مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

  • ۰
  • ۰


چنانچه به تازگی وارد اکانت گوگل سرچ کنسول خویش گردیده باشید، این اطلاعیه را چشم‌اید که سرچ کنسول نو مرحله بتا را پشت راز گذارده میباشد.

سئو در مشهد

گرچه از اولِ سال ۲۰۱۸ که گوگل آن را معرفی کرد، این کنسول در دسترس بود ولی از دید فنی تا به امروز در مرحله بتا بود تا گوگل خصوصیت‌های بیشتری به آن بیفزاید. با دقت به اطلاعیه گوگل، آن‌ها به افزودن خصوصیت‌ها ادامه می دهند ولی آن ها تصمیم گرفتند ورژن تازه سرچ کنسول را منتشر نمایند چون:

“ما معتقدیم که رایج‌ترین کاربردها به وجه نیکی در سرچ کنسول نو، پشتیبانی گردیده‌اند.

خصوصیت‌های ورژن نو گوگل سرچ کنسول
گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) پیش از اتمام مرحله بتا هم خصوصیت‌های متعددی داشت (که به دنبال پاره ای در رابطه آنان سخن میکنیم)، البته گوگل دو تغییر‌و تحول مهم در آن فیس داده هست:

گزارش تلاش دستی (Manual action) به کاغذ مرور (Overview) طولانی تر شد.
ابزار URL Inspection بجای اینکه روی ورژنی از ورقه که در ایندکس‌های گوگل موجود است اجرا شود، اینک بر روی نسخه لایو برگه اجرا می‌گردد.
گوگل همینطور یک نوارکناری (سایدبار) به سرچ کنسول نو بیشتر کرده که یافتن، دسترسی و جابجایی در بین گزارش‌ها را معمولی‌خیس نموده است:

راهنمای گوگل سرچ کنسول نو
در صورتی‌که شما هنوز گوگل سرچ کنسول نو را ندیده‌اید و یا این که آن را آزمون نکرده‌اید، تغییرات پهناور و بهبودهایی برای داده‌های در دسترس به شما راجع‌به اینکه گوگل چه طور وب سایت شمارا می‌بیند موجود هست. در‌این بخش ما به نقل از‌های متفاوتی که در دسترس شما می‌باشند و اینکه چه گونه شایسته ترین استعمال را از کلیه داده‌هایی که گوگل در مشت شما می گذارد، می پردازیم.

سایدبار سرچ کنسول
بخش Performance
در‌این بخش لغات کلیدی مختلفی که با جستجوی آن‌ها وب سایت شما در موتور جستجوی گوگل اکران داده شده‌است و روی لینک و پیوند تارنما شما کلیک شده‌است را تماشا می کنید. از این لغت ها کلیدی می‌اقتدار برای تبلیغات سرچ گوگل نیز به کار گرفت. گزارش تلاش (Performance) جایگزین Search Analytics در گوگل سرچ کنسول کهن (گوگل وبمستر تولز) شده‌است. گزارش‌های تازه به عبارتی معیارها و مجموعه‌بندی‌های کهن را دارااست:

کلیک‌ها
اکران‌ها (Impressions)
نرخ کلیک (CTR)
معدل مرتبه در حاصل (Average position)
دستگاه‌ها
روش ظواهر شدن در نتیجه ها (Search appearance)
کشورها
تغییر و تحول وسیع در اینجا این می باشد که داده‌های گوگل سرچ کنسول نو مرتبط با ۱۶ ماه قبل میگردند که پیشرفت بزرگی نسبت به بازه زمانی ۹۰ روزه نسخه سابق می‌باشد.

گوگل سرچ کنسول performance
به عقیده ما، در نسخه تازه تقسیم‌بندی داده و رفتن به عمق صفحه ها و سطح کوئری بی آلایش‌خیس از نسخه سابق می باشد.

به کار گیری از گزارش Performance
به کار گیری از گزارش کارایی بی آلایش و سریع می باشد. داده‌های مرتبط با Performance سایت شما در ۴ قدم معین می شود:

معیاری را که می خواهید، گزینش فرمایید: آیا می خواهید نمودار کلیک‌ها، تأثیرات، CTR و جایگاه و یا این که ترکیبی از هر ۴ گزینه را داشته باشید؟ هریک را که می خواهید از نصیب بالای نمودار تعیین نمایید.
طرز تیم‌بندی معیارهای خویش را تعیین فرمایید: آیا می خواهید تعداد کلیک‌ها را به ازای کوئری‌ها ملاحظه کنید؟ معدل مرتبه صفحه های متفاوت را می خواهید ببینید؟ چند دفعه در جستجوهای تلفن همراه اکران داده می شوید؟ یکی‌از نصیب‌های تیم‌بندی را در بالای جدول زیر نمودار تعیین نمائید.
 

  • ۹۸/۰۶/۳۰
  • ati alipour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی