مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

  • ۰
  • ۰

Cohort Analysis می قدرت


Cohort Analysis
می قدرت Cohort Analysis را چک گروهی یوزرها بر طبق یک ویژگی مشترک تمجید کرد. به عنوان مثال کاربرانی که در یک مورخ برای اولی توشه به وب سایت شما راز زده اند در یک تیم قرار می‌گیرند. چک گروهی به شما اذن میدهد تیم های متفاوت یوزرها را به صورت جدا از هم باز نگری نمایید. به عنوان مثال می قدرت باز نگری کرد اخلاق و رفتار تیم های متعدد یوزرها به صورت هفتگی یا این که ماهانه با دقت به تاریخی که آن‌ها‌را به دست آورده اید چطور تغییر میکند یا این که به عنوان مثالً در شرایطی‌که برای یک سری روز یا این که یک هفته تبلیغ سایتتان روی تارنما دیگری یا این که بر روی Google Adwords بود، می‌توانید اخلاق و رفتار تیم کاربرانی که در آن برهه زمانی به تارنما شما وارداتی اند را بازنگری نمائید.

بهترین سئو کار

درین نصیب گزینش می‌کنید که در گزارش یوزرها بر چه اساسی جور بندی شوند. به صورت پیش فرض، آنالیتیکس یوزرها را بر طبق تاریخی که برای او‌لین توشه به وب سایت راز زده اند مدل بندی می‌نماید.
Cohort Size: در‌این نصیب معلوم می‌کنید که مورخ های گزارش بر طبق روز، هفته یا این که ماه باشند. در صورتی‌که هفته را گزینش نمائید، گزارش کاربرانی که در یک هفته یا این که هفت روز به دست آمده اند به شما داده میشود.
Metric: شما در‌این نصیب مؤلفه ای که برای هر تیم استفاده کننده باز‌نگری می گردد را گزینش می‌کنید.
Data range: در‌این نصیب مشخص و معلوم میکنید گزارش برای تعدادی بازه قبلی تهیه شود. مثل سایر بخش های گوگل آنالیتیکس، میتوانید گزارش را تا حداکثر 3 ماه گذشته تهیه فرمائید و دراین جا به شکل روزمره، هفتگی یا این که ماهانه آن را ملاحظه کنید.
شما همینطور میتوانید در بالای نمودار تعیین نمائید که نمودار داده مربوط را برای تمام ارتفاع دوران معلوم گردیده نشان دهد یا این که یک یا این که یک‌سری تیم استفاده کننده را مستقل نشان دهد تا بتوان آنان غیر وابسته بازنگری کرد یا این که با هم مقایسه کرد.

Acquisition Date مورخ اولی مشاهده استفاده کننده هست. در ردیف سمت چپ گزارش گروهی، مورخ اولی ورود یوزرها در آن روز داده میشود. فرض کنیم مورخ اولی ورود 27 January می باشد. 17% که برای Day 1 درج شده می‌باشد به‌این معنا میباشد که از 100% کاربرانی که برای او‌لین توشه در 27 January به وب سایت وارداتی اند، 17% روز آن گاه مجدد از وب سایت مشاهده کرده اند. به همین ترتیب، درصد هایی که در روزهای سپس نشان داده میشود نسبت به کل بازدیدکنندگان در Acquisition Date میباشد.

با تعیین آیتم Add Segment شما میتوانید یوزرها را بر پایه ی مؤلفه های متفاوت بخش بندی فرمایید و به صورت جزئی آنها‌را باز بینی فرمایید. هم زمان می‌توانید یوزرها را تا حداکثر 4 بخش قسمت بندی نمائید. با بخش بندی بازدیدکنندگان میتوانید برای مثالً اخلاق بازدیدکنندگانی که از گوگل به وب سایت شما رسیده اند با کاربرانی که به صورت بدون واسطه به وبسایت شما وارداتی اند را مقایسه نمائید. هر قسمت، جدولی تازه به نقل از با رنگی گوناگون بیشتر می نماید.

رنگ بندی منزل ها در گزارش گروهی نیز به این فیس می باشد که گوگل از 5 رنگ متفاوت برای نشان دادن نسبت مقدارها به کارگیری می‌کند. تیره ترین رنگ نمایانگر بالاترین مقدار مؤلفه می باشد و پر‌نور ترین رنگ نمایانگر زیر ترین مقدار مؤلفه. این که هر یه خرده در کجای طیف رنگ قرار بگیرد نسبت به بالاترین مقدار گزارش معقول می‌شود. مثلا در‌صورتی‌که بالاترین مقدار مؤلفه گزارش 100% باشد، هر رنگ نشانگر 20% مقدار اطلاعات میباشد یا این که در صورتی بالاترین مقدار 50% باشد، هر رنگ نشانگر 10% اطلاعات هست.

می قدرت اعلام کرد Cohort Analysis خویش بخش بندی مبنی بر مورخ هست و با افزودن Segment ها، لایه دیگری برای تقسیم اطلاعات بیش تر می‌کنید.

در صورتی‌که یوزرها را به قسمت های متفاوت تقسیم فرمائید، هر قسمت با یک رنگ متعدد نمایش داده می شود. 4 رنگ اصلی بنفش و صورتی، نارنجی رنگ، آبی‌رنگ و سبز می باشند.

User Explorer
آمار های این نصیب مرتبط با تک تک کسانی می‌گردد که به تارنما شما راز زده اند. گوگل آنالیتیک آی پی اشخاص را در مشت شما قرار میدهد و شما با داشتن آی پی ها می‌توانید نکات مختلفی را این نصیب استخراج نمایید.

یادگرفتن گوگل آنالیتیک ؟ | گوگل ارزیابی چه چیزی است ؟ آنالیتیکس چه میباشد ؟ | گوگل بررسی تارنما

در تصویر بالا با کلیک روی هر آی پی مانند آی پی جان دار در قاب قرمز‌رنگ می‌توانیم بفهمیم این فرد چه ساعتی، از چه طریقی، با چه وسیله ای و… وارد تارنما ما گردیده و چه وقتی را در تارنما سپری نموده است.

فراگیری گوگل آنالیتیک ؟ | گوگل بررسی چه است ؟ آنالیتیکس چه است ؟ | گوگل بررسی تارنما

Demographics
این نصیب مرتبط با سن و کالا مشاهده کننده های وب سایت می‌باشد. که گوگل آنالیتیک در مشت ما قرار میدهد. با کلیک روی Overview به نمودار های میله ای و دایره ای از برهه زمانی های سن و جنسیت تماشا کننده ها خوا هیم رسید.

یادگرفتن گوگل آنالیتیک ؟ | گوگل بررسی چه چیزی است ؟ آنالیتیکس چه میباشد ؟ | گوگل محاسبه تارنما

در پی همین قست برای باز‌نگری با جزییات بیشتر مقام سنی بازدیدکننده های وب سایت از منو کناری روی Age کلیک می‌کنیم که به برگه ای مشابه به تصویر تحت هدایت می شویم.

فراگیری گوگل آنالیتیک ؟ | گوگل تحلیل چه می‌باشد ؟ آنالیتیکس چه می باشد ؟ | گوگل تحلیل وب سایت

همینطور با کلیک روی Gender از منو سمت چپ به آماری ظریف از جنسیت مشاهده کننده های وب سایت خوا هیم رسید.

فراگیری گوگل آنالیتیک ؟ | گوگل تحلیل چه چیزی است ؟ آنالیتیکس چه چیزی است ؟ | گوگل محاسبه تارنما

Interests
این نصیب از بخش یوزرها آمار علایق مخاطبان شما‌را نشان می‌دهد. مثلا در صورتی شما یک وبسایت فروشگاهی داشته باشید و گونه های مختلفی از تولیدات در آن وجود داشته باشد با استعمال از این بخش و زیرمجموعه هایی که دارااست می‌توانید مشاهده کنید بازدیدکننده ها کدام مدل بندی را اضافه دوست داشته اند و از این به آن گاه برای ارتقا فروش خویش روی آن نوع بندی سپرده گذاری بیشتری انجام دهید.
 

  • ۹۸/۰۶/۳۱
  • ati alipour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی