می دهند و سایتتان را جریمه خواهند کرد. 
3- پیوند‌های سابق وب سایت را بی تردید مسلما ریدایرکت نمایید. بعضی صاحبان وبسایت‌ها پیوند‌های دیرین را در تارنما خویش قرار می دهند و می‌گویند که نشانی نو به‌این وب سایت منتقل شده‌است. این عمل نادرست می‌باشد و موجب ارتقاء جایگاه سئو تارنما شما نخواهد شد.
4- استعمال از ریدایرکت ۳۰۲ به جای ریدایرکت ۳۰۱: تغییر و تحول مسیر ۳۰۲ در معنای انتقال موقت هست و اعتبار ورقه انتقال یافته نگهداری می‌گردد و صرفا محتوا و URL مبتلا تغییر‌و تحول می گردد. ریدایرکت ۳۰۲ در موتورهای کاوش تثبیت نمیشود و برای سئو وب سایت شما اثر گذار نخواهد بود.
 

  • ۹۸/۰۶/۲۸
  • ati alipour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی