مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

  • ۰
  • ۰


احتمالا می‌دانید همه فعالیتی که موتور جستجوی گوگل انجام می‌دهد،  سئو در مشهد   به یاری یک الگوریتم هسته مرکزی و تعدادی الگوریتم های فرعی انجام می شود که مثل بازوهای الگوریتم هسته کار میکنند. در‌این نوشته‌ی علمی قصد دارم لیست بی نقص به روز و معرفی الگوریتم های گوگل از سال 2000 تا همین امروز را معرفی کنم و کاربرد هرمورد را هم به شما توضیح بدهم:

آنچه در‌این مقاله یاد خواهید گرفت  اکران سرفصل ها 
آپ دیت الگوریتم گوگل؛ لیست جدیدترین الگوریتم ها
منبع این نوشته‌ی‌علمی تارنما دارای اعتبار moz میباشد. بعضا از آپ دیت های الگوریتمی که در پی معرفی می‌کنم، به وسیله گوگل تایید گردیده و بعضا تایید نشده اند و صرفا یک حدس از طرف سئوکارهای مشهور می باشند. این مسئله را با اعتنا به مشاهده متن مقابل هر الگوریتم (تایید گردیده/تایید نشده) می‌توانید متوجه گردید. به سراغ او‌لین آپ تو دیت های گوگل در سال 2000 برویم:

خطاها ایندکس گوگل در اکتبر 2020 (تایید گردیده)
گوگل این توشه گفت که عمده ایرادات مرتبط با ایندکس کردن صفحه های در سطح اینترنت رفع شده‌است.

خطاها ایندکس در سپتامبر 2020 (تایید گردیده)
خویش گوگل وجود اشتباهات ایندکسینگ را از اولِ ماه سپتامبر تایید کرد و ابزار moz هم خبر اعطا کرد که‌این ایرادات مخصوصا در انتهای این ماه قابل مشاهده بوده.

رفع گونه های گوگل ژوئن 2020 (تایید گردیده)
در روز 22 ژوئن در حاصل گوگل اتفاقات جدیدی صورت بخشید. ابزار moz اکران داده که تغییرات پهناور ای در حالا اجراست در حالی که به حیث آپ تو دیت الگوریتمی اجرا نشده بود. بعداز این گوگل از این خبر اعطا کرد که‌این یک اختلال کوچک بود و با گاز به وسیله مجموعه گوگل رفع گردیده.

آپ تو دیت هسته در می 2020 (تایید گردیده)
پس از بروزرسانی مدیک در سال 2018، سایت moz بروزرسانی هسته گوگل در ماه می 2020 را تحت عنوان دومی مطرح ترین بروزرسانی هسته در حیث گرفته!

همگی گیری ویروس کرونا در مارچ 2020
خب راستش کووید 19 یا این که به عبارتی کوید-19 یک بروزرسانی یا این که به روز الگوریتمی نبود! ولی در هر اکنون سرایت این بیماری در عالم منجر ساخت و ساز تغییرات عظیم در پروسه و کردار مخاطبان حین کاوش در وب شد.

بروزرسانی هسته گوگل در ژانویه 2020 (تایید نشده)
در 13 ژانویه 2020، ابزار moz توانست تغییرات به شدت پهناور و بزرگی را در سطح اینترنت شناسایی کرده و یک به روز هسته دیگر به وسیله گوگل را شناسایی نماید.

فعال سازی در میان المللی الگوریتم bert در دسامبر 2019 (تایید گردیده)
در دسامبر 2019، گوگل رسما گفت که الگوریتم bert در سطح میان المللی و به 70 گویش زنده عالم در اکنون کار میباشد و در تحلیل حاصل به الگوریتم های دیگر یاری میکند.

آپ تو دیت bert در اکتبر سال 2019 (تایید گردیده)
در اکتبر 2019 از آپ دیت bert رونمایی شد. الگوریتم برت یک الگوریتم هوش تصنعی و مصنوعی میباشد که به گوگل یاری میکند گویش بشر ها را بهتر از قبلی بفهمد. اساسا این بروزرسانی قادر است سبب ساز فهم و شعور بهتر گویش خودمانی در طول کاوش در گوگل گردد.

الگوریتم تازه گوگل: تنوع در ژوئن سال 2019 (تایید گردیده)
در ژوئن سال 2019 گوگل خبرهایی از این بخشید که پیرو ساخت تنوع بیشتر در نتیجه ها کاوش میباشد. گوگل گفت که دوست ندارد مثل قبلی، با کاوش یک واژه و کلمه کلیدی در نتیجه ها به 4،3 یا این که 5 ورقه که تمامی از یک وبسایت می باشند واکنش فرمائید. گوگل با بروزرسانی “تنوع” توانست تعداد صفحه های جان دار در یک شیت را به 2 عدد برساند. این یعنی نهایتا و در شکل داشتن محتوای باکیفیت، تنها 2 ورقه از تارنما شما می‌تواند روی یک واژه کلیدی بهینه سازی گردد.

آپ دیت الگوریتم گوگل medic (آپ دیت هسته) در آگوست 2018 (تایید گردیده)
در یک مدت به طور تقریب 2 هفته ای در ماه آگوست 2018، حاصل جستجوی گوگل به شدت در گیر التهاب شد. اکثر اوقات تغییرات ترافیکی هم روی عبارات مرتبط با حوزه تندرست چشم می‌شد. گوگل بروزرسانی الگوریتم هسته خودش را تایید کرد و در باب اینکه چطور میتوان از تاثیر منفی این الگوریتم (medic) روی بهینه سازی وبسایت محفوظ ماند، اعلام‌کرد: تنها ساخت محتوای عالی.

تگ H چه می باشد؟ از روش به کار گیری تا seo تگ های HEADING
آپ دیت سرعت تلفن همراه در سال ۲۰۱۸ (تأیید گردیده)
در سال 2018 خویش گوگل راجع به یک بروزرسانی آگهی کرد. این به روز برای seo سرعت وب سایت ها جهت اکران در تلفن همراه ساخت و ساز گردیده بود. ولی گوگل خاطرنشان کرد وبمستران نیاز به نگرانی بابت این مورد ندارند زیرا این الگوریتم تازه گوگل فقط بر کندترین تارنما ها تاثیر می‌گذارد.

کاهش ارتفاع متای توضیحات در سال ۲۰۱۸ (تأیید گردیده)
گوگل در سال 2018 توشه دیگر سراغ متن متای توضیحات سایت ها رفت و مقدار مجاز آن را به به عبارتی ترازو قبل یعنی 150 تا 160 کاراکتر بازگردانی کرد.

ارتقا ارتفاع اکران اسنیپت در حاصل در سال 2017
پیش از این، متن متای توضیحات هر ورقه از وب سایت شما مجاز به داشتن 155 کاراکتر بود. در سال 2017 این متن به چیزی حدود 2 برابر ارتقا پیدا کرد و به 300 کاراکتر افزایش داده شد.

بروزرسانی کروم 62 و فشار روی وبسایت های فارغ از ssl در سال 2017
گوگل با بروزرسانی مرورگر گوگل کروم خویش به ورژن 62، به کاربرانی که قصد ورود به سایت های فارغ از ssl داشتند، هشدار ناامن بودن وب سایت میداد. این زمینه تا امروز هم ادامه داراست (به صورت بدون شوخی خیس) و مقصود گوگل از این کردار این میباشد که کلیه مدیران سایت ها را بدون چاره به دریافت کردن گواهینامه ssl و امن خیس کردن سایتشان نماید.

Fred در مارس سال ۲۰۱۷ (تأیید نشده)
در مارس سال 2017 گشوده هم وبمستران تغییراتی را در حاصل و همچنین ترافیک وبسایت خودشان مشاهده کردند. “گری الیس” که یکی متخصصان گوگل میباشد نام این بروزرسانی را به مزاح “شخص” گذاشت ولی بعدا خاطرنشان کرد که‌این اسم گذاری در معنای تایید بروزرسانی از سمت گوگل وجود ندارد.

طبق بیانات بعضا از سئوکارها، شخص الگوریتمی میباشد که برای تقابل با اسپم، خرید پیوند های تبلیغاتی، محتوای مزاحم و بی کیفیت، به یاری سایر الگوریتم های گوگل آمده.

Possum در سپتامبر سال ۲۰۱۶  (تأیید نشده)
الگوریتم possum یا این که موش کور یکی بروزرسانی های تایید نشده گوگل میباشد. در سال 2016 و بعداز اینکه در نتیجه ها گوگل و ترافیک وب سایت ها تغییرات متعددی تولید شد، سئوکارهای خبره و مشهور در انجمن های اینترنتی راجع به آن سرگرم به مشاجره شدند. در غایت اسم این بروزرسانی موش کور گزینش شد. طبق داده ها، این الگوریتم سبب ساخت تغییرات در بهینه سازی و جستجوی محلی کسب و کارهاست.

تلفن همراه فرندلی ۲ در می ۲۰۱۶ (تأیید گردیده)
این هم یکی‌از دیگر از بروزرسانی ها برای ارتقاء اعتبار تارنما هایی بود که برای چشم شدن در صفحه های اکران متفاوت مثل گوشی و تبلت seo گردیده اند. ولی با اعتنا به اینکه وبمستران پیش از این خودشان را برای گوشی گدون فراهم کرده بودند، این بروزرسانی تاثیرات خیلی خاصی نداشت.

RankBrain در تاریخ نامعلوم (تایید گردیده)
در سال 2015 گوگل اخباری از این مسئله منتشر کرد که “یادگیری ماشین” ماه ها میباشد که بخشی از الگوریتم های این موتور کاوش بوده و حتی به سومی فاکتور درجه بندی تبدیل گردیده. تاریخ ظریف نشر الگوریتم رنک برین مشخص و معلوم وجود ندارد و افرادی آن را به اوایل فصل بهار سال 2015 مجاورت می‌دانند. این بروزرسانی یک انقلاب تازه در حاصل کاوش گوگل تولید کرده و امروز هم مرتبه خیلی از وب سایت ها با دقت به الگوریتم رنک برین در گوگل گزینش می‌گردد.

Mobilegeddon در آوریل ۲۰۱۵ (تأیید گردیده)
تلفن همراه گدون یا این که آخرالزمان موبایلی اسمی بود که سئوکارها روی این الگوریتم گذارده بودند. اصولا گوگل پیش از تکثیر این الگوریتم به شکلی معدود خبر از این بخشید که قرار میباشد در آینده الگوریتمی برای ارتقاء اعتبار وبسایت های گوشی فرندلی (مطلوب اکران در تلفن همراه) منتشر خواهد شد. همین مسئله سبب واهمه سئوکارها و انتساب این نام به الگوریتم آپ تو دیت موبایلی شد. البته دیدنی اینجاست که بعداز نشر، تغییرات ساخت گردیده خیلی کمتر از چیزی بود که وبمستران انتظار داشتند. تحت عنوان مثال می‌توانید این نوشته‌ی علمی در تارنما moz را مطالعه فرمائید تا به خیر و خوبی متوجه تصورات وبمستران از تلفن همراه گدون بشوید.

Pirate 2.0 در اکتبر ۲۰۱۴ (تایید گردیده)
pirate یا این که سارق دریایی یکی‌از الگوریتم های اساسی جنگ با محتوای اسکن گردیده در سطح اینترنت میباشد. حدود 2 سال قبلی گوگل یک بروزرسانی به اسم pirate/dmca منتشر کرده بود تا به امداد آن بتواند محتواهای اسکن و دزدی گردیده در سطح اینترنت را شناسایی نماید. آپ دیت سال 2014 این الگوریتم را حاذق خیس از قبلی کرد.

SSL در آگوست ۲۰۱۴ (تأییدشده)
این آغازی بود برای ارتقاء اهمیت وب سایت های sslدار نسبت به تارنما هایی که https آنان فعال نشده! گوگل به صورت بدون واسطه اعلام کرد که از این به آنگاه به وبسایت های ssl دار اهمیت و اعتبار بیشتری می‌دهد. همچنین اظهار‌کرد این تفاوت در اولِ فعالیت اندک میباشد ولی در شکل اخذ برخورد مثبت، معیار آن را ارتقا می‌دهیم.

Pigeon در دسامبر سال ۲۰۱۴ (تأیید گردیده)
الگوریتم pigeon یا این که به عبارتی کبوتر، تغییرات به شدت مهمی را در نتیجه ها جستجوی محلی به وجود آورد. عملا می توانم بیان‌کنم که‌این بروزرسانی یک انقلاب در بهینه سازی محلی گوگل اکانت می‌گردد. خویش گوگل در زمینه‌ی این بروزرسانی اظهار‌کرد: کبوتر می‌تواند رابطه بهتری در بین الگوریتم های مهم ما و الگوریتم های سرچ محلی ساخت‌و‌ساز نماید.

Hummingbird در ۲۰ آگوست سال ۲۰۱۳ (تأیید گردیده)
الگوریتم hummingbird در سال 2013 بوسیله گوگل معرفی شد. این بروزرسانی هم مثل بروزرسانی کافئین به مکان وب سایت ها، تمرکز خودش را روی بهبود کاوش یوزرها و تجربه کاربری آن‌ها در گوگل گذاشت.

گراف علم در مِی سال 2012 (تایید گردیده)
احتمالا در طی کاوش بعضی از عبارت ها، کادرهایی را در نصیب راست یا این که چپ صفحه های حاصل چشم اید که در آن در رابطه مسئله متبوع شما اطلاعاتی ارائه گردیده. برای مثال در‌صورتی‌که کلمه و واژه “سریال friends” را کاوش فرمایید، در قاب بیان شده اطلاعاتی راجع‌به این سریال، بازیگران، سال ساخت‌و‌ساز و… به شما داده می‌شود. این به عبارتی گراف علم گوگل میباشد که در سال 2012 از آن رونمایی شد.

Penguin در آوریل سال ۲۰۱۲ (تأیید گردیده)
برخی از وبمستران برای اینکه بتوانند تارنما خودشان را برای گوگل بهینه سازی نمایند، مبادرت به انجام عمل هایی مثل به کار گیری بیش تر از حد از واژه کلیدی و دیگر تکنیک های seo بیش تر از حد تارنما میکردند. بالاخره پس از بازه زمانی ها، گوگل الگوریتمی را معرفی کرد که به امداد آن بتواند با وب سایت های بیش تر از اندازه باصرفه گردیده تقابل نماید! این الگوریتم در اولِ معرفی حدود 1/3 درصد از نتیجه ها را (در اینترنت انگلیسی) دستخوش تغییرات کرد. اسم آن در بالا Webspam Update بود که بعد با اسم پنگوئن شناخته شد.

Venice در فوریه سال ۲۰۱۲ (تأیید گردیده)
در یکی‌از آپ دیت های ماهانه، گوگل اسم Venice را به کارگیری کرده. طبق داده ها منابع، این بروزرسانی منجر شد جستجوهای محلی کابران، نتیجه ها بهتری باشد.

Ads Above The Fold در ژانویه 2012 (تایید گردیده)
این یک الگوریتم جزئی و بی نام‌و‌نشان از طرف گوگل بود. به امداد این به روز الگوریتم گوگل اعتبار وبسایت هایی که در بالای ورقه خودشان از تبلیغات متعددی استعمال میکنند را کاهش بخشید. اسم دقیقی برای این بروزرسانی الگوریتم گوگل در حیث گرفته نشده ولی بعضا از سئوکارها نام top heavy را روی آن گذاشتند.

ساب دامین چه چیزی است؟ تأثیر subdomain در seo وبسایت چقدر میباشد؟
freshness در نوامبر سال ۲۰۱۱ (تأیید گردیده)
فرشنس یک کدام از به روز های الگوریتمی اصلی در گوگل بود. خویش این موتور کاوش اظهار‌کرد که فرشنس نزدیک به 35 درصد از حاصل را پایین تاثیر قرار می‌دهد! این الگوریتم تمرکز متعددی روی محتواهای تازه از حیث وقتی و نو بودن صفحه ها داراست.

Schema.org در ژوئن سال ۲۰۱۱ (تأیید گردیده)
در ژوئن سال 2011، گوگل، یاهو و مایکروسافت به طور هم‌زمان اعلام کردند که از داده های ساختار یافته یا این که به عبارتی کدهای آرم گذاری پشتیبانی میکنند. وبمستران با افزودن این نماد ها به کدهای وبسایت خودشان، به موتورهای کاوش امداد میکنند که محتوای وب سایت را بهتر بفهمند و ولی این مورد سبب تاثیر مثبت در بهینه سازی وبسایت آنان می‌گردد.

رونمایی از Google+ در ۲۸ ژوئن سال ۲۰۱۱ (تأیید گردیده)
در سال 2011 گوگل عمل های مختلف و مختلفی را انجام اعطا کرد که یک کدام از آن‌ها هم معرفی کانال اجتماعی مشهور خودش یعنی گوگل پلاس بود. پیش از این هم این موتور کاوش مبادرت به راه‌اندازی شبکه‌های‌اجتماعی مختلفی کرده بود ولی کلیه آن‌ها باخت خورده بودند. بدین ترتیب گوگل نمیخواست این توشه مجدد آن ناکامی را تجربه نماید. در اولِ رونمایی از گوگل پلاس، تنها در پهنا 2 هفته حدود 10 میلیون مخاطب بدین کانال اجتماعی پیوستند؛ این یک زنگ خطر عظیم برای شبکه های عمومی دارای اسم و رسم دیگر مثل فیسبوک و توییتر بود.

ورژن Panda 2.4 در آگوست سال ۲۰۱۱ (تأیید گردیده)
گوگل تا آگوست سال 2011 نسبتاً 5 توشه الگوریتم پاندا را بروزرسانی کرد و در 12 آگوست ششمی آپ تو دیت را هم نشر اعطا کرد. این بروزرسانی از پیشین ها قدرتمند خیس و اساسی خیس بود. طبق اطلاعاتی که خویش گوگل منتشر کرد، در بروزرسانی آگوست حدود 7 درصد از نتیجه ها کاوش زیر تاثیر قرار گرفتند. این ورژن به غیر از گویش های چینی، کره ای و ژاپنی روی کلیه لهجه های سطح اینترنت اعمال شد.

Expanded Sitelinks در آگوست ۲۰۱۱ (تأیید گردیده)
وبسایت لینک و پیوند به عبارتی پیوند هایی می‌باشند که پس از کاوش نام یک مارک در گوگل، در زیر اسم آن اکران داده گردیده و شمارا به صفحه ها گوناگون تارنما ارشادوراهنمایی میکنند. در آگوست سال 2011 گوگل تغییرات مرتبط با وب سایت پیوند ها را برای برندهای گسترده در سطح نتیجه ها کاوش اعمال کرد. در صدر تعداد وب سایت لینک و پیوند ها 12 عدد بود البته آن گاه به 6 عدد کاهش پیدا کرد.

المان های “شیت بندی” در سپتامبر سال ۲۰۱۱ (تأیید گردیده)
در صورتی‌که نوشته‌علمی تگ کنونیکال را مطالعه کرده باشید، با معنا “رلِ کنونیکالِ کاغذ بندی” هم آشنایید. گوگل با معرفی این المان ها یک‌سری از اشتباهات ایندکس و نظارت وبسایت ها را حل کرد. با استعمال از تگ های برگه بندی وبمستران میتوانستند یک ورژن مهم از صفحه های شبیه تارنما را به گوگل معرفی نمایند. مثلا ورژن اساسی کاغذ بلاگ وب سایت که دارنده 10 کاغذ میباشد و در هر شیت هم 5 نوشته‌علمی دسته بندی گردیده به گوگل معرفی میگردد تا بتواند آن را در نتیجه ها ایندکس نماید خیر صفحه های دیگر وب لاگ را.

Panda/Farmer – در فوریه سال ۲۰۱۱ (تأیید گردیده)
در سال 2011 بود که الگوریتم پاندا بوسیله گوگل معرفی شد. شاید بتوان بیان کرد که نصیب اعظمی از کیفیت محتواهای سطح اینترنت در تمامی لهجه ها، مرهون وجود این الگوریتم میباشد. پاندا در طول معرفی به شدت با محتواهای اسکن گردیده، محتواهایی که تبلیغات متعددی در کاغذ شان دارا‌هستند، تارنما های مزرعه محتوای بی بها و… رویارویی کرد. طبق آمار خویش گوگل این الگوریتم نزدیک به 12 درصد از کلیه نتیجه ها کاوش را ذیل تاثیر قرار بخشید!

Attribution Update در ژانویه 2011 (تایید گردیده)
در ژانویه سال 2011 گوگل در واکنشی نسبت به تعدادی از رفتارهای اسپم سیرتکامل، آپدیتی به نام “انتساب” را منتشر کرد که بهتر از قبلی محتوای نسخه برداری گردیده و سارقان محتوا را شناسایی نماید. مت کاتس اعلام‌کرد این بروزرسانی نزدیک به 2 درصد از نتیجه ها کاوش را زیر تاثیر قرار می دهد. این آپ دیت یک کدام از به روز هایی بود که خبر از تکثیر الگوریتم تازه و حاذق پاندا پیرو را میداد.

Negative Reviews یا این که نظرها منفی در دسامبر سال 2010 (تایید گردیده)
در سال 2010 نوشته‌ی علمی ای در نیویورک تایمز منتشر شد که طبق آن، اینطور گفته شد که سایتی در گوگل نسبت به “نظرها منفی یوزرها” درباره ی آن، جایگاه بندی گردیده. دیدنی اینجاست که گوگل هم سریعا عکس العمل اعطا کرد و الگوریتم ها را به شکلی تهیه و تنظیم کرد که نظرها منفی در زمینه‌ی یک کسب و عمل در نتیجه ها بهینه سازی آن تاثیرگذار باشد! این یکی جنبش ها و برخورد های کم گوگل طی سالها عمل در سطح اینترنت بود.

Social Signals در دسامبر سال 2010 (تایید گردیده)
دیگر پس از این تمامی سال که بک لینک و پیوند ها در گزینش حاصل کاوش پادشاهی میکردند، دوران آن رسیده بود که گوگل یک تغییر‌و تحول قابل توجهی را ساخت نماید و اما این عمل را کرد! در سال 2010 موتور جستجوی گوگل و همچنین بینگ اعلام کردند که از این به سپس نتیجه ها شبکه‌های‌عمومی در نتیجه ها کاوش وبسایت ها هم تاثیرگذار خواهند بود. به دنبال هم مت کاتس این مسئله را تایید کرده و خاطرنشان کرد این یک پیشرفت نو در گوگل میباشد. در حالتی‌که درباره‌ی معنا هال سیگنال و تاثیر آن در نتیجه ها گوگل نیاز به داده ها بیشتری دارید، نوشته‌ی علمی سوشیال سیگنال کمکتان میکند.

Caffeine در ژوئن سال 2010 (تایید گردیده)
و در غایت پس از مقطع ها گوگل توانست کافئین را در موتور جستجوی خودش پیاده سازی نماید. این موسسه ماه ها بود که عملکرد می‌کرد زیرساخت ما یحتاج برای اجرای بدون نقص کافئین را مهیا نماید. کافئین تغییراتی بود که سبب ساز ارتقاء سرعت خزش ربات ها و همچنین ارتقاء سرعت خویش این موتور کاوش شد.

May Day در مِی سال 2010 (تایید گردیده)
در بالا گوگل هیچ اطلاعی در باب یک آپ تو دیت الگوریتمی تازه نداده بود البته وبمستران با کاهش شدید ترافیک تارنما از لغت ها بلند روبرو شدند. در‌پی این روایت، مت کاتس که آن مقطع رئیس نصیب اسپم گوگل بود این مورد را تایید کرد که may day یک تغییر تحول الگوریتمی میباشد. همچنین مت کاتس خاطرنشان کرد که‌این تغییر‌و تحول روی ترافیک کلمات دم بلند وب سایت ها تاثیر دارااست. در مجموع می گردد اعلام کرد این آپ تو دیت منجر کاهش سکو محتوای بی کیفیت وب سایت هایی شد که محتوای بی قیمت متعددی داشتند.

  • ۹۹/۱۰/۲۷
  • ati alipour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی