مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

  • ۰
  • ۰


شناخت با متا تگ ها
متا تگ ها و یا این که به اصطلاح متا دیتا (Meta Data)، اطلاعاتی میباشند که در تعریف داده ها دیگر آیتم به کار گیری قرار می‌گیرند و در واقع داده ها تکمیلی صفحه های اینترنت شما میباشند و به وسیله بازدید کنندگان قابل رویت نیستند. این تگ ها می‌توانند در هر برگه اینترنت با هر فرمتی و در‌حالتی که که کاغذ شما دارنده فریم (کادر) باشد، در بخش head کاغذ گزینه به کار گیری قرار گیرند.

سئو در مشهد

امروزه اکثر موتور های کاوش از برچسب های متا استعمال می‌نمایند این برچسب ها برای باز نگری و شاخص گذاری صفحه ها آیتم استعمال قرار می‌گیرند به‌این مضمون‌ که شما می‌توانید بوسیله این تکنیک در دست گرفتن بیشتری بر روی طریق اکران کاغذ در موتور کاوش و در غایت ارتقا ترافیک اضافه در آن، داشته باشید.

متا تگ ها از دو نصیب کلی تشکیل‌شده اند:

Name: مشخص و معلوم کننده اسم متا تگی میباشد که شما قصد استعمال از آن را دارید.
Description: گزینش کننده محتویات متاتگ برای موتورهای کاوش میباشد.

گونه های متاتگ ها
متاتگ ها اشکال مختلفی دارا هستند که هرمورد بسته به نیاز اینترنت مستر موثر می‌باشند. درپی به مهم ترین و موثر ترین متاتگ ها می‌پردازیم.

لهجه ساختاری (Content Type)
این متاتگ ساختار کاغذ شما‌را به موتورهای کاوش معرفی میکند و میگوید که کاراکتر های آن از چه یونیکدی پیروی میکنند. این متاتگ بدون شک می بایست در کدنویسی هر قالب آیتم استعمال قرار گیرد.

< meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=utf-8\" />

توضیحات (Description)
این متاتگ از بالاترین اهمیت برای موتورهای کاوش شامل است و محتوای برگه شما‌را معرفی خواهد کرد. برای قرار دادن این متاتگ در کد نویسی خویش باید آنرا بین تگ Head و بعداز Title و متاتگ Content Type قرار دهید.

< meta name=\"description\" content=\"Description\" />

لغت ها کلیدی (Keywords)
این متاتگ برای معرفی عبارات کلیدی باطن تارنما شما در حیث گرفته شده‌است. تلاش فرمایید لغت ها کلیدی که در‌این نصیب به کارگیری می‌کنید در محتوای کاغذ به فعالیت گرفته گردیده باشد. زیاد بودن لغات کلیدی در Ranking تارنما فیض برعکس تولید میکند و کمتر بودن آن سود بهتری را درپی دارااست ( حداکثر 10 واژه و کلمه ) و حداکثرتعداد کارکتری که در‌این نصیب می قدرت بیش تر کرد 500 کارکتر است. قابل ذکر می‌باشد برای تقسیم بندی کلمه ها کلیدی، از نشانه ویرگول به طور انگلیسی به کار گیری فرمائید.

مولف (Author)
در‌این متاتگ می‌توانید اسم مولف را قرار دهید. این متاتگ برای وبسایت هایی که یک سری رئیس و استفاده کننده جدا از هم دارااست، می‌تواند اثر گذار واقع شود.

< meta name=\"author\" content=\"Arash Kamali\" />

لهجه وبسایت و محتویات آن (Content Language)
این متاتگ در موتورهای کاوش بسیار موثر هست و در مواردی که موتورها بخواهند وب سایت ها را بر طبق گویش و یا این که حوزه‌ زبانی آن‌ها تیم بندی کنند، بسیار موثر هست.

< meta http-equiv=\"content-language\" content=\"fa\" />

حق چاپ و انتشار(Copyright)
این متاتگ معمولا برای وبسایت هایی با محتویات مختص مانند تارنما های علمی-فرهنگی ارائه دهنده مقاله ها در سطح جهانی، گزینه به کارگیری قرار می‌گیرد. درین گونه متاتگ مورخ و گونه اسکن رایت تارنما به اکران ‘گذارده می‌شود.

< meta name=\"copyright\" content=\"©2014 PARSDATA\" />

اسپایدر (Robots)
این متاتگ به طرز واکنش ربات های کاوشگر با وبسایت شما، می‌پردازد. ولی همگی ی ربات ها از این متاتگ پیروی نمیکنند (مانند ربات گوگل که پیرو توضیح خوا هیم بخشید)، ولی بد وجود ندارد که در برگه اولیه وب سایت خویش آن را به کارگیری فرمایید. این متاتگ برای وقتی اثرگذار خواهد بود که شما از robots.txt استعمال نکرده اید.
در فرمان زیر به ربات ها خواهید خاطرنشان کرد که کاغذ شمارا در لیست کاوش ذخیره کرده و از پیوند های جان دار در آن پیروی نمایند.

ربات گوگل (Googlebot)
این متاتگ منحصر ربات جستجو گر گوگل است و همان گونه که گفته شد از‌آن‌جا‌که این ربات در متاتگ Robots فعالیت نمیکند، می‌توانید از این متاتگ استعمال کنید.

< meta name=\"googlebot\" content=\"noarchive\" />

متاتگ generator
از این متاتگ می‌توانید برای هنگامی به کار گیری فرمایید که می‌خواهید مشخص و معلوم فرمائید برگه متبوع از چه برنامه یا این که خدماتی جهت تکثیر محتوا به کارگیری می‌کند. این متاتگ تماما از روی اراده است و تاثیر چندانی در درجه و تلاش سایتتان در موتورهای کاوش ندارد.

< meta name=\"generator\" content=\"Dreamweaver CS\" />

انقضا (Expire)
این متاتگ مورخ انقضای ورقه را معین می کند.

< meta name=\"expires\" content=\"tue, 21 Jun 1999\" />

در اختیار گرفتن کش (Cache-Control)
برای مدیر طریق انبارکردن صفحه ها در مرورگر یوزرها، از این متاتگ به کارگیری میگردد. در اکثر مرورگرها محتویات ورقه شما، مانند تصاویر، پوشه ها و .. در خاطر موقت ذخیره می‌شوند تا در مراجعات بعدی سریعتر به آن ها دست پیدا نمایند، ولی در مواردی لازم می باشد تا محتویات ورقه از این سعی مصون بمانند. برای این خواسته میتوانید از این متاتگ به کار گیری فرمایید. در پایین مقادیر قابل به کار گیری در‌این امر به یاور توضیحات آورده شده‌است:

< meta http-equiv=\"Cache-control\" content=\"public\" />

محتوای شما در یاد مشترک تمام یوزرها یک سیستم ذخیره میگردند.

< meta http-equiv=\"Cache-control\" content=\"private\" />

محتوای شما فقط در یاد اسم کاربری شما ذخیره میشود.

< meta http-equiv=\"Cache-control\" content=\"no-cache\" />

هیچ ذخیره ای از محتوای شما در خاطر چهره نمی گیرد.

< meta http-equiv=\"Cache-control\" content=\"no-store\" />

در محدوده وقتی کوتاهتری محتوای شما ذخیره و مراقبت می‌شوند و به طور بایگانی در نمی آیند.
 

  • ۹۸/۰۷/۰۲
  • ati alipour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی